برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا در ایرانشهر

این مراسم با حضور بسیجیان خواهر در محل سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۸۱۳۸
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ایرانشهر، دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین قنبری مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ایرانشهر با اشاره به اینکه معنویت، فکر و اندیشه، اخلاق، نظم و ترجیحات حضرت زهرا (س) باید الگوی ما باشد، اظهار داشت: اولین چیزی که در زندگی حضرت زهرا (س) ترجیح داشت رضای خدا بود و این فقط شعار نبود هیچ چیزی حتی پدر نمیتواند در نزد حضرت زهرا (س) جای رضای خدا بگیرد که علامه امینی میگوید وقتی پیامبر (ص) به دخترش میفرماید زهرا جان علی به خواستگاری تو آمد نظرت چیست؟ زهرای مرضیه (س) می‌گوید پدرجان با عرض پوزش آیا برای این ازدواج با علی، خدا راضی است؟ فرمود: طرف علی خداست و طرف تو من، صدیقه کبری گفت: وقتی خواستگاری علی از طرف خدا باشد من نه زن علی بلکه کنیز علی میشوم.


وی افزود: دومین موضوعی که در زندگی حضرت زهرا (س) بر هر چیزی مقدم است شوهر است. واقعا زنان امروز چقدر شوهر را بر فرزند خود ترجیح می‌دهند. ولی آن بانوی بزرگ اسلام "حتی در غذاخوردن " علی را بر خود و فرزندانش ترجیح می‌داد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ایرانشهر گفت: سومین ترجیح حضرت فاطمه (س) را ترجیح ساده زیستی بر تجمل برشمرد.

وی تصریح کرد: انچه جامعه ما را به بطلان و گرفتاری می‌کشاند تجمل گرایی است، ولی در فرهنگ فاطمه (س) ساده زیستی مقدم بر تجمل گرایی است.

حجت الاسلام قنبری گفت:: یکی دیگر از ترجیح دادن زندگی حضرت زهرا (س) ترجیح کار و کوشش مستمر بر بیکاری و تن آسایی است و دیگر ترجیج آن بانوی مکرم ترجیح سخنوری بر اساس منطق و دانایی برسخن گفتن بی اساس و بی پایه است زنان باید در تعریف زندگی اسلامی، چگونه بودن و چگونه سخن بگویند، مطالعه کنند تا راه صحیح که همان صراط مستقیم و راه دین است را هم خودشان و هم فرزندانشان بدانند و این نیاز امروزی است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه سپاه ایرانشهر در استان خاطر نشان کرد: هدیه حضرت زهرا س. به شما نماد حجاب یعنی چادر است ودراین را همه ما مدیون این بانوی بزرگ اسلام و همچنین شهدا هستیم شهدایی که در مقابل حکومت شاهنشاهی و رژیم طاغوت که میخواستند کشف حجاب کنند مقاومت و پایداری کردند و توانستند با آن مقابله و مبارزه کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار