خبرهای داغ:
رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفت: بسیج اساتید حضور پرشور در هم افزایی بیشتر جامعه برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ دارند.
کد خبر: ۹۳۱۸۴۳۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

حضور پرشور بسیج اساتید در هم افزایی بیشتر جامعه / انتخاب فرد اصلح باید در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نبوی، در حاشیه دومین روز از همایش بصیرتی بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم  گفت:پیرامون اهمیت انتخابات سال ۱۴۰۰ و نقش بسیج اساتید برای هم افزایی بیشتر جامعه اظهار داشت: عمدتا به دنبال حضور حداکثری در انتخابات هستیم، چون دشمن تلاش می‌کند مردم دلسرد شوند و در انتخابات شرکت نکنند.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم افزود: یکی از مسائل مهم از منظر اساتید، موضوعات علمی و مسائل سیاسی اسلام است تا آن را برای مردم مطرح کنیم و زمینه حضور حداکثری فراهم شود.

انتخاب فرد اصلح باید در جامعه تبیین شود

وی تصریح کرد: انتخاب فرد اصلح باید در جامعه تبیین شود، در واقع انتخاب اصلح هدف ماست، نمی‌گوئیم انتخاب صالح و یا انتخاب نکردن فاسد؛ بلکه افرادی که مورد قبول هستند برای اداره جامعه صالح‌تر و بهتر می‌توانند به معیشت و مشکلات فرهنگی و ارتقای ایمان مردم در جامعه کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: بحث اصلی در مقوله انتخابات، شناسایی و انتخاب اصلح است، بحث دیگر ملاک‌هایی است که در سطح بین الملل مطرح می‌شود، یعنی افرادی که استقلال و عزت کشور را حفظ کنند و با این تفکری که در منطقه شکل گرفته همراه باشند، مردم را باید در انتخاب اصلح کمک کنیم.

وی در خصوص برگزاری این همایش توضیح داد: این همایش با حضور ۲۰۰ نفر از اساتیدی هستند که بیشترین فعالیت را در طول سال داشتند، اما در سازمان بسیج اساتید حدود ۱۲۰۰ نفر پرونده داریم، لذا این افراد در طول سال حضور بیشتری در جلسات دارند و فعال‌تر هستند.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم عنوان کرد: جلسات زیادی در طول سال داریم و سال قبل ۱۷ جلسه در مورد مسائل بین المللی و داخلی و خارجی برگزار شد.

وی اظهار داشت: همایش علمی بصیرتی اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم با شعار «حوزه انقلابی، حوزه تحول خواه و تمدن ساز» و با اهداف تقویت انسجام فکری و عملی میان اساتید، مدیران و نخبگان بسیجی حوزه­ علمیه قم، بصیرت افزایی اساتید، مدیران و نخبگان در جهت انقلابی ماندن، انگیزه افزایی و فعال سازی اساتید و نخبگان شکل گرفته است.

هدف بسیج، دفاع از نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین نبوی تصریح کرد: هدف بسیج دفاع از نظام اسلامی است، گاهی جنگ، فیزیکی است که سالیان درازی بسیجیان در برابر دشمن جنگیدند و مقاومت کردند و نتایج خوبی به بار داشت.

وی بیان کرد: امروز جنگ تبلیغاتی و فرهنگی و به تعبیر رهبری شبیخون فرهنگی است، در این شرایط اساتید حوزه‌های علمیه از چند نظر می‌توانند تاثیر گذار باشند که مهم‌ترین آن طلابی که تربیت می‌کنند است.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلابی باید به گونه‌ای باشند که بتوانند شبهات و تبلیغات دشمنان را پاسخ بگویند، در این باره اساتید از جایگاه والایی در حوزه علمیه برخوردار هستند و طلاب تحت تاثیر تفکرات و اخلاقیات اساتید هستند و باید اساتید برای چنین روز‌هایی تربیت شوند و بتوانند ایستادگی کنند.

وی عنوان کرد: این هدف بسیج اساتید است، امسال بحث‌های مختلفی وجود دارد و تغییراتی با آمدن جو بایدن اتفاق افتاده و تصور می‌شود آن‌ها دوست ایران شدند، برای این که لایه‌های پنهان موضوعات سیاسی تبیین و این مسائل مطرح شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطرنشان کرد: در جهت بهبود وضعیت حوزه‌های علمیه، کمیسیون‌هایی برگزار می‌شود و موضوعات مختلفی مورد بحث قرار می‌گیرد و اساتید تفکرات و برنامه‌ها را به مدیران حوزه و مسئولان کشور در جهت بهبودی وضعیت منتقل می‌کنند.

وی گفت: ۶ کمیسیون در این همایش فعال است که یکی برای خواهران بوده و شامل یک سری مسائل مربوط به حوزه بانوان است و در خصوص تفکرات فمینیستی و جمعیت بحث می‌کند، بسیج اساتید خواهران نیز به این موضوعات می‌پردازند.

رئیس بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم افزود:در این باره گزینه‌های علمی مختلفی از اساتید خواهر داریم، ۵ کمیسیون دیگر برای برادران در موضوعات مختلف است که به مسائلی، چون طلبه انقلابی و یا تراز انقلاب می‌پردازد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: اساتید در رابطه با موضوعاتی، چون تربیت طلاب نظرات خود را می‌دهند که جمع آوری می‌شود و کمیسیون به موضوعات اجتماعی و سیاسی می‌پردازد و اساتید در انتخابات نیز شرکت می‌کنند، این همایش به مدت دو روز در قم برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها