رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: یکی از اقدامات اساسی برای بازآفرینی بسیج متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب،احیای پایگاه های مقاومت و فعالیت های محله محوری در مساجد می باشد.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۸۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سردار غلامرضا سلیمانی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان که با حضور استاندار، فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار شد ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از عملکرد و هماهنگی و هم افزایی متناسب دستگاه‌های مختلف استان زنجان عنوان کرد:تمامی این حمایت‌ها و هماهنگی‌ها باعث شکل گیری روندی در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی خواهد شد که نیرو‌های انقلابی که دلسوز نظام هستند، در مقابل مشکلات مردم و برداشتن گام‌های اساسی و جدی برای حل این مشکلات به صورت گسترده و نهضتی و مردم پایه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بسیج هم به دنبال آن است که با توجه به خصلت‌های ذاتی تشکیلات مردمی خود و با عنایت مردمی فکری امامین انقلاب، خود را برای گام دوم بازآفرینی و سازماندهی نماید، افزود:در راستای تحقق به حرکت عمومی مدنظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و حل مشکلات و پیشرفت در جامعه، مایک کسب وسیعی را نه در عرصه دستگاه‌های دولتی بلکه در امتداد دستگاه‌های دولتی و غیردولتی نظیر قوه مقننه و مجریه خواهیم داشت.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه نمونه این عملکردها، فعالیت هاییست که با کمک و همدلی و دعوت مردم و هدایت علما در نیمه شعبان سال جاری به فرمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شکل گرفت و مردم با همدلی و وحدت در دستگیری از نیازمندان و اجرای رزمایش کمک مومنانه مانند صحنه‌های دفاع مقدس صحنه‌های بی نظیری خلق کردند، خاطرنشان کرد:در اجرای هرچه بهتر طرح شهید سلیمانی نیز مردم خوش درخشیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه این حرکت عمومی می‌تواند با پشتیبانی سپاه و بسیج استان در تمامی عرصه‌ها اتفاق افتاده و توسعه یابد، اذعان کرد:سپاه و بسیج در بعد محرومیت زدایی و سازندگی به خصوص اشتغال آمادگی داشته و تفاهم نامه‌های ملی در کشور امضا شده است و استان زنجان نیز ظرفیت کافی و لازم در جهت محرومیت زدایی و سازندگی را داراست.

سردار سلیمانی با اشاره به امضای برخی تفاهم نامه‌ها با سپاه زنجان، افزود:یکی از اقدامات اساسی برای بازآفرینی بسیج متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب، احیای پایگاه‌های مقاومت و فعالیت‌های محله محوری در مساجد می‌باشد که زیرساخت‌های بسیج سازندگی و پایگاه‌های مقاومت تقویت خواهد شد و با عنایت خداوند متعال و تامین اعتبارات و بودجه‌های لازم در راستای محرومیت زدایی در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم اقدامات بسیار خوبی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهل و دو سال گذشته دستاورد‌های چشمگیر و با ارزشی کسب کرده که این دستاورد‌ها و موفقیت‌ها بطور شایسته و کافی به مردم بخصوص نسل جوان تبیین نشده است، خاطرنشان کرد:با عنایت خداوند متعال با یک کار میدانی مجدد در گام دوم، برکات انقلاب به نسل جوان شناسانده شود که کامل شدن این الگو ثمرات و برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت.


امام جمعه زنجان نیز در ادامه این دیدار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره مادران شهدای دوران دفاع مقدس اظهار کرد:سازمان بسیج مستضعفین یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی با بیان اینکه برخی افراد تشکیل و صدور بسیج مستضعفین به دنیا را باور نداشتند، تصریح کرد:این مهم به همت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی با تشکیل جبهه مقاومت تحقق یافته و به لبنان عراق یمن سوریه و فلسطین و... صادر شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بسیج از بدو تشکیل برکات فراوانی داشته است و طرح شهید سلیمانی از شاخص‌ترین این برکات است، افزود:بسیج سازندگی در بحث محرومیت زدایی بخصوص در مناطق محروم کشور اقدامات و عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در راستای محرومیت زدایی و بسیج سازندگی، استان زنجان از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد:با توجه به امکانات متوسط استان زنجان در مقایسه با کل کشور، بسیجیان و جهادگران زنجانی اقدامات بسیار ارزشمند و تاثیر گذاری انجام داده اند.

وی با اشاره به تعاملات مناسب دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی و تجلیل از زحمات مسئولین استانی و استاندار زنجان در حل مشکلات این استان بیان کرد:امیدواریم سازمان بسیج مستضعفین کل کشور نگاه ویژه و مثمر ثمری در راستای حل مشکلات و کمک به بسیج سازندگی استان زنجان داشته باشد.

در ادامه این دیدار، استاندار زنجان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، هفته عزت، ایثار و اقتدار به برکات اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای مقابله با ویروس کرونا در زنجان اشاره کرد و گفت:از زمان شیوع ویروس کرونا در استان سپاه انصارالمهدی (عج) در عرصه مقابله با این ویروس پیشتاز بوده و فعالیت‌های موثری انجام داده است.

فتح اله حقیقی با بیان اینکه کاهش تعداد مبتلایان و اثربخشی طرح شهید سلیمانی، دلیل و محک بزرگی بر حقانیت و کارآمدی سپاه و بسیج می‌باشد، گفت:درسه هفته گذشته استان زنجان به عنوان استان برتر در عرصه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در کشور شناخته شد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری یوم العباس در هشتم محرم در زنجان خاطرنشان کرد:امسال به دلیل عدم برگزاری یوم العباس به دلیل وضعیت کرونایی در کشور، با تلاش‌های نماینده، ولی فقیه و فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیش از ۳۳ میلیارد تومان کمک‌های معیشتی جمع آوری و در بین نیازمندان اهدا شد.

وی در پایان افزود:با عنایت خداوند متعال، همزمان با دهه مبارک فجر چندین واحد تولیدی در استان افتتاح می‌شود.
ارسال نظرات