پیام آیت‌الله نوری همدانی به نشست سراسری نهضت استادی بسیج؛

آینده این کشور با داشتن جوانان بسیار درخشان است

آیت‌الله نوری همدانی: امروز این کشور با داشتن جوانان غیرتمند و زنان و مردان متعهد، با داشتن نیروهای مسلح قدرتمند می تواند آینده‌ای بسیار درخشان داشته باشد و کمبودهایی که وجود دارد را جبران نماید.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۰۴
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به نشست سراسری نهضت استادی بسیج  که به مناسبت دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب و در سالن شهید شهریاری این سازمان برگزار شد، بر تحقق آینده درخشان برای کشور و جبران کمبودها با تکیه بر توان جوانان غیرتمند و زنان و مردان متعهد و نیروهای مسلح قدرتمند تاکید کرد.

در متن پیام این مرجع عالیقدر جهان تشیع آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی خیر خلقه و اشرف بریته سیدنا و نبینا ابوالقاسم محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیه الله فی الارضین.

با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضور نخبگان و اساتید محترم دانشگاه ها به مناسب صدور بیانه گام دوم انقلاب در آستانه پیروزی شکوهمند ملت ایران بر استکبار و طاغوت توسط سازمان بسیج اساتید در حال برگزاری است.

لازم می دانم این ایام را که مزین به نام مقدس حضرت فاطمه الزهراء (سلام الله علیها) می باشد و همچنین سالروز پیروزی انقلاب را تبریک عرض نمایم.

آنچه باید توجه داشت این است که بنیانگذار این نظام؛ انقلاب خود را با چه هدفی آغاز نمود. بی شک اهداف مختلف در این نهضت وجود داشت اما یکی از هدف های مهم امام راحل این بود که عظمت علمی و فرهنگی مسلمانان را به آنها بازگرداند با توجه به اینکه وقتی انسان سیری در تاریخ می کند، می بیند در صدر اسلام با فاصله بسیار اندک از ظهور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) تحولی به جهت عمل به وحی و دستورات پیامبر پدیدار شد. به عنوان مثال در آن زمان اثری از دانشگاه و یا دانشمند بنامی در اروپا و غرب دیده نمی شد اما با پیدایش اسلام، مراکز علمی عظیمی در قم، نیشابور، بغداد و آندلس که در آن تاریخ مربوط به جهان اسلام بود، صدها و بلکه میلیون ها کتاب و همچنین کتابخانه های عظیمی به چشم می خورد.

دانشمندان بنامی همانند ابن سینا و ابوریحان و جابر بن حیان و خواجه نصیر طوسی طلوع می کند و اصطلاحات عربی که در علوم مختلف از ریاضیات، شیمی و فیزیک و پزشکی دلالت بر این مطلب است که آن را از مسلمانان ربودند و به دانشگاه های خود بردند و سکولار کردند و به عنوان علم جدید به ما بازگرداندند و این اتفاق به خاطر حاکمیت سلاطین مستبد و رفاه طلب بود که در مقابل مردم خود زورگویی و ستم داشته اما در برابر دشمن بخاطر حفظ خود سر تسلیم فرود می آوردند.

و عامل دیگر ایجاد خود تحقیری در برابر غرب و سلطه آنان بر جامعه اسلامی بوده است و در نتیجه توانستند بعد از جنگ صلیبی علوم ما را به غارت ببرند تا جایی که مفاخر ما را به نام خود ثبت کرده اند.

ما در قرآن از حرکت زمین، آیات فراوانی داریم و در نهج البلاغه نیز حضرت امیر (علیه السلام) بیان فرمود ولی آن را به نام گالیله معرفی نمودند.

قرآن به روشنی از جاذبه زمین سخن می گوید ولی افتخارش را به نام "نیوتن" نوشتند از مسکون بودن کرات در نهج البلاغه بیان فراوان داریم ولی "هرشل" را کاشف آن می دانند.

  آنقدر تسلط ایجاد کردند که خودمان هم باورمان بر این شد، لذا بعد از جنگ صلیبی علوم ما را سکولار کرده و در اختیار ما گذاشته اند. یک نمونه قانون ابن سینا است که امروز هم در دانشگاه های معتبر دنیا در حال تدریس است ولی توامان با خداشناسی و معرفت است.

غلبه استکبار در این کشور آنچنان بود که تمام امور مهم کشور در دست بیگانه مدیریت می شد و مردم از کمترین امکانات بی بهره بودند حتی برای معالجه مجبور بودند از کشورهای دیگر دکتر بیاورند و از نظر صنعت و تکنولوژی و آبادانی عقب نگه داشته بودند اما خداوند متعال فقیهی را برانگیخت تا خود باوری را برای ما به ارمغان آورد و سعی بر این باشد که به همان عزت و عظمت قبل برگردیم و امروز الحمدالله به برکت شما اساتید متعهد در دانشگاه‌ها پیشرفت عظیمی حاصل شد امروز در صنعت، کشاورزی، صنایع دفاعی و نظامی در بحث هسته ای و نانو فناوری در جهان جزء برترین ها هستیم. امروز امور این کشور در دست شما اساتید و نخبگان متعهد است و با وحدت در اقشار مختلف خصوصا حوزه و دانشگاه می‌توان گام‌های بلندی برداشت.

امروز این کشور با داشتن جوانان غیرتمند و زنان و مردان متعهد، با داشتن نیروهای مسلح قدرتمند می‌تواند آینده‌ای بسیار درخشان داشته باشد و کمبودهایی که وجود دارد را جبران نماید.

وظیفه همه ما است که از این میراث امام راحل و شهدای والا مقام حراست نماییم و توکل به خداوند متعال و وحدت حول محور ولی فقیه، گام های موثری برداریم و امروز دانشگاه‌ها با داشتن اساتید متدین و دانشجویان متعهد می تواند راه را برای عزت و عظمت در گام دوم انقلاب که منشور آن توسط رهبر معظم منتشر گردید، هموار سازد و باید به این توجه داشت که امام راحل این انقلاب را زمینه ساز ظهور امام عصر عجل الله تعالی می داند که  امیدواریم همه ما در این زمینه سازی تلاش نموده و موثر باشیم.

در پایان لازم می‌دانم از همه شما حضار محترم و برگزارکنندگان این همایش خصوصا ریاست محترم سازمان بسیج اساتید تشکر کنم.

 حسین نوری همدانی

       19/11/1399

ارسال نظرات