خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین:

طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقام های حکومت جمهوری اسلامی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقام های حکومت جمهوری اسلامی است دستگاه های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند.
کد خبر: ۹۳۲۰۴۳۴
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 22بهمن در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: ما اشراف اطلاعاتی بر استانها داریم، خراسان جنوبی امن ترین استان کشور است و مردمی ولایی، انقلابی، نجیب، با وفا و سختکوش در طول تاریخ این خطه داشته که قبل و بعد از انقلاب عازم و جازم پیاده کردن مکتب اهل بیت بودند.

وی طبق بیانیه گام دوم  انقلاب را پدیده، مخلوق و موجود زنده دانست و خاطرنشان کرد: به یوم الله 22بهمن و انقلاب اسلامی باید نگاه قرآنی داشت انقلاب اسلامی، سیاسی، مردمی و اجتماعی، شورش و خیزش عمومی نبود ضمن اینکه همه اینها بود اما انقلاب اسلامی در طراحی و مهندسی خدا دیده شده که زمینه سازی کند برای ظهور حضرت حجت(عج) و لذا انقلاب یک معجزه بود و یک حرکتی بود که پشتوانه مافوق بشری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه پیروزی انقلاب در دستگاه محاسبات دوست و دشمن و حتی رهبران و در تصور امام نمی گنجید افزود: خود انقلاب موجود زنده و پدیده بی نظیر است و دو سال قبل که  بیانیه گام دوم انقلاب را رهبری صادر کردند که توصیه می کنم همه بویژه نخبگان، فرهیختگان و مسئولین این بیانیه را سرلوحه کارشان قرار دهند چون مطالب بسیار عمیق و پخته ای در آن وجود دارد و مستندات قرآنی روایی تاریخی فراوان دارد و از جمله مطالب چیستی انقلاب است.

وی ادامه داد: ویژگی هایی انقلاب به عنوان یک پدیده زنده، حرکت و نهضت در بیانیه گام دوم استخراج شده  و در سه عرصه چیستی، چرایی و چگونگی انقلاب باید بحث کنیم.

مسئول  نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عنوان داشت: دشمنان اصلا نمی فهمند انقلاب چه ویژگیهایی دارد  به همین خاطر هر تصمیمی می گیرند غلط از کار درمی آید و دوستان ، یاران و نسل انقلاب غرق در این نعمت عظیم الهی هستند.

 وی با بیان اینکه  رهبری 15ویژگی برای این پدیده انقلاب نام بردند که  بعد ایجابی انقلاب است گفت: انقلاب پدیده ای زنده و با اراده همواره دارای انعطاف، آماده تصحیح خطاها، به نقدها حساسیت مثبت نشان می دهد، از نظریه نظام انقلابی تا ابد دفاع می کند، به اصول خود به شدت پایبند است، به مرزبندی های خود با رقیبان و دشمنان به شدت حساس است، برایش مهم است چرا و چگونه بماند، قدرتمند، مهربان، با گذشت و مظلوم است. بعد از حمله دشمن از خود دفاع کرده و ضربت متقابل را محکم فرو می آورد با صراحت، شجاعت، جوانمرد و با مروت استو صداقت، صراحت، اقتدار، دامنه عمل جهانی و منطقه ای دارد، در عالم بی نظیر است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به 10ویژگی سلبی انقلاب که رهبری در بیانیه گام دوم برای انقلاب می شمرند افزود: انقلاب تجدید نظر و اهل انفعال نیست، به رکود و خموشی دچار نمی شود، به هیچ بهانه ای از ارزشها فاصله نمی گیرد، میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی ، اجتماعی تضاد نمی بیند، متحجر و در برابر پدیده ها و پدیده های نو به نو فاقد احساس و ادراک نیست، با خطوط اصلی خود هرگز بی مبالاتی نمی کند، مرتکب افراطها و چپ روی ها نشده، در هیچ معرکه ای حتی با آمریکا و صدام گلوله اول را شلیک نکرده است، بی رحم، خونریز و منفعل و مردد نبوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب پدیده زنده و یک واقعیت و حقاقیت ملموس است تأکید کرد: این انقلاب باید خوب به دنیا معرفی شود اما واقعا انقلاب مظلوم است یکی از شاخص های آن این است دوستان انقلاب مهارت معرفی انقلاب را نداشتند و دشمنان انقلاب هرچه خواستند برعلیه انقلاب تبلیغ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی گفت: انقلاب اسلامی 8شعار دارد و می توان برای همه چیز طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد اما شعارهای جهانی این انقلاب دینی هرگز بی مصرف و بی فایده نمی شود چون فطرت بشر در همه عصرها با آن سرشته است. آزادی، معنویت، اخلاق، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری هیچ یک به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست که در دوره ای بدرخشد و در دوره ای افول کند.

وی خاطرنشان کرد:  هرگز نمی توان مردمی را تصور کرد از این چشم اندازهای مبارک دلزده شودند؛ هرگاه دلزدگی پیش آمده از روی گردانی مسئولان از این ارزشهای دینی بوده است نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقق آنها که اینها روضه انقلاب است که غصه و گریه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با اراده الهی خلق شده و متکی به فرد نیست  گفت: رهبری فرمودند اگر همه ما از قطار انقلاب پیاده شویم این انقلاب به راه خودش ادامه می دهد چون اراده خدا پشت آن است و اگر کسی از انقلاب روی برگرداند خدا او را ذلیل می کند.  آنچیزی باید از آن تبلیغ کرد دستاوردهای انقلاب در حوزه عدالت و مبارزه با فساد و فساد در میان مسئولین است.

وی اظهار داشت: فساد بین مسئولین از مقوله هایی است که خیلی افراط و تفریط می شود و در بیانیه گام دوم، رهبری به شدت با آن مقابله می کنند و می فرمایند هزاران مسئول پاک و صادق به این نظام خدمت می کنند.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور متذکر شد: عدالت و مبارزه با فساد لازم و ملزوم یکدیگرند و فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی توده چرکین نظام هاست و اگر در بدنه حکومتها عارض شود زلزله ویرانگر و ضربه زننده به مشروعیت آنهاست و این برای نظام جمهوری اسلامی بسیار جدی تر و بنیاتی تر از سایر نظام هاست.

وی عنوان کرد: وسوسه مال ، مقام و ریاست حتی در علوی ترین حکومت تاریخ یعنی حکومت حضرت علی (ع) کسانی را لغزاند پس خطر بروز این تهدید در جمهوری اسلامی که روزی مدیران و مسئولینش مسابقه زهد انقلابی و ساده زیستی می دادند هرگز بعید نبوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین  یادآور شد: نسبت فساد میان کارگزاران جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بویژه در مقایسه با رژیم طاغوت کمتر است و مسئولین غالباً سلامت خودشان را نگاه داشته اند حتی آنچه هست غیرقابل قبول است.

حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی با تأکید بر اینکه طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقام های حکومت جمهوری اسلامی است گفت: همه باید از شیطان حرص برحذر باشند، از لقمه حرام بگریزند، از خداوند کمک بخواهند و دستگاه های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت از تشکیل نطفه فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند.

وی متذکر شد:  مبارزه با فساد در درون نظام نیازمند انسانهایی با ایمان، جهادگر و منیع طبع با دستانی پاک و دلهایی نورانی است  و مبارزه بخش اثرگذاری است که از تلاش همه جانبه جمهوری اسلامی باید در راه استقرار عدالت بکار برد اینها از بیانیه استخراج می شود و هفت توصیح رهبری برای 40سال دوم مطرح می کند که مبانی قرآنی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: انقلاب یک پدیده و حقیقت نورانی است ویژگیهای ایجابی و سلبی دارد به راهش ادامه می دهد و منتهی به ظهور حضرت مهدی می شود .

وی ادامه داد: ما اگر خودمان را  هماهنگ با با ارزشهای هشت گانه نکنیم از قافله عقب می مانیم و انقلاب به حکومت جهانی حضرت حجت(عج) وصل می شود، خون شهدا ضامن پیروزی انقلاب است و دشمنان عنود و کینه توز داریم که انقلاب خواب را از چشم آنان ربوده که دوست ندارند انقلاب الگویی برای مردم دنیا شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها