نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: امروز یکی از ضرورت‌های جامعه ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی و حمایت از عفاف و حجاب است که یکی از ابعاد آن در تولید پوشاک و لباس به سبک اسلامی است
کد خبر: ۹۳۱۹۵۵۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در دیدار با رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت: وجود افرادی خداباور و معتقد به دین و ارزش‌های اسلامی در بازاریان و واحدهای صنفی مایه دلگرمی و امید است و آثار و خیرات زیادی در نظام اسلامی داشته است که باید این مسئله روزبه‌روز تقویت شود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: انقلاب اسلامی موجب تحول اساسی در بازاریان و اصناف شد و فرهنگ دینی و اسلامی را در میان کسبه رایج کرد و امروز مهم‌ترین ویژگی که باید در واحدهای صنفی تقویت شود امین بودن، صادق رفتار کردن و مقید به حلال و حرام در کاسبی است که خوشبختانه امروز این مسئله در بازاریان ما وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز آن چیزی که باید بیشتر بر روی آن در واحدهای صنفی طنین‌انداز باشد تقویت روحیه معنویت است که کسبه و پیشکسوتان باید این روحیه را به جوانان منتقل کنند و این‌یک ضرورت محسوب می‌شود چراکه وجود یک جریان ارزشی و معتقد به ارزش‌های اسلام و انقلاب در تجار و کسبه می‌تواند در تقویت رابطه بین حکومت و مردم بسیار مؤثر باشد.

امام‌جمعه اراک گفت: تشکیل یک هیئت اندیشه‌ورز برای پر کردن برخی از خلأها و کمبودها برای مدیریت صحیح یک ضرورت است و باید مدیریت بازار در دستان یک جریان ارزشی باشد که در مقاطع حساس حکیمانه رفتار کند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز وجود برخی از قیمت‌های متعدد در کالاها برای مردم آزاردهنده است که بسیج اصناف باید در حل این مشکل میدان‌داری کند تا یک مدیریت یکپارچه وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: حمایت‌های بسیج اصناف از کالاهای ایرانی و احیای واحدهای صنفی تولیدی که براثر مشکلات تعطیل‌شده‌اند قابل‌تقدیر است و این حمایت‌ها باید تا رفع کامل وابستگی‌ها و رونق تولید در کشور باقدرت دنبال شود و البته نقش مردم هم نقشی اساسی است که می‌توانند با حمایت جدی از تولید ایرانی و کالای داخلی اثرگذار باشند.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: امروز یکی از ضرورت‌های جامعه ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی و حمایت از عفاف و حجاب است که یکی از ابعاد آن در تولید پوشاک و لباس به سبک اسلامی است و متأسفانه امروز دشمن با ترویج پوشاک غربی به دنبال ضربه زدن به عفاف و حجاب ایرانی هست که باید با جدیت مقابل آن ایستادگی کرد.

وی یادآور شد: ترویج فرهنگ غرب و سبک زندگی غربی خیانت به‌نظام اسلامی و آرمان‌های شهدا است و همه دستگاه‌های فرهنگی باید نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند چراکه ترویج فرهنگ غرب در کشور علاوه بر آسیب‌های کوتاه‌مدت آسیب‌های بلندمدتی را به همراه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی  خاطرنشان کرد: ترویج اخلاق و فرهنگ دینی در بازاریان و اصناف یک ضرورت مهم است که اتاق اصناف و بسیج اصناف باید در این خصوص اقدام جدی و اثرگذاری انجام دهند تا مسیر بازار در نظام اسلامی مسیری الهی و اسلامی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات