خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما سرفرازی اسلام را می‌خواهیم، شناخت اسلام در چارچوب کارشناسی فنی و علماست و چیزی نیست که با تعصب و صدای بلند بشود درباره آن حرف زد و آنرا ثابت کرد.
کد خبر: ۹۳۲۱۲۶۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی امروز در دیدار با مدیر و کارکنان دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی و به برکت انقلاب زندگی می‌کنیم.

وی گفت: گر چه دشمنان انقلاب اسلامی مخصوصا شیطان‌های غرب و شیطان پرست‌ها فضا را آلوده می‌کنند، اما اهل انصاف کاملا می‌دانند که در این نظام مقدس بنای بر عدالت است و در آن نه تنها مسلمین بلکه بنا به قانون و شرع اقلیت‌های مذهبی که به عنوان دین شناخته می‌شوند در قانون اساسی جایگاه دارند و از حقوق قوانین کشوری برخوردار هستند و در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده دارند چه برسد به مذاهب مختلف مسلمانان.

آیت الله عبادی ادامه داد: خداوند به شما خیر دهد که بر اساس قانون با برادران اهل سنت همکاری دارید و انجام وظیفه می‌کنید.

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: بنده قبل‌ها در جلسات متعددی یادآور شدم که نگاه ما براساس، اسلام شناسی و دید کارشناس دینی است، نه مذهب؛ چون مذهب یک چیز مستقل نیست و راه و روش است که هر کسی با توجه به نظر خودش یک راه و روش را انتخاب می‌کند.

وی افزود: هرکس باید سرنوشت و راه خود را تعیین کند، چون فردای قیامت باید پاسخگوی آن باشد.

آیت الله عبادی بیان داشت: قانون وظیفه همه را تعیین کرده و ما باید بر اساس آن عمل کنیم، لذا دوستدار و دلسوز همه مسلمانان هستیم.

وی ادامه داد: استعمار در طول تاریخ تا به حال سعی کرده تا با اعمال سیاست‌هایی بین مسلمانان بدبینی ایجاد کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: اولین شرط برای هر اقدامی، این است که ما دوستی را نشان دهیم و اصلا نوع بشر را دوست داریم، تازه آنجایی که فردی ظالم است ما ظلمش را دوست نداریم، اما خود انسان را دوست داریم.

وی ادامه داد: حتی زمانیکه با ظلم مبارزه می‌کنیم می‌خواهیم ظالم را از صفت ظالمیت به عدالت بکشیم که این ممکن است گاهی همراه با جراحی باشد، اما در مکتب ما اصل بر دوستی است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: خداوند نیز شخص کافر را ابتدا بنده خود تعبیر می‌کند، او از کفرشان ناراضی است، ما نیز آن بخشی که بندگان خدا هستند را دوست داریم و دوست داریم که آن فرد کافر نباشد، ظالم نباشد، جاهل نباشد، تا چه رسد به کسی که مسلمان است.

وی ادامه داد: ما در فکر و مذهب برادران اهل سنت دخالتی نداریم و برابر قانون باید خدمات داده شود و لذاست که در هر برخوردی، چون ممکن است دشمنان در پشت پرده سم پاشی کنند این‌ها باید احساس دوستی شما را لمس کنند و بدانند که دوستشان دارید و این نسبت به همه اینطور است و مربوط به جامعه شیعه و سنی نمی‌شود، با هر شخصی بخواهید صحبت کنید قبل از هر چیز او باید احساس کند که شما فرد را دوست دارید و این شرط اولیه تاثیر است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی اظهار داشت: شما و همکارانتان دارای نفس سلیم و خیرخواه و روحیه دوستی هستید و همه در برابر شما این احساس را دارند، بقیه موارد را قانون تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: ما سرفرازی اسلام را می‌خواهیم، شناخت اسلام در چارچوب کارشناسی فنی و علماست و چیزی نیست که با تعصب و صدای بلند بشود درباره آن حرف زد و آنرا ثابت کرد، مسئله علمی باید با دلیل علمی حل شود که راه حلش خیلی ساده و روشن است.


نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان بیان داشت: اولین شرط در راه تبیین اسلام این است که ما بر اساس واقعیات امور را تعقیب کنیم، خداوند حق را آنقدر پنهان قرار نداده که کسی به آن دسترسی نداشته باشد، باید از خود تخلیه شد و از خدا و عبودیت پر شد و حق را پذیرفت.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها