خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مجمع خیران جهادی و محرومیت زدایی استان در طرح اشتغال مردمی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تفاهم حمایت از اشتغال با اعتبار یک میلیارد تومان منعقد کردند.
کد خبر: ۹۳۲۱۲۲۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: این سازمان در راستای تقویت و گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار و مولد، توسعه تشکل‌های اقتصادی و اجتماعی مردم نهاد، گسترش عدالت اجتماعی با رویکرد حمایت از کارگاه‌های اشتغال خرد و هدایت صندوق‌های قرض‌الحسنه و تشکل‌های مردمی به سمت کارآفرینی، اقدام بر اجرای طرح اشتغال مردمی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی کرده است.

هنری افزود: در قالب این طرح با هدف ترویج فرهنگ قرض الحسنه و ترغیب خیران برای حمایت از اشتغال مناطق محروم، جلسات اولیه با برخی از مجموعه‌های خیریه و شرکت‌های مهندسی برای مشارکت اجتماعی برگزار و تفاهم حمایت از اشتغال به مبلغ ۱ میلیارد تومان با مجمع خیران جهادی و محرومیت زدایی استان انجام شد.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح در فاز اول حدود ۳۰ میلیون تومان تخصیص یافته که یکی از مناطق هدف خیران، شهرستان سرایان و سه قلعه است.

هنری گفت: طرح‌های اشتغال در صندوق‌های قرض الحسنه مردمی با کمک تسهیلگران بر اساس ظرفیت سنجی منظم و اهلیت سنجی افراد مشخص و مبالغ اعتباری مورد نیاز از محل کمک‌های خیران به حساب صندوق واریز می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات بدون بروکراسی اداری و تضمین بانکی، بدون سود در اختیار مردم قرار می‌گیرد و پس از دوره تنفس برای پایداری مشاغل، باز پرداخت مبالغ به خیران انجام می‌شود.
 
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: نظارت، پشتیبانی، حمایت و همراهی با مشاغل ایجادشده و اتصال به بازار از طریق این سازمان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات
پر بیننده ها