سردار سلیمانی:

جوانان برای با قدرت پیمودن گام دوم انقلاب گذشته ایران را به خوبی مطالعه کنند

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امیدواریم جوانان عزیز ایران اسلامی امروز برای پیمودن با قدرت گام دوم گذشته ایران را به خوبی مطالعه کنند و سرگذشت مردان بزرگ و افتخاراتی که این سرزمین داشته را به خوبی آگاه باشند.
کد خبر: ۹۳۲۰۰۷۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سفر به استان اراک و در جریان بازدید از روستای هزاوه و منزل امیرکبیر، در جمع مردم این روستا گفت: در ایام الله مبارک دهه فجر امروز توفیق حاصل شد در سفری که به استان مرکزی داشتیم در روستای تاریخی هزاوه که یک منطقه شهید پرور و انقلابی است حضور پیدا کنیم و به زیارت مضجع شریف سلطان سید احمد شرفیاب شویم و همچنین در منزل مرد بزرگ تاریخ ایران، امیرکبیر حاضر شدیم و از نزدیک این خانه تاریخی را مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: استان مرکزی در پرورش علمای بزرگ پیشتاز بوده و امام عظیم الشان به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی از این استان برخواستند و این استان، استان علما و بزرگان است که در طول تاریخ تشیع مردان بزرگی از این استان بر‌خواستند و خدمات بسیار گسترده‌ای به ایران و جهان بشریت ارائه داده‌اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: همه ما با مطالعه گذشته خودمان و تاریخ بزرگ مردان ایران، از کار‌های بزرگ آن‌ها و اندیشه‌های والای آن‌ها به خوبی بهره ببریم.

سردار سلیمانی ادامه داد: امیرکبیر به فرموده مقام معظم رهبری یک شخصیت دینی بود و اگرچه در لباس روحانیت نبود، اما یک شخصیتی بود که در کنار علما پرورش یافته بود و در طول مدت ۳ سال توانست اقدامات اثرگذاری انجام دهد.

وی امیر کبیر را آغازگر تمام کار‌ها و اقدامات نو و جدیدی که در ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تداوم پیدا کرده دانست و گفت: آغاز گر آن کار‌های بزرگ نه قاجاریان بودند و نه رژیم پهلوی، بلکه همه موضوعاتی که از دوران تاریخ معاصر ایران به عنوان نوگرایی و استفاده از روش‌های جدید برای پیشرفت در ایران مورد توجه واقع شد آغازگر آن‌ها امیرکبیر بود و در نهایت امیرکبیر پس از انجام اقدامات و خدمات اثرگذاری که انجام داده بود توسط بیگانگان به شهادت رسید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امیدواریم جوانان عزیز ایران اسلامی امروز برای پیمودن با قدرت گام دوم گذشته ایران را به خوبی مطالعه کنند و سرگذشت مردان بزرگ و افتخاراتی که این سرزمین داشته را به خوبی آگاه باشند.

سردار سلیمانی گفت: جوانان استان مرکزی نسبت به شناخت مفاخر و شخصیت‌های بزرگ استان اهتمام داشته باشند چراکه همین مردان بزرگی که از این استان به پا خواستند برکات و خیر آن‌ها هنوز تداوم دارد.

وی ادامه داد: روستای هزاوه با وجود یک منطقه‌ای کوچک بیش از ۶۰ شهید در راه انقلاب تقدیم کرده و این‌ها بیان کننده وجود یک فرهنگ اصیل و عمیق شیعی است، این‌ها تصادفی نیست و نباید ساده از کنار آن‌ها عبور کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز برای انتقال داشته‌ها به نسل جوان باید همت بیشتری داشته باشیم و برنامه ریزی دقیقی کنیم که بسیج هم در این زمینه با موضوع گردشگری برنامه‌های خوبی در دستور کار دارد و امیدواریم با پایان یافتن بیماری کرونا بتوانیم توسعه‌ای در زمینه آشنا کردن نسل جوان با این مفاخر و سرمایه‌های ارزشمند و بزرگان و علما انجام دهیم تا دستاوردی اثربخش برای نسل جوان تولید شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار