خبرهای داغ:
شیخ عیسی قاسم در مراسم گرامیداشت سالگرد انقلاب بحرین در قم:

انقلاب مردم بحرین تا پیروزی نهایی ادامه دارد

رهبر شیعیان و جنبش مردمی بحرین گفت: مردم بحرین برای رسیدن به اهداف نهضت هرچه هم زمان ببرد و دشوار باشد، ایستادگی خواهند کرد.
کد خبر: ۹۳۲۱۴۰۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،آیت الله شیخ عیسی قاسم شنبه شب در مراسم گرامیداشت دهمین سالگرد انقلاب بحرین در قم با بیان اینکه جنبش مردمی بحرین به دنبال اقدامات خشونت بار رژیم حاکم با مردم و به حاشیه راندن ملت و سلب حقوق آن‌ها و بی توجهی به هر درخواستی برای اصلاح جامعه آغاز شد، گفت: این ملت عزتمند که طاقت ظلم پذیری نداشت، برای بازپس گیری کرامت و جایگاهش به حرکت درآمد.

وی با بیان اینکه دستگاه حاکم در برابر نهضت مردم آرامش خود را از دست داد و تمامی قوانین و ضوابط دینی، انسانی و بین المللی را طی واکنش‌های جنون آمیز زیرپا گذاشت، گفت: اینگونه خون‌های بیگناهان بسیاری بر زمین ریخت، زندان‌ها پر شد و تمام حرمت‌ها شکست، اما هیچکدام از این برخورد‌ها نتوانست صدای اعتراض ملت را خاموش کند.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه جنبش ملت بحرین برای رسیدن به وطنی آزاد و پاکیزه از مفسدان و قانون شکنان و توطئه چینان است، اظهار داشت: ما می‌خواهیم که وطن ما محلی برای نزاع شیعه و سنی و عرب و غیرعرب نباشد، بلکه صحنه برادری ایمانی و وطن دوستانه باشد.

وی با بیان اینکه جنبش مردم بحرین برای رسیدن به اهداف نهضت هرچه هم زمان ببرد و دشوار باشد، ایستادگی خواهد کرد، گفت: موضع تمامی معترضان ایستادگی تا پیروزی است و این در حالی است که حکومت، سرکوب همه ملت را بیش از گذشته در پیش گرفته است.

شیخ عیسی قاسم در ادامه افزود: متأسفانه همچنان شکنجه، زندانی کردن افراد، اعدام، تبعید، سلب تابعیت، هجوم به مردم و خانه‌ها و همه روش‌های فشار در بحرین در حال انجام است و حکومت به دنبال خفه کردن آزادی بیان و آزادی دینی است.

وی موضع معترضان را کرامت آمیز و عدالتخواهانه دانست و گفت: دستگاه حاکم در بحرین با هرگونه اصلاحی مخالف است و روز به روز به سرکوب کردن مردم افزوده و تا این لحظه هیچ نرمشی نشان نداده است.

رهبر جنبش مردمی بحرین، معاهده عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از سوی حاکمان بحرین را مورد توجه قرار داد و گفت: این رژیم نه تنها حقوق ملت و کرامت او را از بین برده است، بلکه با امت اسلامی نیز درافتاده و این عمل گستاخانه را انجام داده است و خود را در آغوش دشمنان افکنده است.

وی این اقدام را سبب شکاف هرچه بیشتر ملت و حاکمیت در بحرین عنوان کرد و گفت: این اقدامات و پیمان بستن با دشمنان و بدخواهان امت اسلامی، انجام اصلاحات در بحرین را هرچه بیشتر از دسترس دور کرده است.

شیخ عیسی قاسم با اشاره به تعطیل کردن تولیت‌های شرعی اوقاف در بحرین، این مسأله را موجب تصرفات غیرشرعی در اوقاف، دانست و گفت: این عمل با سیاست احترام به مذاهب دینی کاملا مخالف است و به هیچ صورت جایز نیست.

وی همچنین با اشاره به افزایش صدور احکام قضائی علیه صاحبنظران سیاسی و سرکوب روزافزون زندانیان جنبش مردمی، خاطرنشان کرد: جنبش مردمی بحرین برای ایجاد وحدت و همبستگی در میهن و احترام به حقوق انسانهاست و این مسیر ثابتی است که همه معترضان باید به آن پایبند باشند.

رهبر شیعیان بحرین با بیان اینکه مسیر جنبش مردمی بحرین اصلاح گری است، نه فسادانگیزی و خرابکاری، تصریح کرد: این جنبش، تروریسم را اصلاح نمی‌داند و هیچگاه جامعه را وارد این گرداب نمی‌کند و به هیچ عنوان حقی را نقض نکرده و هیچ حرمتی را نمی‌شکند و وارد معامله‌ای نمی‌شود که دین به آن راضی نیست و خیانت به ملت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تا اهداف جنبش مردمی بحرین برای اصلاح امور محقق نشود و از سوی دستگاه حاکم به آن بی توجهی شود، جنبش نیز برقرار خواهد بود و توقف آن حرام است، گفت: این مطالبه جدی است که که باید ادامه یافته و پایان آن فقط پیروزی جنبش است.

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: روزی که این حرکت اصلاح گرایانه در بحرین آغاز شد، می‌دانستیم که سختی‌های مسیر فراوان است و باید قربانیان زیادی را تقدیم کنیم، چون طرف مقابل ستمکار است و اگر قرار بود با این مرارت‌ها متوقف شود ورود به آن از ابتدا سفاهت بود.

وی با بیان اینکه امروز معترضان و ملت بحرین همان عزم اولیه را دارند و روز به روز به همت آن‌ها افزوده شده است تا وقتی خداوند گشایشی برساند، اظهار داشت: ایستادگی همچنان برای رسیدن به اهداف نهضت که در نهایت به نفع ملت و وطن است، ادامه دارد.

رهبر جنبش مردمی بحرین تأکید کرد: اصلاح مورد نظر جنبش بحرین برای همه ملت است، یعنی این طور نیست که ظالمی برود و ظالم دیگری به جای او بنشیند یا اهل یک مذهب از رنج در آید و اهل مذهب دیگر به رنج بیفتد یا فتنه‌ای پایان یافته و فتنه دیگری آغاز شود، چنین اصلاحی نه از لحاظ دینی و نه عقلی مطلوب ملت نیست.

وی با بیان اینکه اصلاح مطلوب باید عدالت را به جای ستم بنشاند و همدلی را به جای تفرقه قرار دهد، خاطرنشان کرد: در اصلاح مورد نظر جنبش، ملت باید به جایگاه خود بازگردد و در این رابطه باید هرآنچه مورد رضایت ملت است، اتفاق بیفتد و هیچ یک از گروه‌های جامعه تحت ستم قرار نگیرد.

شیخ عیسی قاسم با بیان اینکه اصلاح در بحرین باید با یک قانون اساسی عادلانه آغاز شود و همراه با انتخابات آزادانه باشد و استقلال قوای سه گانه را به همراه داشته باشد، گفت: از یک قانون اساسی عادلانه و امانتدارانه انتظار می‌رود که بسیاری از عیوب و کاستی‌ها را برطرف کرده و ظلم و عقب ماندگی‌ها را جبران کند و وضعیت ملت را بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه هیچ اصلاحی بدون یک قاعده مستحکم ایجاد نخواهد شد، گفت: این قاعده مستحکم برای اصلاح گری، قانون اساسی است که به زور به ملت تحمیل نشده باشد، بلکه برخاسته از اراده ملت بوده و قوای سه گانه نیز به حدود حاکمیتی که از سوی ملت به آن تفویض شده عمل کنند.

تشدید تحریم علیه ملت ایران از سوی ترامپ احمقانه بود و شکست خورد

رهبر جنبش مردمی بحرین در بخش دیگری از سخنان خود مسأله جمهوری اسلامی ایران و برجام را مورد توجه قرار داد و گفت: سیاست‌های احمقانه ترامپ این معاهده را نقض کرد و تحریم‌ها علیه ملت ایران را شدیدتر کرد، اگرچه این تحریم‌ها می‌توانند یک کشور را ویران کنند، اما آن‌ها در برابر صلابت نظام و ملت ایران اسلامی شکست خوردند.

وی در ادامه افزود: ممکن است بر اساس سیاست‌های بایدن، آمریکا به این معاهده بازگردد، اما خوی متکبرانه و عدم احترام آن‌ها به عهد و پیمان‌ها و از سوی دیگر موضع گیری هم پیمانان شرور آن‌ها در منطقه، موجب عدم بازگشت آمریکا به برجام و تشدید تحریم‌ها شود.

جنگ وحشیانه علیه یمن باید پایان یابد

شیخ عیسی قاسم همچنین با اشاره به جنگ خانمان سوز علیه ملت قهرمان، صبور و مقاوم یمن گفت: این جنگ وحشیانه علیه ملت یمن باید متوقف شود و همه کسانی که این جنگ را راه انداخته اند، دریافته اند که جنگی بی فایده است و اهداف آن‌ها را محقق نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را برداشته و جنگ علیه مردم یمن نیز متوقف شود، امنیت و آرامش بیشتری در منطقه حاکم خواهد شد، گفت: باید غرامت خسارت‌ها به یمن پرداخته شده و زیرساخت‌های این کشور از نو بنا شود، این پیروزی برای امت اسلام و جهان عرب است و درب‌های گشوده شده برای رژیم صهیونیستی بسته می‌شود.

رهبر شیعیان بحرین خاطرنشان کرد: کسی که از طرف‌های درگیر در منطقه درخواست ادامه جنگ و آشوب می‌کند تا زمینه برای دخالت نظامی بیگانگان باز باشد، بسیار نادان است و آنان تلاش می‌کنند منطقه را به آتش کشیده و هرچه می‌توانند به آمریکا رشوه دهند و اینگونه احساسات عربی و اسلامی را خدشه دار می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به کسانی که به دنبال شکست یمن و جمهوری اسلامی ایران هستند، آن‌ها را دشمن وحدت و برادری دانست و گفت: اگر دولت‌های منطقه پیشگام در پیمان امت اسلامی باشند، بسیار باشکوه، سودمند و امنیت بخش است و همه کشور‌های اسلامی به سمت امنیت و آرامش گام برمی دارند.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار