معاون امور بین الملل قوه قضاییه گفت: زن در جامعه ی ایران عنصر ثانویه و جایگزین نبوده و نقش زن در ایران یک موتور پیشراننده و هدایت گر است.
کد خبر: ۹۳۱۷۸۳۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، علی باقری کنی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر، صبح امروز در کنفرانس بین المللی «علم سیاست، زنان و آینده»، اظهار داشت: وقتی که صحبت از حقوق زنان میشود ما باید اول به تعریف هویت شخصی زن بپردازیم. دوهویت در احکام دینی ما وجود دارد، هویت شخصی و هویت شخصیتی؛ که هیچکدام از این دو هویت نباید در هویت دیگر اخلال ایجاد کند. ما باید به دختران و زنان اجازه دهیم که خودشان بین این دو هویت توازن ایجاد کنند. یکی از ارکان هویت شخصیتی زن، نقش مادری است.

وی افزود: یکی از جنایت‌های فرهنگ‌های غیر خدایی در حق زنان، کم توجهی و بی توجهی به نقش مادر است. جامعه‌ای که از نقش مادری محروم باشد عقیم است. بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از زنان موفق ما در ساحت‌های سیاسی، اقتصادی و علمی ما دارای نقش مادری بودند.

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: اگر گفتمان حاکم بر جامعه ادای صحیح مسئولیت‌ها باشد، ما به سمت زندگی گوارا حرکت خواهیم کرد. با ادای صحیح مسئولیت‌ها در جامعه، تنش، نزاع و تفاوت را از بین خواهیم برد.

باقری کنی در ادامه گفت: آفت بزرگ حقوق زنان غلبه‌ی منافع سیاسی بر حقوق زنان است. خصوصا نباید اجازه داد که از حقوق زنان توسط افراد جویای منافع شخصی در زمینه‌های مختلف مثل انتخابات و یا کسب قدرت استفاده‌ی ابزاری شود.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه افزود: یکی دیگر از آسیب‌های جدی به حقوق زنان دخالت و القای بیگانگان است. در ارکان اصلی قانونی کشور‌های غربی به حقوق زن به چشم یک وجهه اقتصادی نگاه میکنند و از زنان استفاده اقتصادی و ابزاری می‌کنند. همین کشور‌ها در مورد سن ازدواج زنان ما در ایران دخالت می‌کنند.

وی در انتها افزود: زن در جامعه‌ی ایران عنصر ثانویه و جایگزین نبوده و نقش زن در ایران یک موتور پیشراننده و هدایت گر است. نقش همسران و مادران شهید در جامعه ما نقش بی بدیلی است. این بعد شخصیتی زنان در قبل از انقلاب دیده نمی‌شود، در واقع این دستاورد انقلاب اسلامی است. ما بعنوان بخش‌های مختلف حاکمیت وظیفه داریم که حقوق زنان را در عرصه‌های مختلف احیا کنیم.
ارسال نظرات