خبرهای داغ:

تحریم ها بزرگترین فرصت‌ تاریخی برای کشور

سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحریم ها بزرگترین فرصت‌ تاریخی برای کشور ما است.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۴۷
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین جشنواره جهاد گران علم و فناوری سازمان بسیج علمی کشور گفت: در حال قطع همه وابستگی‌ها به خارج از کشورهستیم.

فرمانده کل سپاه در نمایشگاه دستاوردهای علم و فناوری بسیج گفت : امروز ساخت پیچیده‌ترین قطعات و تجهیزات مورد نیاز کشور را در این نمایشگاه شاهد بودیم.

وی افزود: تحریم یکی از فرصت‌های بزرگ تاریخی برای کشور ایران است نه یک فرصت در یک مقطع زمانی و امروز می‌بینیم بسیاری از محصولاتی که تا قبل مجبور بودیم وارد کنیم و ما را وابسته می‌کرد به دست جوانان تلاشگر ما تولید می‌شود.

او ادامه داد: ملت ما در حال پیشرفت است و ما در حال قطع همه وابستگی‌ها هستیم و امروز شاهد آرایش جهادی بسیجیان برای پیشرفت‌های فناوری در کشور بودیم.

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: گام دوم انقلاب یک سازمان‌دهی جدید است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و مجاهدت جوانان عزیز توانستیم در دنیا جزو رتبه های برتر در رشته‌های مختلف علمی باشیم و از توانمندی های جوانان پشتیبانی می‌کنیم تا این محصولات علمی و فناورانه تبدیل به تولیدات قابل استفاده در کشور شوند و این اقدام گویای یک مسئله است و اینکه انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی در ایران عزیز آغاز یک راه جدید است و گام دوم انقلاب یک سازمان‌دهی جدید است که باید این مسیر را  با روحیه جهادی و تکیه بر جوانان عزیز تمدن‌سازی کنیم.

سردار دکتر رحیمی ، رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور راهبرد اصلی سازمان بسیج علمی در خصوص برگزاری این جشنواره را گفتمان سازی علمی و ترویج کارآفرینی در جامعه دانست وخاطر نشان کرد: شناسایی نخبگان علمی ناشناخته سراسر کشور، ترویج فرهنگ پژوهش بین جوانان و پشتیانی جهت تجاری سازی طرح های فناورانه از دیگر اهداف جشنواره جهادگران علم و فناوری است.

در این جشنواره  بیش از 150 طرح برتر از کل کشور حضور پیدا کرده بودند

از این 150 طرح دو طرح از معاونت علمی پژوهشی فنآوری سپاه قائم آل محمد عج استان سمنان  نیز حضور یافته بودند

پهباد قائم ساخته شده در مرکز رشد و فناوری معاونت جهاد علمی در سمنان

و پرینتر سه بعدی ساخته شده در شرکت دانش بنیان سوبا از بسیجیان شهرستان شاهرود

دو طرح راه یافته به جشنواره بودند

سردار سلامی در بازدید از دو محصول ارائه شده استان سمنان در این نمایشگاه

ضمن تقدیر از خلاقیت و ابتکار فرمودند

«کار بسیار خوبی است ،تکنولوژی روز دنیا است ، به شما تبریک میگویم ، موفق باشید »

اختتامیه پنجمین جشنواره جهاد گران علم و فناوری سازمان بسیج علمی کشور 20 بهمن سال جاری برگزار و برگزیدگان نهایی جشنواره اعلام خواهند شد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها