تکمیل زنجیره تولید فولاد در بهشت معادن

با بهره برداری کارخانه گندله سازی بافق و همچنین تکمیل پروژه های فولاد اسفنجی و احیا به زودی از خام فروشی 5میلیون تن سنگ آهن جلوگیری و چرخه فولاد در شهرستان بافق تکمیل می شود.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۱۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، فلاح مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق گفت: با راه اندازی کارخانه کارخانه گندله سازی شهرستان بافق از خروج بدون ارزش افزوده ۵ میلیون تن سنگ آهن از این شهرستان جلوگیری و یک گام در مسیر تکمیل چرخه فولاد برداشته و علاوه بر آن زمینه اشتغال ۷۰۰ نفربه صورت مستقیم و ۲ هزارنفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی احداث کارخانه گندله سازی را حلقه حیاتی میان سنگ آهن و فولاد دانسته وگفت: این کارخانه با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد تومان و سود سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان آورده که توان تولید روزانه ۱۷ هزار تن گندله به روش "کوره دوار" را دارد.

وی ادامه داد: احداث پروژه فولاد اسفنجی نیز در دستور کار شرکت سنگ آهن مرکزی در شهرستان بافق می‌باشد که طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا سه سال اینده این پروژه نیز تکمیل و از این طریق زنجیره تولید فولاد در این شهرستان کامل شود.

وی ارزش افزوده تبدیل کنسانتره سنگ آهن به گندله را بسیار زیاد و دوره‌های بازگشت سرمایه در طرح‌های گندله سازی حدود دو تا سه سال ذکر و اظهار داشت: این کارخانه با سرمایه گذاری چهارهزارمیلیارد تومان و سود سالانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان، تحول بزرگی را در اقتصاد و آبادانی منطقه بافق به ارمغان خواهد آورد.

فلاح مدیرعامل شرکت سنگ اهن مرکزی بافق یکی از مشکلات اصلی کارخانه گندله سازی بافق را کمبود سنگ کلوخه ذکر و خاطرنشان کرد: این کارخانه با کمبود ۳ میلیون تن سنگ کلوخه مواجه بوده که با هماهنگی‌های انجام شده با معاون اول رئیس جمهور و وزای مربوطه امیدواریم مسیر واگذاری معادن جدید به شرکت سنگ آهن مرکزی تسهیل و در این زمینه نیز مشکلات برطرف شود.

شایان ذکر است طرح کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن گندله آهن و محصولات میانی زنجیره فولاد را دارد و با مساحت ۷۰۰ هزار مترمربع و ۳۵۰ هزار مترمربع زیربنا مشغول به فعالیت می‌باشد.
ارسال نظرات