معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان گفت: فاز دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در لرستان آغاز شده که در آن متقاضیان تحت خدمات توانمندسازی جهاد دانشگاهی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۴۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رحیم بیرانوند در جمع خبرنگاران با اشاره به سهمیه ۱۰۰۰ نفری طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در لرستان اظهار کرد: فاز اول طرح مشاغل خانگی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های رشته‌های این دسته از کسب و کارها در ۱۷ رشته شغلی انجام شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر فاز دوم طرح آغاز شده که در آن متقاضیان تحت خدمات توانمندسازی جهاد دانشگاهی قرار گرفته و از بسته و کلاس‌های آموزشی رایگان مشاوره شغلی و استعداد سنجی بهره مند می‌شوند. 

معاون فناوری جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: در فاز سوم طرح کمک به فروش محصولات تولیدکنندگان بخش مشاغل خانگی از طریق اتصال به برندهای ملی، پشتیبانان استانی، فروشگاه‌های اینترنتی و حضور در بازارچه های محلی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی از جمله کسب و کارهایی است که با سرمایه اندک و بدون نیاز به فضای فیزیکی قابل توجه از سوی افراد خانواده در منازل و یا فضاهای محدود دیگر به اجرا در می‌آیند، تصریح کرد: هدف از ایجاد این مشاغل درآمدزایی برای افرادی است که به دلایلی مانند کمبود سرمایه یا عدم امکان دوری از خانه نتوانسته‌اند، شاغل شوند. 

بیرانوند تاکید کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی فرصتی برای کاهش بیکاری در استان لرستان است و در این راستا تاکنون اقدام به شناسایی متقاضیان واجد شرایط کرده ایم تا در فازهای بعدی  نسبت به توانمند سازی آنان اقدام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات