با رشد ۲۵ هزار واحدی؛

بورس بالاخره سبز شد

شاخص کل بورس تهران امروز مثبت بود و در پایان معاملات با افزایش ۳۵ هزار واحدی به یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد رسید و حقیقی‌ها بر خلاف روزهای گدشته بیش از ۷۳۷ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۸۲
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،بازار سرمایه پس از گذشت دو هفته روند نزولی، امروز یکشنبه مثبت شد و نقشه بازار اثرات تصمیمات شورای عالی بورس را نشان می‌دهد.

پس از فشار فروش در دو هفته اخیر و رفتن قالیباف اصل از ساختمان ملاصدار، سازمان بورس روز جمعه گذشته در یک جلسه فوق العاده مصوباتی را در جهت حمایت از بازار اتخاذ کرد؛ همچنین دیروز عصر در جلسه شورای عالی بورس با تصمیماتی از جمله تغییر دامنه نوسان بورس به منفی ۲ درصد الی مثبت ۶ درصد، شناور شدن حجم مبنا و افزایش ضریب اعتباردهی کارگزاری‌ها برگزار شد.
 
کارشناسان که معتقد بودند اصلاح بورس به پایان رسیده است، می‌گویند نقش تصمیمات جدید اثر گذار بود و باعث شد بورس مثبت شود؛ البته باید منتظر روزهای آینده ماند که بازار به کدام سو حرکت خواهد کرد؛ اما معاملات امروز با بازگشت تعادل و افزایش تقاضا مواجه شد و بورس را سبزپوش کرد.
 
معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۳۸۸ هزار معامله انجام دادند و مالکیت ۸ میلیارد و ۸۷۳ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.
 
ارزش معاملات بازار سهام هم به بیش از ۱۲ هزار و ۶۶۹ میلیارد تومان رسید.  ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۹۷۴۸ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بر خلاف روزهای گذشته بیش از ۷۳۷ میلیارد تومان پول وارد بازار سهام کردند.
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با ۳۵ هزار و ۱۵۲ واحد رشد به ارتفاع یک میلیون و ۱۷۰ هزار و ۴۹۷ واحد رسید. شاخص هم وزن هم با ۴۹۷۳ واحد مثبت عدد ۴۲۰ هزار و ۹۷۵ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران در بورس بیش از ۶ میلیارد و ۲۰۹ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۸۰۸ هزار معامله و به ارزش ۶۹۰۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص نقش داشتند.
 
نمادهای صنعتی زر ماکارون، لیزینگ پارسیان، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بیمه آسیا، تامین سرمایه امین و بهساز کاشانه تهران نمادهای پرتراکنش امروز بودند.
 
 
شاخص فرابورس ایران هم با رشد ۲۷۸ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۴۱۳ واحد رسید.
 
امروز در فرابورس بیش از ۵۸۰ هزار معامله انجام و ۲ میلیارد و ۶۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی دادوستد شد که ارزش آن به بیش از ۵۷۶۵ میلیارد تومان رسید.
 
نمادهای پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری صبا تامین، سنگ آهن گهرزمین، صنعتی مینو، و ذوب آهن اصفهان در رشد شاخص بیشترین نقش را داشتند.
 
سپیدار سیستم آسیا، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، پتروشیمی ارومیه، زغال سنگ پروده طبس و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی نمادهای پرتراکنش فرابورس بودند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار