مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس خبر داد

برگزاری جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان

حجت‎الاسلام روح‎الله سجادی‌فر گفت: جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت به منظور مرور جریانات انقلاب در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۲۴
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
حجت ‎الاسلام روح‎الله سجادی‌فر، مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره)، در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان بیان کرد: جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت با حضور مجموعه‌های مختلف حوزوی و نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این جشنواره در بخش‌های تالیف و ترجمه کتاب، تحقیق و پژوهش فیلمنامه، چند رسانه‌ای فیلم و عکس برگزار می‌شود، نقش امامین انقلاب، مراجع عظام، علما و ائمه جمعه و امامان مساجد، روحانیت و حوزه‌های علمیه در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت را از محور‌های این رویداد اعلام کرد.

سجادی فر با اشاره به اهداف این جشنواره اضافه کرد: تقویت، پایداری و بازخوانی روحیه پژوهش در مسئله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت در بدنه حوزه از مهم‌ترین اهداف برپایی این رویداد است، چرا که به شدت به بازخوانی این سه مهم نیاز داریم، این تجربیات هم برای آینده انقلاب اسلامی و هم آینده جامعه روحانیت به شدت اساسی است و کاربرد دارد.

به گفته وی، با تحقق این هدف، پیوند طلاب پژوهشگر جوان که در حوزه‌ها در حال تحصیل و خدمت رسانی هستند و در واقع بین نسل امروز با نسل اول انقلاب اسلامی و پیشکسوتان روحانیت و علما برقرار و تقویت می‌شود.

این مقام مسئول تثبیت، تقویت و شناساندن جایگاه پیشکسوتان و کسانی که قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت وارد میدان شدند و مشقت‌های فراوانی کشیدند را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره اعلام و اظهار کرد: می‌توان در محافل، کلاس‌های اخلاق و روایت گری‌ها از ظرفیت جامعه پیشکسوت روحانیت که در واقع گنجینه‌ای برای حوزه علمیه محسوب می‌شوند، بهره برد.

وی افزود: مرور زندگی نامه شهدای روحانیت و شناساندن آن‌ها به جامعه به عنوان الگو برای طلبه‌های نسل جدید، دیگر هدف برگزاری این جشنواره است، چراکه امروز بیشتر از هر دوره‌ای نیاز داریم که فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت در بدنه حوزه علمیه و جامعه طلبگی تقویت شود.

سجادی فر اذعان کرد: با توجه به این که دشمنان انقلاب و اسلام از دوران ابتدای انقلاب تمام تلاش و دسیسه هایشان را انجام دادند و امروز هم ادامه می‌دهند تا بین مردم و جامعه روحانیت که با جان و دل در عرصه‌های مختلف علمی، معرفتی و دینی خدمت رسانی می‌کنند، فاصله بیندازند، تقویت پیوند مردم و روحانیت در این جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب به رهبری امام (ره) و در ادامه نیز رهبری جامعه توسط امام خامنه‌ای به عنوان علمدار این انقلاب و عالم حکیم، عارف مدبر و جهان بین و صالح و فقیه، اضافه کرد: روحانیت علاوه بر ایفای نقش در عرصه‌های مختلف، نسبت به جمعیت قشر خودش بیشترین شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با بیان این که روحانیون خودشان را خادم مردم می‌دانند، گفت: باید این مهم در جامعه تداعی شود تا بسیاری از فتنه‌ها دفع شود، همچنین فضای فرهنگی، معنوی، معرفتی و اسلام خواهی نیز تقویت خواهد شد.

وی تاکید کرد: هدف این است که پیوند بین روحانیتی که انقلابی هستند و حرف و عمل آن‌ها یکی است از قبل این جشنواره بین مردم اتفاق بفتد، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و مبارزه و روشنگری بین مردم محقق و روحیه تفحص و پژوهش هم در بدنه روحانیت و هم قشر نخبه و کسانی که اهل قلم و تحقیق هستند تقویت خواهد شد.

سجادی فر با بیان این که با برگزاری این جشنواره مرور زندگی نامه شهدای روحانیت در کنار دیگر شهیدان نیز جایگاه خاص خودش را پیدا خواهد کرد، افزود: مشارکت آحاد مردم از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است که در جمع آوری اسناد به ما کمک خواهند کرد، نخبگان و دیگر اقشار می‌توانند در پاسداشت شهدای روحانیت همکاری داشته باشند، از سویی پیوند مردم با شهدا، روحیه ایثارگری، مسئله مقاومت و انقلاب اسلامی از قبل تحقق این مشارکت عمومی شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از عموم مردم، دانش آموزان، دانشجویان، نخبگان و طلاب علاقه مند، دعوت به همکاری می‌شود و از آثار، اسناد، مقاله ها، کتاب‌ها و دیگر مستندات استقبال می‌کنیم.
ارسال نظرات