خبرهای داغ:
پس از ۳۴ سال؛

پیکر مطهر شهید «محمد یارمحمودی» شناسایی شد

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید «محمد یارمحمودی» از شهدای هشت سال دفاع مقدس به خانواده این شهیدعالی قدر پس از ۳۴ سال فراق اعلام شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۱۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، چه زیبا بزرگانی هم چون رهبرمعظم انقلاب که استان کرمانشاه را به سینه ستبر ایران زمین لقب داده‌اند و از مردمان غیور این منطقه به‌عنوان مردمان با فرهنگ یادکرده‌اند؛ سرزمینی که وجب‌به‌وجب آن به خون شهیدان انصار و مهاجر معطر است، آنانی که دست در دست هم در مقابل آیادی استکبار صف‌ کشیدند و هستی خویش را برای پایدار بودن امنیت این استان در طبق اخلاص نهادند.

تقدیم بیش از 9800 شهید، تعداد 19 هزار و 616 جانباز دفاع مقدس و 1700 آزاده، 900 شهید زن، 800 شهید زیر 15 سال و 1150 زن جانباز همواره سند افتخاری بر برگ زرین است که بر تاریخ کرمانشاه می‌درخشد. سردارانی که در این سرزمین پرورش‌ یافته‌اند و در دفاع از میهن اسلامی خوش درخشیدند که تاریخ برای همیشه به رشادت و شجاعت آنان گواهی می‌دهد.

این هفته استان کرمانشاه میزبان دو شهید والامقام به نام شهید احمد زارعی و شهید محمد یارمحمودی بود که ییکر این شهدا پس از 38 و 34 سال شناسایی شد. خبر شناسایی پیکر مطهر شهید شهید محمد یارمحمودی از شهدای هشت سال دفاع مقدس با حضور مسئولان شهرستان به خانواده این شهید عالی قدر پس از 34 سال فراق اعلام شد.

 سرانجام 34 سال فراق به سرآمد و خبر شناسایی پیکر شهید محمد یارمحمودی روز گذشته با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه و جمعی از مسئولان، رزمندگان و پاسداران که در منزل شهید یارمحمودی حضور یافتند به خانواده این شهید عالی قدر اطلاع داده شد.

شهید «محمد یار محمودی» مردادماه 94 با عنوان شهید گمنام در اسلامشهر آق‌گل در شهرستان ملایر دفن شده بود که براساس آزمایشات دی‌ان‌ای یک ماه پیش هویت او شناسایی شد.

این شهید والامقام از شهدای ارتش جمهوری اسلامی است که 28 خرداد سال 66 در منطقه‌ای عملیاتی «زبیدات» به شهادت رسیده است. پس از شناسایی این شهید و بنا به وصیت او پیکرش به زادگاهش شهر بیستون باز گردانده  تا در جوار امام زاده باقر(علیه‌السلام) آرام بگیرد.

پیکر پاک شهید یارمحمودی امروز 23 بهمن‌ماه با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور کرمانشاه تشییع و در زادگاه خود بیستون و در جوار امامزاده باقر(علیه‌السلام) به خاک سپرده شد.

امروز اقشار مختلف مردم در مقابل امامزاده باقر(علیه‌السلام) گرد آمده بودند تا با شهید والامقام یارمحمودی وداع کنند که حضور همه این مردم ولایتمدار نشان از ارادت آنها به شهدای والامقام بود.

کرمانشاه امروز بوی شهادت به خود گرفته بود و اقشار مختلف مردم بااشک و ماتم با پیکر پاک شهید یارمحمودی، یکی دیگر از فرزندان انقلابی این دیار وداع کردند.

امروز دیار شهیدپرور کرمانشاه میزبان یکی دیگر از کبوتران خونین بال وطنی بود که روزی برای جنگیدن بر سر صلابت، عزت و آبروی کشور پا پیش نهاده و دیگر بازنگشته بودند که با گذشت 34 سال بی‌خبری از یکی از این کبوتران امروز  زادگاه وی، او را به آغوش گرم خود کشیده و میزبان او بودند.

صلابت، عزت و اقتدار کنونی کشور مدیون و مرهون همین فرزندان غیور انقلابی است که چشم بر روی تمام لذت‌های این دنیا بستند و به دنبال آرامش و آمال هم‌میهنان و ناموس خود رفتند که در نهایت نام آنها همیشه در تاریخ ماندگار شد.

مراسم وداع خانواده شهید والامقام «محمد یارمحمودی» بعد از 34 سال با پیکر این شهید روز چهارشنبه 22 بهمن‌ماه در حسینیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برگزار شد.

ارسال نظرات