کد خبر: ۹۳۱۷۸۰۵
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی: مسئول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و عضو ستاد ملی گفتمان سازی صنایع تبدیلی با دکتر محمدرضا علیلو رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه دیدار و گفت و گو کرد.
دکتر علیلو در این نشست اظهار داشتند: سیب سرخ مراغه بعنوان نماد اصلی این شهرستان در حوزه کشاورزی است وجا دارد که در این عرصه فعالیت‌های بسیار بیشتری صورت گیرد و با تبدیل این سیب به محصولات ارزنده، ارزش افزوده ایجاد شود. بسیار خرسندیم که بسیج دانشجویی در راستای رفع مشکلات جامعه، در این عرصه ورود کرده است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با درک چنین ضرورتی، در سال ۹۶ مرکز رشد خود را با رویکرد کشاورزی و دامی تاسیس کرده و بدنبال تاسیس سرای نوآوری محصولات فراسودمند کشاورزی است. سراهای نوآوری که زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه خواهد بود، می‌تواند از هدف "ستاد گفتمان سازی صنایع تبدیلی" که بحث "تبدیل سیب به سیب خشک مراغه" است حمایت کند.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه حاضر است، در صورت صدور مجوزهای لازم، قسمتی از اراضی خود را در قالب منطقه ویژه اقتصادی مراغه، برای صنایع تبدیل سیب به سیب خشک اختصاص داده و در همین راستا از کارآفرینی و اشتغال زایی حمایت بعمل آورد.

گفتنی است ستاد گفتمان سازی صنایع تبدیلی، ستادی ملی است که به همت گروه فرصت تحریم بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین(ع) و معاونت فرهنگی بسیج سازندگی، با هدف گفتمان سازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی به محصولات با ارزش افزوده بیشتر ایجاد گردیده؛ تا مردم به قدرت اقتصادی محل زندگی خود پی برده و "گنج پنهان" جغرافیای منطقه‌ی خود را بشناسند. با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد و سراسری شهرستان مراغه، ستاد عملیاتی این گفتمان سازی در آن شهرستان تاسیس گردیده و نخستین مرحله‌ی آن در اوایل اسفندماه سال جاری در شهرستان مراغه اجرا خواهد گردید تا مراغه بعنوان قطب سیب خشک کشور شناسانده بشود.

ارسال نظرات