سردار سلیمانی گفت: جوانان استان مرکزی نسبت به شناخت مفاخر و شخصیت های بزرگ استان اهتمام داشته باشند چراکه همین مردان بزرگ که از این استان به پا خواستند برکات و خیرات آنها هنوز تداوم دارد.
کد خبر: ۹۳۲۰۱۰۰
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور عصر امروز در بازدید از روستای هزاوه و منزل امیرکبیر گفت: در ایام الله مبارک دهه فجر امروز توفیق حاصل شد در سفری که به استان مرکزی داشتیم در روستای تاریخی هزاوه که یک منطقه شهید پرور و انقلابی است حضور پیدا کنیم و به زیارت مضجع شریف سلطان سید احمد شرفیاب شویم و همچنین در منزل مرد بزرگ تاریخ ایران امیرکبیر حاضر شدیم و از نزدیک این خانه تاریخی را مشاهده کنم.

سلیمانی اظهار کرد: استان مرکزی در پرورش علمای بزرگ پیشتاز بوده و امام عظیم الشان به عنوان رهبر کبیر انقلاب اسلامی از این استان برخواسته اند و این استان، استان علما و بزرگان است که در طول تاریخ تشیع مردان بزرگی از این استان برخواسته اند و خدمات بسیار گسترده ای به ایران و جهان بشریت ارائه داده اند.

وی ادامه داد: امروز بایستی با مطالعه گذشته خودمان و تاریخ بزرگ مردان ایران، از کارهای بزرگ آنها و اندیشه های والای آنها به خوبی بهره ببریم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امیرکبیر به فرموده مقام معظم رهبری یک شخصیت دینی بود و اگرچه در لباس روحانیت نبود اما یک شخصیتی بود که در کنار علما پرورش یافته بود و در طول مدت ۳ سال توانست اقدامات اثرگذاری انجام دهد.

وی اضافه کرد: تمام کارها و اقدامات نو و جدیدی که در ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تداوم پیدا کرده بود آغازگر آنها امیرکبیر بوده و آغاز گر آن کارهای بزرگ نه قاجاریان بودند و نه رژیم پهلوی، بلکه همه موضوعاتی که از دوران تاریخ معاصر ایران به عنوان نوگرایی و استفاده از روش های جدید برای پیشرفت در ایران مورد توجه واقع شد آغازگر آنها امیرکبیر بوده که در نهایت امیرکبیر پس از انجام اقدامات و خدمات اثرگذاری که انجام داده بود توسط بیگانگان به شهادت رسید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور بیان کرد: امیدواریم جوانان عزیز ایران اسلامی امروز برای پیمودن با قدرت گام دوم، گذشته ایران را به خوبی مطالعه کنند و سرگذشت مردان بزرگ و افتخاراتی که این سرزمین داشته را به خوبی آگاه باشند.

سلیمانی افزود: جوانان استان مرکزی نسبت به شناخت مفاخر و شخصیت های بزرگ استان اهتمام داشته باشند چراکه همین مردان بزرگ که از این استان به پا خواستند برکات و خیرات آنها هنوز تداوم دارد.

وی ادامه داد: روستای هزاوه با وجود یک منطقه ای کوچک بیش از ۶۰ شهید در راه انقلاب تقدیم کرده و اینها بیان کننده وجود یک فرهنگ اصیل و عمیق شیعی است و تصادفی نیست و نباید ساده از کنار آنها عبور کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: امروز برای انتقال داشته هایی که داریم به نسل جوان باید همت بیشتری داشته باشیم و برنامه ریزی دقیقی کنیم که بسیج هم در این زمینه با موضوع گردشگری تعالی بخش برنامه های خوبی در دستور کار دارد که امیدواریم با پایان یافتن بیماری کرونا بتوانیم توسعه ای در زمینه آشنا کردن نسل جوان با این مفاخر و سرمایه های ارزشمند و بزرگان و علما انجام دهیم تا دستاوردی اثربخش برای نسل جوان تولید شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات