مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز:

ولایت مداری مردم از مهم ترین ارکان تحقق وعده الهی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: معجزهای الهی از 22بهمن سال 57 تا به امروز به تعداد روزها اتفاق افتاده و اگر ولایت مدار باشیم، تمامی نصرت های الهی با ما همراه خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۲۰۷۹۹
|
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین یوسفی در نشست بصیرتی و سیاسی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و با اشاره به اینکه این ایام مبارک فرصت مناسبی برای بازخوانی اتفاقات و رخدادهای انقلاب اسلامی می باشد، اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام ریلی که پیامبر(ص) ترسیم کرده بود، در سقیفه تغییر پیدا کرد تا سال های سال و بیش از 1400 سال این مسیر همچنان خارج از ریل گذاری پیامبر اسلام بود و وضعیت جوری بود که در بین مردم باور به قرآن هم مخدوش شد.

ولایت مداری مردم از مهم ترین ارکان تحقق وعده الهی است

وی افزود: چون حکومت دست نااهل افتاد و دین اسلام کم کم رنگ عوض کرد و دینی تحویل مردم دادند که فقط به اسم اسلام بود و ارزش های اسلام در آن نمایان نبود، اعتقاد و باور به آیات وحی به شدت تضعیف شده و پیامبر در نیمه های راه تبلیغ پیامی دریافت کرد که ای پیامبر با یهودی ها به جنگ، از طرفی یاران پیامبر بدون هیچ گونه امکانات و از طرفی یهودی ها دارای ثروت و قدرت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی تصریح کرد: وقتی که پیامبر فرمود از طرف حق تعالی دستوری رسیده که باید با یهودی ها بجنگیم، خیلی ها پیامبر را ترک کردند و بهضی ها هم از پیامبر دلیل عقلانی می خواستند و عده ای بدون چون و چرا کنار پیامبر ماندند و دقیقا تاریخ در حال تکرار هست و در این نظام ما نیز این مسائل بارها دیده شده، وقتی امام حسین (ع) قصد حرکت به کربلا را داشتند؛ با حضرت مخالفت کردند حتی محمد حنفیه نیز مخالفت کرد و بر این باور نبودند که باید پشت سر ولی حرکت کنند، اما امام می دانست که محمد حنفیه درک مقام رسول خدا را دارد لذا به محمد حنفیه فرمود که اگر پیامبر به من فرموده باشد که باید من برم چی؟ از طرفی قمر بنی هاشم بدون چون و چرا پشت امام زمانش حرکت کرد.

وی متذکر شد: امروز هم در چنین وضعیتی هستیم که عده ای ولایت مدار هستند و عده ای هم سعی در تغییر نظر مقام معظم رهبری را دارند که نمونه هایش موجود می باشد، در جایی وقتی دشمن متقاسم به آب های ما ورود کرد امام خامنه ای فرمود که نیروهای انقلابی جواب این حرکتتان را خواهند داد و کمتر از 24 ساعت جواب دادند و نیروهای انقلابی تابع ولی امر زمان می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی یادآور شد: وقتی از پیامبر پرسیدند که ما با چه منطقی با یهودیان بجنگیم؛ وحی نازل شد که نصرت الهی با شما است باز سوال کردند چگونه جواب آمد؟ که خداوند از شما به دل دشمن رعب و وحشت خواهد انداخت و اتفاقاً همان تعداد کم یاران پیامبر که به سمت دژهای دشمن حرکت کردند، دشمنان قالب تهی کردند و گفتند که ما در حال سقوط هستیم و تسلیم شدند.

وی ابراز کرد: اسرائیل ظرف چند ساعت عرب ها را شکست داد اما چرا خبری از امداد الهی نبود، جمهوری اسلامی همه این ارزش ها را احیا کرد و همه مباحثی که در مورد امداد و نصرت الهی بود، احیا شد و امروز مردم دارند؛ می بینند نه همه عرب ها بلکه یکی از شاخه های درخت تنومند انقلاب اسلامی به نام حزب الله لبنان نفس های اسرائیل را به شماره انداخته و جرات درگیر شدن با حزب الله را ندارد و اسرائیل دیوار های بتنی دور خودش کشیده و جنگ 33 روزه مملوء از امداد های الهی بود؛ مصداق همان آیات قرآن کریم است .

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی عنوان کرد: جمهوری اسلامی نظامی است، بر مبنای اسلام ناب و شگفتی هایی که در طول این مدت خلق شد، الان حرف زدن در مورد انقلاب خیلی آسان است اما اگر به آن زمان برگردیم؛ می بینیم با هیچ معادله ای شدنی نیست؛ حکومت حاکم مستقری که آمریکایی ها ازش حمایت می کردند و همه جریان های اسلامی و غیر اسلامی مخالف نظام و همه افرادی که مخالف سیستم پهلوی بودند یا بازداشت بودند یا فراری بودند، با این شرایط چطور می خواهد انقلاب شود و امکان انقلاب میسر نبود ولی به برکت قبولی مردم در آزمون الهی، انقلاب شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی در زمانی مطرح شد که هیچ کسی حق عرض اندام در غرب و شرق نداشت، در مغرب اسلام ثابت شده بود که توانایی اداره جامعه ندارد لذا می گفتند نشدنی است، هر طور از هر کجا که نگاه می کردی نشدنی بود و مگر با داشتن شرایط آمادگی مردم برای ایثارگری و جان فشانی و ولایت و رهبری این امر محقق نمی شد؛ در افغانستان سال ها است، آدم کشته می شود، چون ولایت ندارند، ولایت نقش کلیدی دارد در پیروزی و ولایت مداری مردم از مهم ترین ارکان تحقق وعده الهی است؛ چون کسی که ولایت ندارد، تمامی امورات زندگی اش مشکل دار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها