خبرنگار یدیعوت آحارانوت فاش کرد:

طرح ویژه و پرهزینه اشغالگران صهیونیست برای کنترل سارقان نظامی- امنیتی!

خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت رژیم صهیونیستی به تازگی با انتشار گزارشی پرده از طرح های جدید ارتش این رژیم برای جلوگیری از سرقت اسحله از پایگاه های نظامی برداشته است.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۲۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عکا للشوون الاسرائیلیة، خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت رژیم صهیونیستی به تازگی با انتشار گزارشی پرده از طرح های جدید ارتش این رژیم برای جلوگیری از سرقت اسحله از پایگاه های نظامی برداشته است.

 یوسی یهشوع خبرنگار یدیعوت آحارانوت در این باره می گوید: براساس برآوردها اجرای چنین طرحی 150 میلیون شیکل (واحد پولی در اراضی اشغالی) هزینه در بر خواهد داشت.

 براساس گزارش این خبرنگار صهیونیستی طرح هایی که از سوی فرماندهان ارتش رژیم اسرائیل به منظور جلوگیری از سرقت اسلحه از پایگاه ها تدارک دیده شده بدین ترتیب است:

 1-ایجاد سامانه حراست در پایگاه ها که تحت نظارت ویژه پلیس نظامی ارتش باشد.

 2-تعیین افسر امنیتی ویژه در 50 پایگاهی که پیشتر مورد سرقت قرار گرفته اند.

 3-آماده سازی و آموزش نگهبانان هر پایگاه توسط نفرات و مربیان ویژه امنیتی و نظامی خارج از ارتش

 4-تجهیزهر پایگاه و زرادخانه به تجهیزات پیشرفته مراقبتی

 به گزارش قدسنا، پیشتر هم یک پایگاه اطلاع رسانی وابسته به روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» پس از وقع چندین سرقت و با پرداختن به همین موضوع از عملکرد ضعیف و بی حواس ارتش رژیم اشغالگر در نگهداری از زرادخانه های تسلیحاتی خود در برابر فلسطینی ها و همچنین دزدان امنیتی و نظامی اسرائیلی از پایگاه های ارتش انتقاد کرده بود.

 این پایگاه خبری در گزارش خود نوشت:«تا به این لحظه هنوز مشخص نیست که این مقدار از مهمات اکنون کجا نگهداری می شود؟ هیچ فردی در این زمینه دستگیر نشده است، ارتش اسرائیل هم هیچ اقدامی علیه هیچ یک از مسئولین پایگاه انجام نداده است.»

 بعد از حدود یک ماه از افشای سرقت عظیم از پایگاه ارتش اسرائیل که توسط پایگاه یانت (متعلق به یدیعوت احارانوت) افشا شد، تحقیقات نشان می دهد که بخش عمده ای از این مهمات به باندهای تبهکار فروخته شده و در حال حاضر در اختیار آنهاست .

 به اعتقاد این رسانه عبری زبان ، قوی ترین گمان موجود آن است که گروهی در داخل پایگاه نظامی تسئیلیم در این عملیات بزرگ شرکت داشته و به این اقدام کمک کرده اند.

 بعد از یک ماه از به سرقت رفتن 93 هزار گلوله از پایگاه آموزشی تسئیلیم یکی از پایگاه های ارتش اسرائیل واقع در منطقه النقب، یانت به اطلاعات بیشتری درباره این رسوایی دست یافته است که به شدت هم قابل تامل است.

 نتایج تحقیقات نشان می دهد که کار سرقت ظاهرا تنها با استفاده از یک دستگاه کامیون بزرگ انجام و ده͏ها جعبه مهمات در آن بارگیری شده است!

 حال چگونه یک کامیون بزرگ وارد پایگاهی می شود که باید سیستم امنیتی بسیار شدیدی و حساسی داشته باشد و گفته می شود میلیون ها شیکل طی سال های اخیر برای تقویت تدابیر امنیتی در آن هزینه شده است.

 چگونه این کامیون از این سیستم امنیتی مستحکم که در برگیرنده دروازه های تقویت شده، دیوارهای بلند، سیم خاردار و بسیاری از تدابیر امنیتی با بالاترین فناوری های الکترونیکی است و نقطه به نقطه آن با دوربین های مدار بسته و حسگر کنترل می شود، وارد شده و (از آن بدتر) گلوله ها را خارج کرده است؟

 بر اساس این تحقیقات سارقان از همکاری مسئولانی که در این پایگاه کار یا خدمت کرده یا می کردند، بهره مند شده اند،گرچه سارقان با خود ابزارهایی برای سرقت هم آورده بودند، اما به دلیل سهولت انتقال جعبه ها و کمک کاملی که از داخل پایگاه دریافت کردند، حتی به آن ابزارها هم نیازی پیدا نکرده و آن را همانجا به جای گذاردند.

 با وجود تلاشهای یک ماهه پلیس تنها مقدار بسیار ناچیزی از این مهمات به دست آمده است، ظاهرا تمام این گلوله ها به باندهای تبهکار فروخته شده است.

 ارتش اسرائیل تا به حال هیچ نوع اقدامی را در قالب فرماندهی این ارتش علیه مسئولان امنیتی پایگاه اتخاذ نکرده است، با وجود آنکه «آوی کوخاوی» رئیس ستاد ارتش اخیرا افسرانی را در فرماندهی شمالی به دلیل به سرقت رفتن ده͏ها قطعه سلاح از پایگاهی در نزدیکی مرز با لبنان از کار برکنار کرده، اما هیچ اقدامی در رابطه با این پایگاه اتخاذ نشده است.

 تسی هاوزر عضو کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی هم در این باره گفت : تکرار این موارد طی سال های گذشته بیانگر ناکامی و شکست فرماندهان ارتش در کنترل پایگاهها است.

 به گفته این سیاستمدار صهیونیست در سایه این ناکامی ها به طور حتم در نشست های پرسش و پاسخ برای انتصاب رؤسای آتی ستاد ارتش این مسائل هم مد نظر قرار خواهد گرفت.

 به اعتراف فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، سرقت سلاح از ارتش اسرائیل به یکی از پدیده های معمول در ارتش تبدیل شده است و می تواند بخشی از مشکل نبود راهبردی فراگیر در این زمینه محسوب شود.

 به اعتراف این نظامیان ارشد، امروز سلاح های به سرقت رفته از ارتش اسرائیل تامین کننده اصلی سلاح های مورد نیاز مجرمین است و ارتش و پلیس همچنان در دور باطلی از بی تدبیری در اعمال حاکمیت قرار دارند.

 ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسش های یانت هم تاکید کرد : تحقیقات درباره پرونده مذکور همچنان در حال انجام است و در پایان تحقیقات نتایج به دادسرای نظامی تقدیم خواهد شد.

ارسال نظرات