خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: تاریخ نشان داده که هیچ‌گاه آمریکا کسی را حفظ نکرده و نجات نداده است لذا متکی بودن به آمریکا خطای محض است.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۱۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع این شهر تاکید کرد: ما باید رو پای خودمان بایستیم و از سرنوشت افرادی مانند قذافی لیبی و محمدرضا شاه عبرت بگیریم.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: تا زمانی که آمریکا تمام تحریم های ما را به صورت عملی با قابلیت راستی آزمایی بر ندارد هیچ کس حق صحبت و مذاکره در مورد برجام را ندارد.
امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: آمریکا و اروپا هیچ گونه حقی برای پیش شرط گذاشتن در مورد برجام را ندارند چرا که این ترامپ دیوانه بود که قرارداد برجام را کنار گذاشت.
آیت الله علما، جمهوری اسلامی ایران را قدرت بزرگ منطقه ای نامید که با قدرت حرف می زند و خواسته هایش را طلب می کند.
وی اشاره ای به بهم ریختگی نظم اجتماعی آمریکا توسط ترامپ داشت و افزود: امریکا رو به افول است و دیگر یک ابرقدرت نیست.
آیت الله علما خاطرنشان ساخت: با اینکه مشکلاتی مانند گرانی مرغ و تخم مرغ و بیکاری جوانان را داریم و این موضوع برای ما هم سخت است، اما در کنار این مشکلات باید دید که رهبر ما آمریکا را آدم حساب نمی کند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه اشاره ای نیز به فرا رسیدن ماه رجب داشت و گفت: این ماه دروازه ورود به ماه رمضان است و شخصی مانند آیت الله بهجت هر سه ماه رجب، شعبان و رمضان را روزه می گرفت.
آیت الله علما، اشاره ای نیز به حدود و مرزهای الهی داشت و گفت: این حدود با احکامی مانند حلال، حرام، مستحب، واجب و مکروه مشخص شده اند و رعایت آنها وظیفه فطری همه است.
وی رعایت اخلاق و معنویت را جزو حدود الهی دانست و افزود: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر رعایت اخلاق اسلامی تاکید کرده اند.
او توجه به حدود و مرزهای الهی را موجب ترقی و سعادت انسان دانست و خاطرنشان ساخت: حرف امام خمینی (ره) نیز دفاع از مرزهای دین اسلام و امر به معروف و نهی از منکر بود.

ارسال نظرات