حسین قاسمی
با دغدغه محرومیت‌زدایی دنبال می‌شود؛
مدیر گروه جهادی منادیان فتح، یکی از مهمترین فعالیت‌های این گروه را تربیت نیرو با روحیه جهادی برشمرد و گفت: تمام توان خود را به‌کار گرفتیم تا افراد بیشتری با روحیه جهادی وارد میدان خدمت شوند و بتوانند در آینده نیز ضمن ادامه تحصیل، به عنوان مدیران جهادی در کشور مشغول به فعالیت شده و دغدغه محرومیت‌زدایی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۳۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، به نقل از ایکنا، گروه‌های جهادی طی ۴۰ سال گذشته خدمات مثمرثمری برای مناطق محروم کشور داشتند و هر زمان نقطه‌ای از کشور با بحران مواجه شد، برای خدمت به همنوعان در عرصه حاضر شدند. با شیوع بیماری کرونا در کشور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، فعالیت گروه‌های جهادی در کشور نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و بسیاری از آن‌ها به صورت خودجوش به اجرای طرح‌های مختلف به ویژه طرح‌های مربوط به معیشت اقدام می‌کنند.

گروه جهادی منادیان فتح استان زنجان یکی از گروه‎‌های فعالی است که فعالیت آن به استان زنجان محدود نشده و تاکنون خدمات فراوانی را در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی در اقصی‌ نقاط کشور انجام داده است. کمک‌رسانی به زلزله‎‌زدگان کرمانشاه و سیل‌زدگان در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان از جمله خدمات بی‌شائبه این گروه جهادی بوده است.

بهزاد طارمی، مدیر گروه جهادی منادیان فتح استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا، در رابطه با چگونگی شکل‌گیری این گروه جهادی و نحوه فعالیت آن، اظهار کرد: به همراه برخی دوستان از سال ۹۲ در تعدادی از گروه‌های جهادی استان مشغول خدمت‌رسانی به مناطق محروم در شهرهای مختلف شدیم. پس از مدتی به همراه چند نفر از جهادگران تصمیم به ایجاد یک گروه جهادی مستقل گرفتیم و توانستیم در سال ۹۴ سه گروه جهادی با عناوین بقیة‌الله(عج)، بقیة‌الله الاعظم(عج) و منادیان فتح را به ترتیب از سوی بسیج محلات، بسیج دانشجویی و بسیج طلاب تشکیل دهیم.

 

ارسال نشود////مسئولان نهادهای مختلف به جهادگران اعتماد کنند / ضرورت جلوگیری از تشکیل بی‌رویه گروه‌های جهادی مقطعی

 

وی ادامه داد: این سه گروه جهادی در سال ۹۵ و بنا به تصمیماتی که اتخاذ شد، برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر در سطح کشوری، به نوعی در هم ادغام شده و گروه منسجمی با نام «منادیان فتح» ایجاد شد که هم‌اکنون نیز علاوه بر استان زنجان، مشغول خدمت‌رسانی در نقاط مختلف ایران اسلامی است.

طارمی با بیان اینکه فعالیت گروه جهادی ما در ابتدای کار منحصر به فعالیت‌های عمرانی بود، گفت: البته به دلیل حضور طلاب و دانشجویان فرهنگی در گروه، همزمان با فعالیت‌های عمرانی در روستاها و مناطق حاشیه شهرها، برنامه‌های فرهنگی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفت.

مدیر گروه جهادی منادیان فتح بیان کرد: خدمت‌رسانی پزشکی و دندان‌پزشکی به روستاهای دورافتاده فاقد خانه بهداشت، احداث خانه برای محرومان در امیدیه اهواز طی تابستان سال ۹۴، محرومیت‌زدایی از روستاهای علی‌آباد و حسن‌آباد کرمانشاه طی نوروز سال‌های ۹۵ و ۹۶، ساخت پل و خانه برای محرومان و نیز مرمت امامزادگان در روستاهای حاج سیدان و ورمرزیار زنجان طی تابستان سال‌های ۹۵ و ۹۶ از جمله فعالیت‌های جهادگران گروه منادیان فتح بوده است.

 

ارسال نشود////مسئولان نهادهای مختلف به جهادگران اعتماد کنند / ضرورت جلوگیری از تشکیل بی‌رویه گروه‌های جهادی مقطعی

 

وی با بیان اینکه اعضای گروه جهادی منادیان فتح طی نوروز سال ۹۷ مشغول خدمت‌رسانی به محرومان در استان کرمانشاه بودند، افزود: در فصل تابستان همان سال نیز نسبت به احداث خانه محرومان و بهسازی مدارس در روستاهای قره آغاج و ایلجاق منطقه زنجان‌رود استان زنجان اقدام کردیم.

طارمی با اشاره به حادثه زلزله استان کرمانشاه، تصریح کرد: دو روز پس از وقوع زلزله، اعضای گروه جهادی ما در منطقه حادثه دیده حاضر شده و به خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان در روستای میان‌میل منطقه سرپل ذهاب پرداختند. همچنین، پس از شناسایی منطقه در نوروز همان سال نیز به تولید بلوک‎‌های سیمانی در روستای میان‌میل پرداخته و بلوک‌های تولیدی را برای احداث و مرمت خانه زلزله‌زدگان در اختیار دیگر گروه‌های جهادی قرار دادیم.

مدیر گروه جهادی منادیان فتح با اشاره به حادثه سیل نوروز سال ۹۸ در استان‌های گلستان و لرستان، اظهار کرد: با وقوع سیل در این استان‌ها، اعضای گروه جهادی ما بلافاصله در مناطق آسیب‌دیده حاضر شدند و به خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در روستاهای استان گلستان از جمله روستاهای شهر کلاله و نیز مناطق مختلف شهر پلدختر در استان لرستان پرداختند. همچنین، مدت ۱۵ روز نیز مشغول ارائه خدمت به محرومان و آسیب‌دیدگان در روستای ملاثانی استان خوزستان بودیم.

 

ارسال نشود////مسئولان نهادهای مختلف به جهادگران اعتماد کنند / ضرورت جلوگیری از تشکیل بی‌رویه گروه‌های جهادی مقطعی

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این گروه جهادی در ایام شیوع بیماری کرونا، تصریح کرد: با آغاز شیوع بیماری کرونا در کشور، اغلب فعالیت‌های گروه جهادی ما نیز معطوف به این امر شد و طی سه فاز ۲۰ روزه مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی در این زمینه شدیم.

طارمی ادامه داد: ضدعفونی منازل، معابر، ساختمان‌های مختلف و اتومبیل‌ها، تولید و توزیع ۳۰ هزار ماسک به همت خیاطان گروه، تولید و توزیع لباس گان برای پرستاران، اعطای بسته معیشتی به ۱۷۷ خانواده محروم استان زنجان طی ۱۱ مرحله در راستای موضوع کمک مؤمنانه و مواسات مدنظر مقام معظم رهبری از جمله فعالیت‌های گروه جهادی ما در ایام شیوع کرونا بوده است.

مدیر گروه جهادی منادیان فتح در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد ۱۱۰ نفر عضو ثابت (۷۰ نفر از آقایان و ۴۰ نفر از بانوان) در قالب گروه این جهادی مشغول به خدمت‌رسانی به محرومان هستند، گفت: البته به طور متغیر نیز تعداد ۳۵۰ نفر از جهادگران از نقاط مختلف در خدمت گروه بوده و در اردوهای مختلف جهادی حضور داشته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه علیرغم پیگیری و خدمت‌رسانی در رابطه با شیوع بیماری کرونا، از فعالیت‌های دیگر گروه در زمینه‌های مختلف غافل نشده‌‌ایم، افزود: در این راستا، طی تابستان سال جاری نسبت به احداث خانه برای محرومان در روستای «دو اسب» اقدام کردیم.

طارمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز مشغول تهیه وسایل جهیزیه برای دو زوج جوان در روستاهای اطراف زنجان هستیم، اظهار کرد: به توفیق الهی و با کمک خیّران نیکوکار، این لوازم خانگی تکمیل شده و به زودی در قالب جهیزیه در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نشود////مسئولان نهادهای مختلف به جهادگران اعتماد کنند / ضرورت جلوگیری از تشکیل بی‌رویه گروه‌های جهادی مقطعی

 

مدیر گروه جهادی منادیان فتح در ادامه با اشاره به روز ۳۰ آذرماه که به عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: طی مراسمی در این روز، به صورت محله‌محور از تمامی پرستاران محلات مختلف شهر زنجان که خدمات فراوان و خستگی‌ناپذیری در دوران شیوع این بیماری منحوس داشته‌اند، در کنار خانواده‌های ایشان تجلیل و قدردانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین فعالیت‌های گروه جهادی منادیان فتح، تربیت نیروهای فراوان با روحیه جهادی است و طی این سال‌ها تمام توان خود را مصروف این مسئله کرده‌ایم که افراد بیشتری با روحیه جهادی وارد میدان خدمت شوند و بتوانند در آینده نیز ضمن ادامه تحصیل، به عنوان مدیران جهادی در کشور مشغول فعالیت شده و به فکر محرومان باشند.

طارمی با اشاره به اینکه به توفیق الهی و ضمن لبیک‌‎گویی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه افزایش تولید در کشور، در آینده‌ای نزدیک وارد این حیطه عملیاتی خواهیم شد، گفت: در این راستا با ارتباط خوبی که با جمعی از خیران و نیکوکاران منطقه برقرار کرده‌ایم، تولید را در دستور کار قرار داده و نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان در موضوع اشتغال‌زایی فعالیت خواهیم کرد.

مدیر گروه جهادی منادیان فتح با اشاره نحوه همکاری مسئولان نهادهای مختلف با گروه‌های جهادی، تصریح کرد: مسئولان باید به گروه‌های جهادی و خدمات ایشان اعتماد داشته باشند؛ چراکه اعتماد ایشان به ما باعث می‌شود تا بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه فعالیت‌های جهادی حل شود.

 

ارسال نشود////مسئولان نهادهای مختلف به جهادگران اعتماد کنند / ضرورت جلوگیری از تشکیل بی‌رویه گروه‌های جهادی مقطعی

 

وی با بیان اینکه مسئولان نهادهای مختلف می‌توانند گروه‎های جهادی را از طریق پشتیبانی‌های اداری، لجستیکی و مالی حمایت کنند، افزود: بسیاری از ادارات از امکانات لجستیکی فراوانی برخوردار هستند که اگر مسئولان اعتماد کرده و این امکانات را در اختیار گروه‌های جهادی قرار دهند، روند فعالیت و خدمت‌رسانی این گروه‌ها شتاب دو چندانی خواهد گرفت.

طارمی در ادامه بیان کرد: از آغاز فعالیت گروه جهادی منادیان فتح تاکنون شاید بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه خدمت‌رسانی به محرومان کرده‌ایم که حداکثر پنج درصد از این مبلغ از سوی نهادهای مختلف تأمین شده است و مابقی هزینه‌هایی که تاکنون انجام شده را خیران و اعضای گروه پرداخت کرده‌اند.

مدیر گروه جهادی منادیان فتح در پایان سخنان خود با اشاره به آسیب‌هایی که گروه‌های جهادی را تهدید می‌کند، تصریح کرد: حرکت به سمت آماردهی، ظاهرسازی‌ و خدایی ناکرده ریاکاری، یکی از آسیب‌های جدی پیش روی گروه‌های جهادی است که باید با آن مقابله کرد. همچنین، تشکیل بی‌رویه گرو‌ه‌های جهادی مقطعی نیز از دیگر آسیب‌هاست و در این زمینه بهتر است تا جهادگران به گروه‌های جهادی باسابقه و منسجم بپیوندند تا فعالیت‌های جهادی با نظم و استحکام بیشتری تداوم داشته باشد.

ارسال نظرات