مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ابهر با اشاره به تقارن هفته زن و بزرگداشت مقام مادر با دهه فجر، گفت: این ایام فرصت مغتنمی برای تبیین سیره فاطمی برای مادران و زنان جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۱۷۸۳۴
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت الاسلام ابراهیم شاهسوندی در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با بیان اینکه امسال جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه فجر انقلاب اسلامی مقارن شده است، اظهار داشت: فجر فاطمی بهترین واژه برای گرامیداشت این ایام است.
تقارن هفته زن و دهه فجر، فرصت مغتنمی برای تبیین سیره فاطمی است

وی با اشاره به اصول حاکم بر زندگی حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد:اهل مشارکت در امور زندگی، ارزشی بودن ازدواج و حاکمیت ارزش‌ها در آن، اهمیت دادن به تربیت فرزندان، رعایت اصل مهمان نوازی و ضیافت در خانه، ایثار و انفاق خانوادگی، استفاده و بکارگیری عوامل معنوی برای حل مشکلات و معضلات همکاری و تقسیم کار در خانه، حاکمیت اصل مشورت در زندگی، فرمان پذیری از امیرالمومنین علی (ع)، عبادت در خانه یا مانوس نمودن اطفال با عبادت و عشق و عاطفه و مهربانی همه اعضا با یک دیگر از ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا (س) می‌باشد.


حجت الاسلام شاهسوندی یادآور شد: تعریف زن در شرق عنصری در حاشیه است و تعریف زن در غرب موجودی که جنسیت او بر انسانیتش میچربد و ابزاری جنسی در اختیار مردان و در خدمت سرمایه داری جدید است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه در الگوی سوم زن مسلمان در جامعه اسلامی، زن میتواند عفیف محجبه و شریف باشد و در عین حال در متن و مرکز باشد، بیان کرد: میتواند سنگر خانواده را پاکیزه نگه دارد و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگر سازی کند و فتوحات به ارمغان آورد.
ارسال نظرات