خبرهای داغ:
دبیر همایش علمی بصیرتی سازمان بسیج اساتید حوزه علمیه قم خبر داد:
حجت الاسلام رجبیان گفت: همایش علمی بصیرتی بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم همزمان با ایام الله دهه فجر به مدت دو روز برگزار و به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۱۷۸۹۸
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

حجت الاسلام داود رجبیان دبیر همایش علمی بصیرتی بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در گفت: وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: همایش علمی بصیرتی بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در دو روز برگزار شد.

وی گفت:روز نخست همایش در مصلی قدس با رعایت کامل دستو العمل‌های بهداشتی و با سخنرانی شخصیت‌های برجسته با اخذ راهکار‌های هم اندیشی صورت گرفت؛ و روز دوم همایش در مجتمع شهید محلاتی در قالب کمیسیون‌های هم اندیشی برگزار شد.

وی همچنین گفت: عمده مباحث مطرح شده در همایش نیاز‌های مورد توجه نظام، انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه است که به تناسب در شش کمیسیون پوشش داده می‌شود و در هر کمیسیون ۳۰ الی ۴۰ نفر به هم اندیشی می‌پردازند و تلاش می‌کنند که راهکار‌های مورد نیاز علمی و عملی برای نیاز‌های انقلاب را ارائه و سپس در قالب کمیسیون به هم اندیشی گذاشته و در صحن علنی مطرح شود.

دبیر همایش علمی بصیرتی بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه افزود: مجموعه‌ای از راهکار‌های علمی و عملی تهیه و تدوین می‌شود و به مراکز، مقاصد و نهاد‌هایی که در آن زمینه فعالیت می‌کنند ارسال می‌گردد که خروجی این کمیسیون‌ها به دوصورت می‌باشد برخی به صورت مجموعه مقالات و برخی در قالب کتاب مطرح می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبیان اظهار داشت: هدف ما از هم نشینی اساتید گفت و گو برای برآورده ساختن آخرین نیاز‌های نظام و انقلاب است که این موجب درگیری نخبگان با مسائل لازم می‌شود و این امر باعث تاثیر بهتر در فرایند تدریس اساتید و دست پیدا کردن به پاسخ نیاز‌های نظام و انقلاب است که این کمیسیون‌ها با حضور دست کم نظر ۳۰ نفر از اساتید به مباحثه گذاشته و در نتیجه به صحن علنی ارجاع داده شد و مورد بحث قرار گرفت.

دبیر همایش علمی، بصیرتی بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه در قم همچنین بیان کرد: پس از نقد و بررسی مطالب ارائه شده در کمیسیون‌ها مطالب به صحن علنی ارائه و مطالب به صورت راهکار‌های علمی و عملی برای نهاد مربوطه ارسال می‌شود به عنوان مثال مطالب ارائه شده کمیسیون جهش تولید برای نهاد‌های فعال در حوزه اقتصاد و یا راهکار‌های علمی و عملی کمیسیون تربیت طلاب برای مدیران و مدرسان حوزه علمیه ارسال می‌گردد تا به انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه کمک کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:راهکار‌های عملی و علمی کمیسیون‌ها که اینجا عرضه شد به یقین کاربردی‌تر و برتر از هیئت‌های اندیشه ورز سازمان‌ها و ارگان‌ها می‌باشد چرا کهدر هیئت اندیشه ورز ما ۴۰ استاد که از دور به مسئله نگاه می‌کنند در کمیسیون مباحثه انجام داده و این باعث نگاه از تمامی زوایا به راهکار‌ها می‌شود.

شایان ذکر است همایش علمی بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم با شعار حوزه انقلابی، حوزه تحول خواه و تمدن ساز، با اهداف تقویت انسجام فکری و عملی میان اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه­ علمیه قم، بصیرت افزایی اساتید، مدیران و نخبگان در جهت انقلابی ماندن، انگیزه افزایی و فعال سازی اساتید و نخبگان نسبت به تحقق اهداف انقلاب اسلامی، بررسی راه‌های مقابله با آنتی تز‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمیه، بازخوانی وظایف انقلابی اساتید، مدیران و نخبگان در راستای تحول خواهی و تمدن سازی و هم اندیشی درباره «رسالت حوزه علمیه و انتخابات» از ۱۵ بهمن به مدت ۲ روز برگزار شد.

انتهای پیام /
ارسال نظرات