پژوهشگر برجسته کشور تاکید کرد:

ضرورت ارتباط علم و صنعت جهت تولید ثروت

پژوهشگر برجسته کشور تاکید کرد:جهت تولید ثروت و قدرت از علم باید این تحقیقات و پژوهش‌های علمی را در صنعت بکار گرفت.
کد خبر: ۹۳۱۸۸۸۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ به مناسبت دهه مبارک فجر و به همت معاونت سیاسی لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر جلسه بصیرت افزایی تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام راجی پژوهشگر و محقق انقلاب اسلامی و مولف کتاب صعود چهل سال در نمازخانه لشکر  برگزار شد.

حجت الاسلام راجی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بیان داشت:ب ر طبق آمار موجود در دوران پهلوی حدود به ۴۶ درصد مردم ایران در زیر خط فقر زندگی می‌کرده اند، ولی اکنون ما می‌بینیم که علی رغم مشکلاتی که دشمان انقلاب اسلامی مانند جنگ و تحریم و ترور و... را بر ملت ایران تحمیل کرده اند اکنون ما فقط ۸ درصد جمعیتمان در زیر خط فقر زندگی مینمایند که همین هم زیاد است.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی همچنین افزود:در تمام حکومت‌ها گسترش و رشد علمی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما در این مدت چهل و دو سالی که از انقلاب گذشته توفیقات زیادی در زمینه‌های علمی کسب نموده ایم و برای نمونه کیفیت مقالات علمی ما در دنیا به رشد ۳ درصدی رسیده در صورتی که ما ۱ درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهیم.

راجی ادامه داد:کشور انگلیس در گذشته با استفاده نادرست از توان علمی که کسب کرده بود توانست ۲۲ درصد دنیا را به استعمار خود در بیاورد و حال ما با جهش علمی که کسب کرده ایم توانسته ایم در بسیاری از زمینه‌ها علمی از جمله آمار ثبت اختراعات از این کشور پیشی بگیریم.

مولف کتاب صعود چهل ساله افزود: جهت تولید ثروت و قدرت از علم باید این تحقیقات و پژوهش‌های علمی را در صنعت بکار گرفت که یکی از مشکلاتی که ما با آن مواجه هستیم این است که نتوانسته ایم آنچنان که باید ارتباط صنعت و دانشگاه را با هم برقرار نماییم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار