مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه چابهار در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری بسیج بیان کرد:

دوران امام باقر (ع) بهترین فرصت برای احیای فرهنگ و تمدن اسلامی بود

حجت الاسلام بامری گفت: دوران امامت حضرت باقرالعلوم (ع) از جهات مختلف به عنوان نقطه عطف بسیار مهمی در تحولات علمی و فرهنگی جهان اسلام به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۳۲۱۳۰۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
حجت الاسلام خدامراد بامری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه چابهار، ضمن تبریک فرارسیدن اول رجب، سالروز ولادت باسعادت امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: زمانه حضرت باقرالعلوم (ع) و فرزندشان امام صادق (ع) به گونه‌ای بود که در این دوران، مکتب اهل بیت (ع) و علوم معارف الهی بیش از هر زمان دیگری معرفی و تبیین شد و زمینه برای نشر گسترده فرهنگ ناب اسلامی فراهم گشت.

وی ادامه داد: امام باقر (ع) در دوران امامتشان، علیرغم شرایط نامساعدی که بر عرصه فرهنگ اسلامی وجود داشت، با مجاهدتی بی نظیر، پایه گذار نهضتی عظیم در عرصه فکر و فرهنگ و علم شدند که در دوران فرزندشان صادق آل محمد (ص) این جریان به نقطه اوج خود رسید.

وی افزود: تضعیف فرهنگ و تمدن اسلامی از یک سو و وجود بدعت‌های دینی در عصر امویان و عباسیان از سوی دیگر، ضرورت بازنگری در فرهنگ و تمدن اسلامی را فزونی بخشیده بود و در این شرایط باید گفت که دوران امام باقر (ع) و امام صادق (ع) بهترین فرصت را برای احیای فرهنگ و تمدن اسلامی فراهم کرد که ثمره آن در نهایت تأسیس دانشگاه بزرگ جعفری شد.
ارسال نظرات