کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

ماه رجب فرصت مناسب برای تمرین تقوا و غبارروبی دل از غیر خدا است

حجت الاسلام قربانی، گفت: ماه رجب ، ماه بندگی و ماه دعا می باشد، که بهترین فرصت برای تمرین تقوا و غبارروبی دل از غیر خداست.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۷۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین قربانی در ویژه برنامه ای که به مناسبت حلول ماه مبارک رجب در نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج عشایری برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمدباقر علیه السلام این ماه را ماه بندگی، ماه دعا دانست و گفت: ماه رجب فرصت مناسب برای تمرین تقوا می باشد و در این ماه با ذکر، دعا و روزه می توانیم تمرین تقوا داشته باشیم.

قربانی، ماه رجب را بهترین فرصت برای غبارروبی دل از غیر خدا عنوان کرد و تاکید کرد: به تعبیر آیت الله مظاهری همه انسانها برای خانه های خود درب و قفل محکمی می زنند و حاضر نیستند آن را در اختیار اغیار و بیگاناگان قرار دهند برای دل هم باید قفل بزنیم تا هر کسی نیاید سرمایه های دینی و معرفتی ما را نابود کند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی تاکید کرد: اجر و مقام شهدا نیز به خاطر این است که دلشان عرش الله شد و غیر خدا را در آن راه ندادند.

وی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر علیه السلام که سه چیز از سخت ترین کارهای بندگان است: انصاف داشتن مومن، کمک مالی انسان به برادرش و به یاد خدا بودن در همه حال گفت: یکی از مهمترین عوامل تحکیم روابط دوستی و حسن همجواری انصاف می باشد.

قربانی تاکید کرد: اسلام مکتب تربیتی ای است که سفارش دارد حتی در مقابل دشمن هم باید انصاف داشت.

وی گفت: معنای دیگر انصاف این است که هر طور توقع داری مردم با تو رفتار کنند تو هم با مردم همانطور رفتار نما و هر چیزی را برای خود می پسندی برای مردم هم بپسند.

کارشناس مسایل دینی و مذهبی، ماه رجب را فرصتی مناسب برای تمرین مواظبت از زبان دانست و گفت: باید مراقب زبان و رفتارمان باشیم چرا که بسیاری از گناهانی که منجر به فشار قبر و عذاب می شوند ناشی از زبان اند از جمله غیبت و نمامی و دروغ و... .

ارسال نظرات