وزیر سابق امور خارجه در راهپیمایی 22 بهمن در زاهدان گفت:

رمز پیروزی انقلاب، پیروی از مکتب اسلام و رهبری است

وزیر سابق امور خارجه گفت: دولت اسلامی از پنج مرحله‌ای که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند یعنی انقلاب ‏اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تحول اسلامی گذر کند.
کد خبر: ۹۳۲۰۵۵۰
|
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

منوچهر متکی، در پایان راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در زاهدان با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ سه مولفه اسلام، امام و مردم را در کنار هم قرار داد و پیروزی انقلاب را در ۴۲ سال گذشته تضمین کرد، گفت: مردم ما ۴۲ سال از فضای سنگین سخت دشمنی‌ها، فتنه‌ها، آتش افروزی ها، دسیسه‌ها عبور کردند، فتنه‌ها و دسیسه‌هایی که هر کدام از آن‌ها برای درهم شکستن مقاومت یک ملت کفایت می‌کند؛ مردم ما فتنه‌های داخلی، جنگ تحمیلی، فشار‌ها و تحریم‌های سیاسی، اقتصادی، بین المللی، شبیخون‌های فرهنگی و حوزه‌های دیگر همه را تجربه و آزمایش کرده‌اند.

وی افزود: امروز در زاهدان طی یک ابتکاری نمادین و ارزشی بزرگداشت این انقلاب به سبک و سیاق خاص با رعایت شرایط بهداشتی و کرونایی کشور برگزار و دل‌های پرشور و عاشق مردم همه به میدان آمد و این جلوه زیبا را در طول کیلومتر‌ها از حضور مردم بر موتور‌ها و خودرو‌ها و در این جمعیتی که دور هم جمع شدند، به جشن نشستند که باید آفرین گفت.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد:  ملت در پیروی از تحلیل درست، روشنگری‌های به موقع و تدبیر‌های هوشمندانه امام و مقام معظم رهبری این ۴۲ سال انقلاب را به اینجا رساندند، سختی‌های داخلی و مشکلات را تحمل کردند و در ۲۲ بهمن از دستاورد‌های خود گفتند؛ شرایطی که در گذشته از لحاظ اقتصادی، عمرانی و رفاهی عموم مردم به ویژه در این استان و بسیاری از استان‌های کشور شاهد آن بودند و گام‌های ژرف و عمیق و اساسی در رسیدگی به امور مردم، انقلاب برداشته شد.

متکی اذعان کرد: نگاه کلان در محرومیت‌زدایی و استقرار عدالت شعار مستمر و همیشگی نهضت اسلامی، امام راحل ما و مقام معظم رهبری و مطالبات و مطالبه اساسی مردم در جای جای مختلف ایران است که از مسئولین در زمان‌های مختلف در دولت‌های گوناگون مطالبه کردند، اما از همه آن‌ها به پیروی از امام و رهبر شان حمایت کرده و با صدای آن‌ها علیرغم سختی‌ها و مشکلات در میدان بودند.

وی تصریح کرد: از همه کسانی که در ۴۲ سال گذشته به این کشور خدمت کرده وگام برداشته‌اند مدیران صدیق و صادقی که با سلامت با پاکدستی از گره‌های فراوان مردم در این کشور گره گشودند، سپاسگزاریم و امروز روز سپاس گذاری است.

وی اضافه کرد: کسانی که در تمامی عرصه‌ها به شهادت رسیدند به نمایندگی از آن‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی که دُردانه بود، از شهید رجایی‌ها و بهشتی‌ها و در کل سیل و انبوه مدیران و خدمت گذارانی که شعارشان این بود "ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت"، و کم نیستند کسانی که به این شعار‌ها در کشور با عمق جانشان پایبند هستند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وزیر سابق امور خارجه عنوان کرد: از ۴۲ سال پیش روز به روز شعاع الهام بخشی انقلاب اسلامی در جای جای جهان بیشتر می‌شود، آنانی که می‌گفتند امروز همه "زلف جهان زیر پر ما و همه چیز تحت اراده ما است"، هر کاری را که می‌خواهند امروز انجام دهند نمی‌توانند و هر کاری که می‌خواهند جلویش را بگیرند باز نمی‌توانند و این ذلت آن‌ها را نشان می‌دهد، این کلام روشن رهبری که آمریکا دوره افول خود را می‌گذراند یک سخن دقیقِ کارشناسانه مبتنی بر یک تحلیل واقع گرایانه است.

این مقام مسئول گفت: مقام معظم رهبری و مسئولان از مشکلاتی که مردم در این چند سال با آن مواجه بوده و هستند آگاه هستند، اما مردم در برابر دشمنان خارجی در برابر کسی که می‌خواست دین و مردم و نظام جمهوری اسلامی را تحقیر کند و به شکست بکشاند، مردانه و زنان ایستادند و امروز صف شکست‌خوردگان و پیروز شدگان مشخص و معین است.

وی بیان کرد: امروز در نظام ناعادلانه بین‌المللی، بیرق داری و پرچم داریِ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از یک نظام علاقلانه و منطقی و منطبق برخاست ملت‌ها خودنمایی می‌کند، امروز مقاومت اسلامی به عنوان ادامه انقلاب اسلامی در منطقه زمینه خروج چپاولگران که از ده‌ها هزار کیلومتر آن طرف‌تر به این منطقه آمده اند و موزائیک سیاسی این منطقه را به جهت مواضع خود بعد از جنگ جهانی دوم چیدند یکی پس از دیگری در حال ترک خوردن است و آمریکایی‌ها ناگزیر به خروج از این منطقه هستند.

وی گفت: سالگرد‌های انقلاب اسلامی برای مدیران و مسئولین کشور دو یادآوری دارد؛ اولا یادآوری از داشته ها، دستاورد‌ها و حقانیت ‏انقلاب است و این را باید مرور کرد؛ یادآوری دوم در ۲۲ بهمن‌ها اینکه مطالبات مردم ما چیست؟ که این محقق نمی‌شود مگر بدانیم مشکلات مردم چیست، مدیون دانستن مسئولین و تداوم خدمت ‏صادقانه تجدید عهدی است که در هر ۲۲ بهمن مسئولین و قوای سه گانه و بخش‌های مختلف کشور باید با آرمان‌های امام راحل داشته ‏باشند.

این مقام مسئول افزود: باید دولت اسلامی از پنج مرحله‌ای که مقام معظم رهبری بیان می‌کنند یعنی انقلاب ‏اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تحول اسلامی گذر کند؛ دولت اسلامی که محتوا، قوانین و مقررات بانکداری، ‏فرهنگ، نظام دانشگاهی و همه موارد آن برگرفته و برآمده از اسلام باشد. ‏

وی گفت: مسافر ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ برای ما یک هدیه بسیار ماندنی و جاودانه آورد که آن استقلال کشور بود؛ استقلال دُر گرانب‌ها بوده، اما وابستگی ذلت آور است؛ ما در حوزه سیاسی مستقل شده‌ایم. در برهه‌ای بزرگترین قدرت این کشور شاه باید به امر سفیر انگلیس و آمریکا تصمیم می‌گرفت اما، مردم امروز رهبر، نمایندگان مجلس و خبرگان، رئیس جمهور، شورا‌ها و سایر موارد را خودشان انتخاب می‌کنند و این ارزش کمی نیست.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان مردمی که در حوزه‌های دینی شاهد یک تحول بودند باید مقایسه کنند و دستاورد‌های انقلاب را ببینند؛ گاهی در جلساتی که با برادران اهل سنت در مناسبت‌های مختلف داریم گفته ام که شما مقایسه کنید حوزه‌هایی را که به تبیین اسلام و مجموعه کشور به طورعام و در بین اهل سنت به طور خاص؛ در ترکمن صحرا، کردستان و اینجا در ۴۰ سال گذشته به آن توجه شده است و این کم دستاوردی نیست.

ارسال نظرات