برگزاری جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در ایرانشهر

جلسه ستاد احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان ایرانشهر، در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۶۹
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در ایرانشهر، حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر ضمن تبریک دهه مبارک فجربا اشاره به چند روایت در خصوص اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: معمولاً افراد در لحظات پایانی عمر خود وصایای اساسی را مطرح می‌کنند حضرت امیر هم در بستر شهادت وصیت مهمی داشتند که در بخشی از آن فرمودند: اگر شما امربه‌معروف و نهی از منکر را ترک کنید، شِرار شما بر شما حاکم می‌شوند و دعا می‌کنید؛ اما مستجاب نمی‌شود.

حجت الاسلام بزمانی در شرح این بیان امیرالمؤمنین –سلام‌الله‌علیه- اظهار داشت: منظور از شرار خلق در اینجا سلطه و قدرت حاکمیتی نیست بلکه در زمان ما بااینکه دستگاه حکومتی و حاکمیتی، اسلامی است، اما متأسفانه طوری عمل شده است که افراد بی‌دین بر ما سلطه پیداکرده‌اند و کسی جرئت ندارد در خیابان به کسی تذکر دهد و نهی از منکر داشته باشد.

وی افزود: ریشه‌یابی که می‌کنیم می‌بینیم زمانی که باید امربه‌معروف و نهی از منکر توسعه پیدا می‌کرده، افراد سکوت کردند و در چنین فضایی هم دیگر دعا به‌جایی نمی‌رسد، چون مقصر خود افراد هستند.

امام جمعه شهرستان ایرانشهربا تأکید بر اینکه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر عمر کسی را کوتاه و رزق کسی را قطع نمی‌کند به روایتی از حضرت امیر -علیه‌السلام- استناد کرد و گفت: «اِعْلَمُوا أَنَّ اَلْأَمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْیَ عَنِ اَلْمُنْکَرِ لَنْ یُقَرِّبَا أَجَلاً وَ لَنْ یَقْطَعَا رِزْقاً».

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم -صلی‌الله علیه و اله و سلم- ترک امربه‌معروف و نهی از منکر را از عوامل مبتلا شدن به عذاب الهی عنوان کرد و اظهار داشت: عذاب الهی لزوماً عذاب استیصال نیست که همه‌چیز از بین برود. باید توجه داشته باشیم که تنگی معیشت و رواج بداخلاقی در جامعه هم از مصادیق عذاب الهی است.

وی به گستردگی دایره امربه‌معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: دایره امربه‌معروف و نهی از منکر را باید از کار کوچکی مثل امر به نچیدن گل در نظر بگیریم تا شهادت که نهایت نهی از منکر است؛ و تشکیل حکومت اسلامی که مهم‌ترین معروف است.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، ورود به‌موقع دستگاه‌ها در اجرایی کردن امربه‌معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر دستگاه‌های مربوطه با مظاهر فساد به‌جا و به‌موقع برخورد کنند و دستگاه‌های غیردولتی هم ملتزم به قانون باشند، بخش مهمی از کار صورت گرفته است.
ارسال نظرات