ساری- مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با تصریح براینکه با ظهور اسلام زن دارای ارزش و منزلت خاصی شده است، افزود: امام خمینی (ره) درباره نقش و ارزش منزلت زن فرمودند که ما  انقلاب خود را مدیون زنان هستیم.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۵۹
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

خبر

خبرگزاری بسیج در مازندران به مناسبت ایام الله دهه فجر  با فرماندهان و مسئولین بسیج و سپاه کربلا طبق روز شمار ایام الله دهه فجر به گفت و گو نشسته است. چهارمین روز از دهه فجر  فرشته پازوکی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه کربلا  در دفتر خبرگزاری بسیج مازندران به مناسبت ایام الله دهه فجر با موضوع «انقلاب اسلامی؛ سیره فاطمی (س)، منزلت زن، سبک زندگی ایرانی اسلامی» مهمان خبرگزاری بود.

پازوکی در این گفت و گو ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و همچنین ایام الله دهه فجر با اشاره به اهداف مهم سازمان بسیج مستضعفین، مبنی بر خدمت به مردم و حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی گفت:، بسیج جامعه زنان علاوه بر این اهداف، هدف ویژه خاصی را در راستای ترویج، تبیین و نهادینه سازی گفتمان ولابت در حوزه زن و خانواده با محوریت الگوی سوم را در دستور کار دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با بیان این خواهران بسیجی در بسیج اقشار و محلات در فعالیت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف دارند، افزود: خواهران بسیجی با راه اندازی بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی مشاوران اسلامی، راه اندازی کلاس‌های مشاوره، تریوج سبک زندگی اسلامی، تسهیل ازدواج، افزایش جمعیت، عفاف و حجاب و گروه‌های جهادی محل محور، به صورت انقلابی در حال خدمت رسانی به جامعه هستند.

پازوکی در ادامه با اشاره به خدمات خواهران بسیجی در میدان مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: تولید انبوه ماسک و گان، و توزیع  ۳۳۸ هزار  ۴۹۲ بسته‌های معیشتی،۱۶۷ هزار ۳۱۳ بسته بهداشتی از کمک‌های بسیج خواهران به نیازمندان بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا از کمک بیش از  ۱۳۹ میلیارد و ۴۴۰ میلیونی خواهران به اقشار آسیب پذیر هم خبر داد و افزود: ۸۳۸ سری جهیزیه کامل و ۸۳۶ تبلت دانش آموزی هم به خانواده اهدا شد.

پازوکی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ظلم و ستم بزرگی در حق زنان در طول تاریخ، گفت:  ظلم های صورت گرفته به زنان  یکی به خاطر جهل و نادانی و دیگری به خاطر زور و ستم مردان بوده است؛ که نمونه آن زنده به گور دختران در عصر جاهیلت در عربستان بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با تصریح براینکه با ظهور اسلام زن دارای ارزش و منزلت خاصی شده است، افزود: امام خمینی (ره) درباره نقش و ارزش منزلت زن فرمودند که ما  انقلاب خود را مدیون زنان هستیم.

پازوکی با تاکید براینکه زنان و مادران شهدا، ایثارگران با تاسی به زنان و مادران با تاسی از به سیره رفتاری و عملی حضرت زهرا (س) در جامعه نقش آفرینی می‌کنند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س)، در ولایت مداری، نوع همسرداری، تربیت فرزندان، و همچنین در بعد عبادی الگو هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در مسائل سیاسی و جامعه حضور داشتند، تاکید کرد: اگر حضور سیاسی و استقامت بی بی دوعالم در عرصه سیاسی نبود، از اسلام هم خبری نبود لذا همه هدف ما در بسیج جامعه زنان تربیت بانوی در تراز انقلاب است.
 

فیلم این گفت و گو را در اینجا ببینید.


انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها