خبرهای داغ:

تامین آب شرب پایدار اولویت کاری استانداری سمنان/افتتاح بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر

شاهرود_استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تامین آب شرب پایدار برای شاهرود، جزو اولویت‌های کاری ماست گفت: در دهه فجر امسال بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان طرح و پروژه در شهرستان شاهرود افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۰۶
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
تامین آب شرب پایدار اولویت کاری استانداری سمنان/افتتاح بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان پروژه در دهه فجربه گزارش خبرنگار بسیج، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان در آئین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود در ایام الله دهه فجر ۱۳۹۹ در سخنانی با تبریک ایام خجسته دهه مبارک فجر به همه ملت ایران و مردم استان با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم و اعضای شورای اداری شهرستان شاهرود و تشکر از لطف و محبت امام جمعه شاهرود و نماینده محترم مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نسبت به خود و تشکر از زحمات، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود و گزارش نسبتا خوب وی اظهار کرد: شهرستان شاهرود، همچنان که از نامش پیداست، شهرستان ویژه استان و مورد توجه دولت می‌باشد و تشکیلات شهرستان نیز به همین واسطه ارتقا پیدا نموده است.
وی گفت: شاهرود دارای ظرفیت‌های کامل توسعه بوده و بخاطر تنوع اقلیمی، موقعیت بسیار ممتازی را در میان شهرستان‌های استان دارد و شاهرود بدلیل تنوع اقلیمی خاص خود بعنوان قاره کوچک محسوب می‌شود.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: وجود مناطق سردسیر و کوهستانی در شمال شاهرود و هوای معتدل در مرکز و وجود نخلستان و اقلیم کویری در جنوب این شهرستان سبب گردیده تا شهرستان شاهرود مورد توجه و عنایت خاص گردشگران باشد؛ و موقعیت جغرافیایی شهرستان و میزبانی بیش از ۲۰ میلیون زائر امام رضا (ع)، فرصت مناسبی برای ثروت آفرینی در شاهرود است.
وی تصریح کرد: متناسب با موقعیت‌ها و ظرفیت‌های مختلف شهرستان‌های استان، با موانع و چالش‌هایی نیز مواجه می‌باشیم که مانعی در مسیر رشد و توسعه بشمار می‌روند و بخش عمده‌ای از موانع و چالش‌های شهرستان‌ها باید با تلاش دولت و توسط مردم برطرف شود.
آشناگر ادامه داد: دولت نباید از هیچ تلاشی جهت توسعه شهرستان‌ها چشم پوشی کند و همه امکانات و اعتبارات خود را متناسب با ظرفیت‌ها توزیع نماید و اگر نگاهی گذرا به اعتبارات و طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان در دهه فجر امسال داشته باشیم، درخواهیم یافت که اعتبارات امسال با جهش چشمگیری مواجه بوده است.
وی اضافه کرد: کل اعتبارات طرح‌های دهه فجر امسال استان بالغ بر ۲۲۸۶ میلیارد تومان است که قریب به ۴۴۸ میلیارد تومان آن در شاهرود هزینه می‌شود که در دهه فجر امسال در سطح شهرستان شاهرود بالغ بر ۲۱۳ میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح می‌شود که به نسبت اعتبار ۷۲ میلیارد تومانی سال قبل از جهش خوبی برخوردار است.
استاندار سمنان افزود: آنچه من را خوشحال می‌کند اینکه، پروژه‌های سرمایه گذاری مورد توجه است و این یعنی مردم اظهار تمایل می‌کنند که در استان سرمایه گذاری کنند که گام بسیار مثبتی محسوب می‌شود.
وی گفت: نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی از نیرو‌های کارآمد و اجرایی کشور است و به دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان کمک می‌کند و اگر به اعتبارات استان توجه نمایید، متوجه توزیع عادلانه آن خواهید شد.
آشناگر تصریح کرد: علی رغم شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن بار‌ها به شهرستان‌های استان از جمله شهرستان شاهرود سفر نموده و ضمن دیدار با مردم و مسئولان شهرستان بسیاری از مشکلات را در محل بررسی کرده و دستورات لازم را صادر نموده ام.
وی با اشاره به اینکه در برخی ارتباطات و جلسات ویدیو کنفرانسی مشکلات واحد‌های مختلف شهرستان شاهرود همچون سیمان بیارجمند، ذوب آهن، سیم و کابل مغان، دارو سازی و ... را بررسی نموده و حل آن‌ها را جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانم اظهار کرد: تلاش کرده ام تا بمنظور تسهیل امور در برخی موارد، جلسات خارج از نوبت را برای سرمایه گذاران در این منطقه برگزار و مشکلات آن‌ها را برطرف نمایم.
آشناگر ادامه داد: تامین آب شرب پایدار برای شاهرود، جزو اولویت‌های کاری ماست و تلاش‌های خوبی در این راستا به انجام رسیده است و در سفر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه به شهرستان شاهرود، مطالبه جدی استان در رفع مشکلات پروژه قطری مطرح شد و ایشان نیز دستوراتی را صادر نمودند که امیدواریم هر چه زودتر محقق گردد.
وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که از منابع مختلفی که در اختیار داریم، سهم شهرستان‌ها عادلانه توزیع شود گفت: برخی پروژه‌های استان و شهرستان متاسفانه بدلایل مختلفی متوقف شده اند و از آنجا که اعتبارات این پروژه‌ها بصورت ملی تامین می‌شود، لازم است تا رایزنی‌های جدی تری توسط مدیران کل با وزرای مربوطه انجام شود و باید اعتبارات استان، بدون هیچ نگاه منطقه‌ای توزیع شود.
آشناگر تصریح کرد: استان سمنان، استانی پهناور و کم جمعیت است و متاسفانه پهناوری و وسعت این سرزمین در جذب اعتبارات نقشی ندارد که باید ضریبی از وسعت استان در اختصاص اعتبارات اعمال شود
وی با تاکید بر اینکه بزودی انتصاب فرماندار شهرستان شاهرود تعیین تکلیف خواهد شد گفت: خوشبختانه هماهنگی لازم بین فرماندار، نماینده و امام جمعه در شهرستان شاهرود وجود دارد و همین امر سبب می‌شود که دستگاه‌ها نیز بمنظور توسعه و ایجاد اشتعال و رفع بیکاری تلاش نمایند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها