خبرهای داغ:
تاریخ فراموش نخواهد کرد که ثابت نمودیم «ما می‌توانیم» و با پشت سر گذاشتن سختی‌ها با تکیه بر زانوان خود ایستادیم و به همگان نشان دادیم که ایران و ایرانی، غیور، بالنده و سازنده است.
کد خبر: ۹۳۱۸۹۱۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۸

خبرگزاری بسیج:سادات عمرانی/«و علم الادم الاسماء کلها» و خداوند عالم همه اسماء را به آدم تعلیم داد.

پیامبر اکرم (ص): سوگند به آن که جانم در دست اوست اگر ایمان به ثریا بسته باشد، گروهی از مردان فارس آن را به چنگ می‌آورند. منظور از ایمان "رسیدن به امنیت کامل است" که لازمه آن می‌تواند "برخورداری از علم" باشد.

از جمله پیشرفت‌های علمی ایران می‌توان از فیزیک دانان و شیمی دانان و ریاضی دانان و منجمین اعصار گذشته یاد نمود که هر یک خدمات بی نظیری نه تنها به ایرانیان، بلکه به عالم بشریت عرضه داشته اند. با وجود این همه نخبه و اثرات به جا مانده از آن‌ها در دوران دور و پیش از انقلاب، شاهد طبابت پزشکان هندی و فیلیپینی در ایران، آن هم نه در روستاها، بلکه در شهر‌های نزدیک بودیم و همچنین پائین بودن تعداد دانشگاه و دانشجو، مقالات علمی و نداشتن حتی یک دانشمند ایرانی از معضلات تاسف بار دوران قبل از انقلاب بشمار می‌رود.
 
اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در طول چهار دهه گذشته لذت رشد علمی یازده درصدی بالاتر از میانگین رشد علمی دنیا را چشیدیم. تعداد ۲۰ دانشگاه ما به سرعت تبدیل به ۲۵۶۹ دانشگاه و موسسه علمی شد.
 
اکنون نام ۱۸ دانشگاه ما در لیست بهترین مراکز آموزشی دنیا می‌درخشد و سهم زیادی از تولید علم و تهیه مقالات علمی آی اس آی (واحد سنجش مقاله علمی در سطح جهان) و نخبه پروری از آن ماست.
 
آری، در حال حاضر دو درصد تولید علم دنیا در ایران و یک درصد از دانشمندان دنیا را ۲۰۸ ایرانی به خود اختصاص داده اند.
 
ایران مستعمره سابق و متکی به شرق و غرب آن روزگاران و دوران پهلوی، اکنون در چهار علم فن آوری، علوم دانشی،  ریاضی ومهندسی رتبه پنجم دنیا را دارد.

همچنین رتبه سوم "تربیت مهندس"، رتبه پنجم نانو و مهندسی شیمی، رتبه یازدهم مهندسی هوا و فضا، رتبه چهاردهم فیزیک هسته ای و بسیاری دیگر از رتبه‌های دیگر در دنیا را از آن خود ساخته است. دستاورد‌ها و پیشرفت‌های ایران در عرصه داخلی و بین المللی کاملا مشهود و محسوس می‌باشد.
 
حال که در پسا تحریم کشور‌های بیگانه، بدین رتبه‌ها دست یافتیم به خود می‌بالیم، زیرا به دنیا و آیندگان که تاریخ ایران را مرور خواهند کرد ثابت نمودیم که «ما می‌توانیم» و با پشت سر گذاشتن سختی‌ها با تکیه بر زانوان خود ایستادیم و به همگان نشان دادیم که ایران و ایرانی، غیور، بالنده و سازنده است.
 
این مواهب در وجود ایرانیان از ابتدا بوده، ولی اجیران داخلی اعتماد به نفس و اتکای ما را سست نموده و در ذهن ما «نمی توانیم» را حک کرده بودند و حال که به علوم هسته‌ای نیز دست یافتیم در کمال بغض و کینه دانشمندان و نخبگان هسته‌ای را یکی پس از دیگری ترور می‌کنند تا ما را به زانو در آورند، غافل از آنکه خواب غفلت از چشمان ایرانی جسور، غیور و فکور رخت بربسته و دیدگانمان را به گونه‌ای دیگر به دنیا باز نموده است .
 
جوانان این سرزمین راه پدران و برادران دانشمند و شهید خود را ادامه خواهند داد و در پی فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که فرمودند:" شتاب حرکت علمی کشور به هیچ عنوان کند و متوقف نشود" لبیک گفته و راه شهدای هسته‌ای را در فتح قلل رفیع علم دنبال می‌کنند.

اکنون ما، در زمان مقایسه با قبل از انقلاب پیشرفت‌های زیادی را کسب نموده ایم، اما با آن چه اسلام به ما گفته و از ما خواسته فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم و این تلاش به ثمر نمی‌رسد مگر با همکاری مسئولان و مردم.
 
در اوایل انقلاب علیرغم دغدغه جنگ تحمیلی با تشکیل سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و شکل گیری بسیج در مناطق محروم کار‌های بزرگی به ثمر رسید که امید می‌رود با یکدلی و همبستگی مردم و مسئولین بتوانیم ایران اسلامی را در دنیا سرافرازتر و پرچم اسلام را در سراسر دنیا با ظهور مولا و منجی عالم بشریت به اهتزاز در آوریم.


 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها