خبرهای داغ:

تداوم کمک های مومنانه در خراسان جنوبی/ افتتاح کارگاه های تولیدی و نمایشگاه اشتغال در شاخن و گازار

در راستا سومین مرحله از گام سوم کمک های مومنانه در خراسان جنوبی امروز همزمان با دهه فجر؛ کارگاه های تولیدی و نمایشگاه اشتغال در روستاهای شاخن و گازار افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۱۹۴۹۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، در راستای تداوم کمک‌های مومنانه، امروز در نهمین روز از دهه فجر کارگاه تولیدی و اشتغالزایی در روستای شاخن شهرستان قاین و نمایشگاه اشتغال در روستای گازار شهرستان بیرجند افتتاح و به بهره برداری رسید.

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: به واسطه فداکاری شهدا امروز ایران اسلامی در جهان می‌درخشید که یاد این عزیزان را گرامی می‌داریم و به ارواح طیبه آن‌ها درود می‌فرستیم.

وی با بیان اینکه امام راحل عزیز، ما را از اسارت رژیم طاغوت نجات داد، گفت: راه امام و مسیر حق زنده است و امروز این پرچم در دست مقام معظم رهبری است که بایستی پشت سر ایشان برای رسیدن به قله‌های رفیع کرامت تلاش کنیم.
 
خدمت رسانی به مردم از برکات انقلاب اسلامی است

سردار قاسمی گفت: جهش تولید برای این است که ما قوی بشویم و به خود متکی باشیم تا بتوانیم پنجه در پنجه استکبار همچون ۴۲ سال قبل پنچه استکبار را همچون بینی او به خاک بمالیم و برای انقلاب اسلامی عزت آفرین باشیم.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع)، خدمت رسانی به مردم را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: شان ما خدمت به مردم است که به برکت اتحاد نهاد‌ها و دستگاه ها امروز این خدمت رسانی اوج گرفته و در لبیک به فرمایش رهبری این اقدامات به خوبی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود، افزود: ما قبل انقلاب از نظر فرهنگی و اقتصادی هیچ نداشتیم؛ اما با انقلاب اسلامی با استکبار مبارزه و برخورد کردیم و بساط ظلم و بی عدالتی  از ایران برچیده شد.

سردار قاسمی گفت: دشمنان در طول این ۴۲ سال فشار‌ها و ظلم‌های بسیاری در تمام عرصه‌ها بر جمهوری اسلامی تحمیل کردند که امروز خود دشمنان با شکست مواجه شدند، اما ما در حال رشد و زنده شدن هستیم.

وی ادامه داد: جنگ اقتصادی امروز از جنگ نظامی بسیار سخت‌تر است، اما به لطف خدا در اکثر موضوعات کشور توانستیم به خودکفایی برسیم و با تحریم‌ها مقابله کنیم.

فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: رزمایش کمک مومنانه تا عید ۱۴۰۰ در استان ادامه خواهد داشت و مجموع کمک های مومنانه  مرحله سوم از گام سوم نهضت کمک مومنانه ۱۰۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان است.

وی با اشاره به فعالیت ۷ کمیته در ستاد رزمایش کمک مومنانه، گفت: ۱۸ هزار و ۱۹۱ بسته معیشتی، هزار و ۴۹۱ بسته لوازم التحریر، ۲۳۵ عدد لوازم خانگی، ۵۱۲ کارت هدیه، ۲۳ هزار و ۶۶۵ غذا گرم، ۲۵ هزار و ۶۹۳ بسته بهداشتی، آزاد ۹۶ زندانی جرایم غیرعمد، ۹۰۸ سری جهیزیه، هزار و ۷۹۶  اشتغالزایی، تسهیلات مسکن ۲۲۰ مورد، بازسازی ۴۴ واحد مسکن و...  از جمله کمک های مومنانه است که از ابتدا این رزمایش در بین نیازمندان استان توزیع شد.

سردار قاسمی ادامه داد: در مجموع ۱۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض و ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات در این مرحله جمع آوری و توزیع شد.
 
افتتاح ۷۸۳ کارگاه اشتغال با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در خراسان جنوبی
 
 مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی استان در این مراسم گفت: مرحله سوم از گام سوم نهضت کمک مومنانه امروز با محوریت موضوع اشتغال برگزار شد که با توجه به هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌ها در حوزه اشتغال، از ابتدا بهمن ماه در مجموع ۷۸۳ کارگاه اشتغال با تسهیلات بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۱۷۳۶ نفر در سطح استان افتتاح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه مردمی و تعاونی‌های اشتغالزایی از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی است لذا در همین راستا امروز ۲۲۸ کارگاه اشتغالزایی از این صندوق‌ها در استان افتتاح شد که تاکنون بالغ بر ۴۴۲ صندوق قرض الحسنه در سطح استان ایجاد شده که با حمایت از آن‌ها ۹ صندوق به تعاونی تبدیل شده و در مجموع ۲۸ هزار نفر در این صندوق‌ها فعال هستند.

هنری افزود: از ابتدا تشکیل صندوق‌ها تا امروز برای بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده که در مجموع ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه‌ای است که با کمک‌های مردم و خیرین به افراد اعطا شده که در مجموع سرمایه این صندوق‌ها حدود ۱۳ میلیارد تومان است.
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار