خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سختی ها و تجربه ها انسان را می سازد و مسلما نقش علماء در بصیرت مردم یک نقش انکار نشدنی است که باید دوست و دشمن را به مردم بشناسانند، آینده را تصویر تا امیدها زنده شود.
کد خبر: ۹۳۲۰۱۴۱
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار علمای اهل سنت خراسان جنوبی که صبح امروز (۲۱ بهمن ماه) برگزار شد، ضمن عرض تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: پیامبران و اولیاء الهی نسبت به دوران آخرالزمان هشدار داده اند، ما با آن زمانه مواجه هستیم و در یک مقطع زمانی ویژه قرار داریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اروپا بعد از جنگ جهانی دوم  در طرح استکباری کشورهای اسلامی را تجزیه کرد و این تجزیه موجب تفرقه و ضعف مسلمانان شد.

 

وی ادامه: طرح و برنامه اصلی استکبار تسلط بر جهان بود و اسلام و قرآن سر راه آنها قرار داشت و برای رسیدن به اهداف  پلیدخود اسلام و قرآن را باید از بین می بردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی اظهار داشت: از میان برداشتن قرآن به عنوان کتاب محال است اما طرح و برنامه آن ها این بود که آنها با اجرای برنامه هایی خواستند فرهنگ ایمان به قرآن را تضعیف کنند که متأسفانه در این کار موفق هم بودند و بعد از آن انگلیس کشورهای اسلامی را تجزیه کرد و آنها را تحت سلطه خود درآورد.

 

وی افزود: آنها با مسلط ساختن عناصر مستبدی مانند رضا خان، آتاتورک و سایر سلطه طلبان خودخواه سعی داشتند مسلمین را تضعیف کنند اما در هر زمانی که مسلمانان این موضوع را درک می کردند، تا جایی که توان داشتند با آنها که بسیار قوی بودند مقابله می کردند.

 

امام جمعه بیرجند ابراز کرد: در آن زمان کشورهای عربی همه با اتحاد یکدیگر در مقابل مستکبرین ایستاده بودند اما از همه جا بدتر ایران بود و شرایط به گونه‌ای بود و صهیونیست ها به حدی در کنار انگلیس به مسائل کشور مسلط شده بودند که کشورهای عربی می گفتند ایران با یهودی‌ها است که درست هم می گفتند.

 

وی ادامه داد: در جنگ اعراب و اسرائیل  شاه خائن برای آتش زدن مسجد الاقصی و جنگ در مقابل اعراب کمک های زیادی به اسرائیل کرد و از آن طرف در داخل کابینه شاهنشاهی خود افراد صهیونیست بهایی از جمله هویدا را در مسئولیت های مهم و کلیدی کشور قرار داد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمان حکومت پهلوی شرایط به حدی وخیم بود که کارشناسان میگفتند دوران حیات اسلام تمام شده است و هیچ حرکتی از این ها ساخته نیست، در آن زمان کره زمین دو قطب شرق و غرب شده بود که هر کدام از آن طرف دیگر بدتر بودند و برای مسلمانان جایی نبود.

 

وی ادامه داد: از برنامه‌های ننگین استکبار در ایران با کمال پرویی تاریخ اسلام را برداشتند، در مجلس ملی قانون کاپیتولاسیون را تصویب کردند و در صحنه اجتماعی جشن ۲۵۰۰ ساله شیراز را که بر خلاف احکام اسلام مرکز فسق و فجور بود را اجرا می کردند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در اخبار و احادیث در کتب شیعه و اهل سنت نسبت به یک انقلاب در آخرالزمان احادیث و روایات داریم، حتی به گونه ای بود که بعضی از روایت ها خیلی توضیح و تشریح دارد که کاملا قابل انطباق است، بالاتر از این  افرادی که سیر و سلوکی داشتند و از لحاظ دید عرفانی و معنوی به جایی رسیده بودند اصلا این قضیه را تصریح می کردند که مدارک آن هم هست.

 

وی افزود: خدا بر سر این ملت منت نهاد و با تلاش و ایثار مردم این انقلاب به پیروزی رسید و دست حکومت پهلوی و سران استکبار غربی اروپایی از این کشور کوتاه شد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به حدیث لو کان العلم بالثریا لتناوله رجال من ابناء الفارس، گفت: از پیامبر اسلام (ص) پرسیدند آن قومی که قرآن در آینده نسبت به آنها خبر داده که دارای این ویژگی هستند چه کسانی هستند؟ حضرت دست به دوش سلمان گذاشتند و گفتند: آنها از دیار سلمان هستند.

 

وی ادامه داد: در احادیث و روایات دیگر هم نسبت به مردم ایران و علی الخصوص شهر قم اشاره شده است، اگر در این مقطع خداوند این انقلاب را به وجود نمی آورد و مسلمانان را یاری نمی کرد مسلمانان پایگاهی نداشتند، امروز ایران از پایگاه های مهم اسلام است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در پایان در تبیین آیه ۴ سوره بلد گفت: این سختی ها و تجربه ها انسان را می سازد و مسلما نقش علماء در بصیرت مردم یک نقش انکار نشدنی است که باید دوست و دشمن را به مردم بشناسانند و آینده را تصویر کنند تا امیدها زنده شود، بقیه امور را به خدا می سپاریم، ان شاء الله خدا ما را یاری کند، افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها