فرصت 4 روزه کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد برای ثبت فعالیت ها در طرح ملی «ایران قوی»

فعالان کانون های مساجد استان تا 22 بهمن ماه یعنی 4 روز دیگر برای ثبت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و هنری خود در سامانه بچه های مسجد فرصت دارند.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۲۹
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و وبویراحمد, «علیرضا دولت‌آبادی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در نشست خبری طرح ایران قوی و تشریح برنامه های دهه فجر در استان گفت: طرح ملی «ایران قوی» با هدف شناسایی و توانمندی سازی استعدادهای فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه امید و تلاش و حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی طرح ریزی و اجرا می شود.

وی بیان کرد: این طرح در 3 شبستان فرهنگ، هنر و فناوری که زیر مجموعه آن شامل 12 رواق کارآفرینی، رسانه، قلم، همدلی، نمایش، کتاب، فناوری، سرود، فیلم، نور، ترنج و دانش است و باید فعالیت های کانون ها در این حوزه ها ثبت شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طرح ملی «ایران قوی» از 19 مهرماه امسال کار خود را آغاز کرد، افزود: فعالان کانون های مساجد استان تا 22 بهمن ماه یعنی 4 روز دیگر برای ثبت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و هنری خود در سامانه بچه های مسجد فرصت دارند.

دولت آبادی بیان کرد: بیش از 510 کانون فرهنگی هنری مساجد از استان کهگیلویه و بویراحمد در رقابت همدلانه طرح ملی «ایران قوی» مشارکت دارند که فعالیت فرهنگی، آموزشی، قرآنی، اجتماعی و هنری خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت می کنند.

این مسئول بیان کرد: اختتامیه این طرح همزمان با 22 بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود و منتخبان رواق های مختلف و کانون های مساجد برتر کشور 18 اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس کانون های مساجد کشور تقدیر و تجلیل خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به کانون‌ اول 10 میلیون، کانون‌ دوم پنج میلیون و کانون‌ سوم سه میلیون تومان جایزه تعلق می‌گیرد.

 ۷۵درصد مجوز الکترونیکی صادر شده است

وی با بیان اینکه همه کانون‌های فرهنگی قرار است، الکترونیکی شوند، ادامه داد: در حوزه صدور مجوز الکترونیکی کانون‌ها جزء پنج استان‌ اول کشور هستیم و تاکنون ۷۵درصد مجوز الکترونیکی صادر شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در دهه فجر بیان کرد: قریب به 1200 برنامه در دهه فجر امسال برگزار شده و یا در حال برگزاری است که می توان به تجلیل از خانواده شهدا, انس با قرآن مجازی, جشن های مردمی و آذین بندی مساجد و محلات اشاره کرد.

وی گفت: برگزاری اولین جشنواره نماز، برگزاری وبینارهای مجازی، دیدار با مسئولان کانون ها و ائمه جمعه در شهرستان های استان ، حمایت مالی از کانون های برتر از دیگر برنامه های این ایام است.

دولت آبادی تاکید کرد: سرودهای خیابانی روز ۲۲ بهمن در شهرهای یاسوج و گچساران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای تقویت کانون‌ها قرارگاه اجتماعی امام حسین (ع) راه اندازی کردیم، بیان کرد: کانون‌های مساجد در طرح ملی " فرزندان غدیر" با هدف شناسایی زنان و مردان نابارور مشارکت دارد، در این طرح تاکنون 370 زوج انتخاب و مشمول کمک‌های بلاعوض تا 10 میلیون تومان شده است.

انعقاد تفاهم نامه با موسسه مرهم

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به منظور درمان بیماران داری مشکلات فک و صورت، شکاف کام و بیماریهای مادرزادی تفاهم نامه ای نیز با موسسه مرهم منعقد کرده ایم.

توزیع 5100 بسته گوشت در طرح نذر قربانی

دولت آبادی ابراز داشت: کانون های مساجد استان در ابتدای  شیوع ویروس منحوس کرونا در بحث کمک های مومنانه نیز فعالیت می کند و در این راستان در چند مرحله 5100 بسته گوشت به ارزش 330 میلیون ریال بین نیازمندان توزیع کرد.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات