خبرهای داغ:
استاندار اصفهان گفت: تغییر وضعیت رنگ کرونایی در شهرستان‌های نطنز و اردستان زنگ خطر موج چهارم این بیماری را در استان به صدا در آورده و این هشدار جدی است.
کد خبر: ۹۳۲۱۳۸۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزرای بسیج از اصفهان ؛ عباس رضایی در حاشیه حضور ویدیو کنفرانسی خود در جلسه ستاد ملی کرونا، گفت: نگران بی‌تفاوتی‌ها هستیم زیرا برخی گمان می‌کنند ورود واکسن به معنای پایان کروناست و حال اینکه چنین نیست.

استاندار اصفهان افزود: برخی شهرهای استانخوزستان درروزهای اخیر به وضعیت قرمز تغییر پیدا کرده است و حتی ۲شهرستان نطنز و اردستان استان اصفهان نیز از وضعیت زرد به نارنجی تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: این تبدیل وضعیت‌ها زنگ هشداری برای ورود به موج چهارم است و ضروری است کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله کاهش تجمعات، کاهش ترددها، رعایت فاصله‌گذاری، رعایت نظافت شخصی را در دستور کار قرار دهیم.
استاندار اصفهان تاکید کرد: یک سال اخیر از شروع بیماری کرونا تاکنون داروهای متعددی مطرح شده است ولی هیچکدام نتیجه بخشی قطعی نداشته است ؛گر چه واکسن خریداری شده است و برخی شرکت‌های واکسن‌ساز داخلی نیز در این زمینه اقدامات خوبی داشته‌اند ولی باید توجه داشت که میزان ایمن‌سازی، میزان‌پایداری آن و برخی مسائل مرتبط با واکسن هنوز به خوبی مشخص نیست و لذا باید این نگرش در جامعه تاکید شود که کرونا تمام نشده است و تمهیدات زندگی با کرونا را رعایت کنیم و گرنه با موج چهارم کرونا مواجه خواهیم شد.
رضایی ادامه داد: واکسن به اصفهان وارد شده و با اولویت کادر بهداشت به‌ویژه افرادی که در مراقبت‌های ویژه فعال هستند واکسیناسیون آغاز شده است.
وی با بیان اینکه سلامت از هر مساله دیگری مهم‌تر است، ادامه داد: کادر درمان امروز با جدیت پیگیر است و از سوی دیگر دولت نیز در تامین واکسن اقدامات خوبی انجام داده است ولی برون رفت از وضعیت کرونایی و کاهش اثرات آن نیازمند هماهنگی و همدلی آحاد جامعه است.
وی با اشاره به ورود برخی پروازهای خارجی به اصفهان تاکید کرد: غربالگری و قرنطینه مسافران بر اساس قوانین و تاکیدات ستاد ملی کرونا با قاطعیت و جدیت دنبال خواهد شد.

همچنین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه اکنون روند فوتی در کشور نزولی است، گفت: خیز جدید بیماری کرونا در برخی استان‌ها شروع شده و جای هشدار جدی دارد و بالاترین میزان شیوع بیماری را در استان خوزستان داریم که نیازمند مراقبت جدی است.

علیرضا رییسی روز شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و مصوبات جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در استان خوزستان متاسفانه ۹ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و این آژیر قرمز در خوزستان به صدا در آمده و نیازمند مراقبت است.

وی ادامه داد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر روند افزایشی بیماری را دارند. این شهرها در سطح کشور وضعیت قرمز دارند و باید پروتکل‌های بهداشتی سخت گیرانه را رعایت کنند تا این خیز بیماری را کنترل کنیم.

ارسال نظرات