مسئول دفتر تیپ مردم پایه حضرت علی اکبر در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری بسیج بیان کرد:

ولادت معصومین فرصتی برای بازآموزی معارف دینی است

حجت الاسلام یزدان نیا گفت:ولادت‌ها و شهادت‌های معصومین بستری برای عینیت بخشیدن به تولی است.
کد خبر: ۹۳۲۱۳۱۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در تیپ علی اکبر، حجت الاسلام یزدان نیا مسئول دفتر تیپ مردم پایه حضرت علی اکبر علیه السلام مناسبت سالروز ولادت امام باقر علیه السلام گفت:ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه معصومین صلوة الله و سلامه علیهم اجمعین بستری است برای عینیت بخشیدن به تولی و تبری، و ظرفیتی برای بازآموزی معارف نوین انسان سازی در مکتب ائمه هدی علیهم السلام است و برای بهره وری از این ظرفیت‌ها اولا باید با جهد و جدیت پیگیر رمز و راز‌های آن بود و اصل‌های انسان ساز را از دل تاریخ و بیانات و حتی داستان‌های روایی بیرون کشید و ثانیا این معارف و گنجینه ناب را به عنوان نقشه راه برای رسیدن به رضوان الهی مورد استفاده قرار داد.


وی افزود: اینکه نگاه ما به زندگانی معصومین صرفا تشریفاتی و ویترینی باشد کفایت سعادت مندی را نخواهد کرد، بلکه باید این معارف تراز زندگانی ما قرار گیرد.

این مسئول ادلمه داد:وقتی انسان زندگی پر برکت امام باقر علیه السلام را مورد مطالعه قرار میدهد دو اصل مهم خودنمایی میکند اصل اول مبارزه مجدانه با تحریف‌های وارد شده به اسلام ناب محمدی، توسط عالمان خود فروخته به طاغوت و خلفای ناحق اموی چه با تهدید و چه با تطمیع و همچنین تحریف‌هایی وارد شده توسط خود خلفا با سوءاستفاده از جایگاه و قدرت خود و اصل دوم هم رشد و گسترش و تقویت تشکیلات فرهنگی و علمی با توجه به رخصت‌هایی که در زندگی شریف حضرت از خلفای باطل ایجاد شده بود.
اینکه در زندگانی حضرت میخوانیم چگونه با ظرفیت سازی معرفتی آنهم در دل دستگاه اموی توانست مسیر زندگانی شیعیان را ترسیم نماید و آن‌ها را به طریق هدایت گسیل دارد خود مایه درس عمیق برای تشنگان چشمه جوشان معرفت می‌باشد.


وی افزود:دشمنی خلفای اموی خود حجت موجهی است بر اینکه امام باقر علیه السلام همچون سیره پدر خود و اجداد شریفش عمر مبارکش را تنها بصورت گوشه نشینی و بر سجاده عبادت نگذراند بلکه حضور فعال ایشان و تاثیرات هدایتی ایشان مایه بیداری مسلمانان و مانع بزرگی برای جولان طاغوت شده بود که سبب شد لحظه‌ای از اذیت و آزار ایشان فرو ننشستند.

حجت الاسلام یزدان نیا گفت: امروزه درس‌های زندگانی امام باقر علیه السلام نسخه شفابخشی برای فعالان عرصه فرهنگی است. توجه حضرت به دو مهم مبارزه با تحریف و تشکیلاتی عمل کردن برای عناصر فرهنگی باید تبدیل به دو اصل مهم شود.

مسئول دفتر تیپ مردم پایه حضرت علی اکبر گفت:اینکه رهبر حکیم و فرزانه ما می‌فرمایند:اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست خواهد خورد، نشانده میدان عملیاتی عناصر فرهنگی است. فرمانده گرای جبهه دشمن را حکیمانه ترسیم نمودند.

وی افزود:امروزه دشمن راهبرد خود را برای رسیدن به اهداف و مقاصد ننگین خود، جنگ شناختی و ادراکی قرار داده است. این جنگ همانطور که از اسمش روشن است، جنگ در شناخت‌ها و ادراک‌های ما میباشد.
دشمن در این عرصه با اعمال سیاست‌های جنگ نرم کاری میکند که آنطور که آن‌ها میخواهند خودمان را بشناسیم، تاریخ مان را بشناسیم، راه نجات خود را بشناسیم و حتی خوب و بد، شر و خیر، پیروزی و شکست را معنا کنیم آن‌ها در این میدان حتی آرزو‌های ما را مدیریت میکنند فعالان عرصه فرهنگی در میدان کار خود باید به این دو مهم توجه داشته باشند. اینکه تشکیلاتی عمل نکنیم شاید موجب یک موج فرهنگی شویم، ولی هیچگاه جریان ساز نخواهیم بود.


این مسئول در پایان نیز گفت:موج فرهنگی هر چند خوب است، ولی کافی نیست و دوام هم ندارد و بعد از مدتی مغفول میشود، ولی در جریان فرهنگی که میوه شیرین تشکیلاتی عمل کردن است، با گذشت زمان، یا بود و نبود عناصر دستخوش فراموشی نخواهد شد
آنچه امروزه نیازمندیم توجه به این راز و رمز‌های نهفته در زندگانی معصومین علیهم السلام است و غفلت از آن‌ها صرفا مایه زیان به خودمان خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار