مطالبه گری از حجت الاسلام موحد و دکتر روشنفکر/ رأی تان به شفافیت آراء نمایندگان چه بود؟

اکنون نمایندگان محترم، بفرمایید که رأی تان به شفافیت آراء نمایندگان چه بود؟
کد خبر: ۹۳۱۹۲۵۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد, سید یوسف یوسف زاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در یادداشتی خطاب به نمایندگان مردم شریف کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی نوشت:

امام علی(ع) می فرمایند: بدانید که حق شما بر من آن است که چیزی را از شما جز اسرار جنگی پنهان نکنم.

تاملی در باب شفافیت آراء نمایندگان:
در ابتدای سخن جا دارد تشکر ویژه ای داشته باشیم از 153 نماینده ی شریفی که صادقانه و دلسوزانه رای به شفافیت آراء نمایندگان دادند، ان شاءالله که رفته رفته مجلس شورای اسلامی تماماً متشکل از نمایندگانی همچون شما بزرگواران باشد، که اینگونه به اعتماد ملت شریف ایران پاسخ مناسب داده و کاملا با آنها شفاف هستید و ابایی از بیان فعالیت ها وآراء خود در محضر مردم ندارید ، اجرکم عندالله و من الله توفیق.
و اما خطاب به نمایندگانی که رأی به عدم شفافیت داده و یا سکوت پیشه کردند:
صریح بگویم، شفافیت که حق مسلم ملت شریف ایران و مطالبه ی به حق آنان از نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی است، مجلسی که با وصف انقلابی از آن یاد می شود و بخش زیادی از نمایندگان در ایام انتخابات مدعی طرفداری از شفافیت آراء بودند، مغفول ماند.
اکنون چند ماه از انتخابات مجلس شورای اسلامی میگذرد، آیا این چنین بی مهری به ملت شریف ایران و خواسته ی به حق آنان یعنی شفافیت آراء نمایندگان پس از گذشت چند ماه از شروع کار مجلس قابل توجیه است؟ حال به هر دلیلی که باشد، خیر.
و اما چرا شفافیت نباشد؟
تعارف نداریم عدم شفافیت و طرفداری از آن به معنای ایجاد حایل میان ملت و نماینده ی ایشان در مجلس است. یعنی اینکه شما به من رأی دادید حال ما را به خیر و شما را به سلامت، بگذارید در سایه ی بی اطلاعی شما از اقدامات خودم به فساد، زد و بند، لابی گری و چپاول بپردازم، حالا در این بین برای شما مردم هم کاری کنیم به شرطی که منافاتی با منافع جریان حامی و منافع شخصی خودم نداشته باشد.
و اینجا جریانات با همدیگر فرقی ندارند: فرقی نمیکند نماینده با ریش باشد و با ظاهر به اصطلاح حزب اللهی یا بدون ریش.
ملت همانطور که امام علی فرمودند حق دارد به همه ی امورات و مسائل کشور آگاه باشد به جز اسرار جنگی.
حال سؤال دیگر این است مگر شما وکلای ملت در مجلس نیستید؟ مگر ملت از شما خواستند اسرار جنگی هویدا کنید؟ یا شاید هم واقعا در جدل و جنگ جریانی هستید نه پیگیر کار انقلاب و اینها را نمیتوانید فاش کنید؟
چه چیز شما را نگران میکند که با مردم شفاف باشید؟ ملت اضافه بر حق خود که از شما نمیخواهند؟ یا شاید به زعم خودتان امام علی(ع) مصلحت ها را نمیدانست و شما میدانید؟ یا احیانا زمانه تغییر کرده و سخن ایشان برای عصر حاضر صدق نمیکند و صلاح نیست ملت از مسائل آگاه باشند؟
و اما چند کلمه ای با نمایندگان محترم مردم استان کهگیلویه و بویر احمد در مجلس شورای اسلامی:
هر دو نماینده ی بزرگوار یعنی جناب آقای دکتر روشنفکر و حجت الاسلام سید محمد موحد که به نمایندگی از مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، در ایام انتخابات حمایت و اعتقاد خود به شفافیت آراء نمایندگان را ابراز داشته و باعث دلگرمی مردم انقلابی، خصوصا دانشجویان و نخبگان استان شدند، جناب دکتر روشنفکر با امضاء سوگند نامه ی شفافیت آراء نمایندگان و حجت الاسلام موحد در جلسه ی مجازی روز 17 آذر با دانشجویان بسیجی اعتقاد خود به شفافیت آراء را بیان داشتند.
اکنون نمایندگان محترم، بفرمایید که رأی تان به شفافیت آراء نمایندگان چه بود؟
و سؤال بعد اینکه در نامه ای که توسط پنجاه نفر از نمایندگان برای بازگرداندن طرح به صحن مجلس امضاء شده بود چرا نام شما بزرگواران مشاهده نمی شود؟
و نهایتا اینکه برای بررسی مجدد این طرح و رأی گیری مجدد در مجلس چه اقداماتی مد نظر دارید؟ خواستاریم که رأی گیری به روش قیام و قعود یا رأی گیری کاغذی را از هیئت رئیسه ی مجلس مطالبه کنید که برای رأی گیری شفافیت لازم وجود داشته باشد.
منتظر هستیم که شما نمایندگان محترم با موکلین خود یعنی مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد سخن بگویید و مواضع خود در این رابطه را شفاف بیان کنید .
در غیر اینصورت فرض ما این خواهد بود که حتما رأی شما به عدم شفافیت بوده است و اعتقادی به آن ندارید. زیرا در این شرایط که شفافیت مطالبه ی عمومی است، نمایندگان رای دهنده به این طرح واضح اعلام موضع کرده و رای خود را علنی بیان میکنند، به طور مثال با ارئه ی فیلم از صفحه ی مانیتور پیش روی خود در مجلس.

با آرزوی توفیق خدمت خالصانه به مردم شریف استان و صحت و سلامت نفس برای شما بزرگواران.

انتهای پیام/

ارسال نظرات