مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام است.
کد خبر: ۹۳۲۱۵۸۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست هماهنگی تشییع و خاکسپاری ۵ شهید گمنام در استان مرکزی گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به عنوان خادم شهدا وظیفه و رسالت خادمی برای شهدای والامقام را دارد و امروز میزبان ۵ شهید گمنام در استان هستیم و این شهدا همچون چراغی مسیر را نشان می دهند و قطعا ورود آنها به استان منشا خیرات و برکات بسیار زیادی خواهد بود.

کریمی اظهار کرد: مردم ولایت مدار و شهید پرور استان مرکزی در طول ۴۲ سال گذشته همواره وفاداری خود به آرمان های بلند انقلاب، امام(ره) و شهدا را به خوبی اثبات کرده اند و امروز که استان مرکزی میزبان ۵ شهید گمنام است مردم استان برای ورود این شهدای والامقام لحظه شماری می کنند.

وی ادامه داد: جانمایی برای ۵ شهید گمنام در سطح استان انجام شده و پرونده مکان ها به معراج شهدا ارسال شده که در روز ۹ اسفند مصادف وفات حضرت زینب(س) در سطح استان مرکزی تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: از تعداد ۵ شهید گمنام متعلق به استان مرکزی، یک شهید در دانشگاه آزاد شهرستان ساوه، یک شهید در نیم ور محلات، یک شهید در داودآباد، یک شهید در دانشگاه فرهنگیان اراک و یک شهید هم در دانشگاه صنعتی اراک خاکسپاری خواهند شد.

کریمی افزود: آن چیزی که امروز برای همه مسئولین و مردم قابل اهمیت است که در خصوص شهدای گمنام اتفاق بیفتد برگزاری باشکوه کلیه مراسمات با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی و ساخت یادمان در شان شهدا و برگزاری برنامه های محتوایی فرهنگی در یادمان ها است که همه باید برای تحقق این سه مسئله مهم مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: میزبانی از شهدا یک نعمت و فرصت ارزشمند است و شهدا برای جریان سازی در راستای تحقق ظهور حضرت مهدی(عج) در مکان ها حضور پیدا می کنند و ما مسئولیت داریم در ادامه جریان سازی شهدا انجام وظیفه کنیم و رسالت خود را به خوبی انجام دهیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: شهدا برای تاثیرگذاری در یک منطقه حضور پیدا می کنند و حضور یک شهید در یک منطقه معجزه آفرین خواهد بود و منشا خیرات و برکات زیادی خواهند شد و لذا ما باید برنامه ریزی دقیقی برای میزبانی خوب و باشکوه داشته باشیم.

کریمی بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در کلیه مراسمات شهدای گمنام در سطح استان یک ضرورت است که فرمانداران اراک و ساوه مسئولیت برگزاری این مراسمات را خواهند داشت و همانگونه که در مراسمات قبلی استان مرکزی الگو بود باید در این مراسم هم خوب ظاهر شود.

وی یادآور شد: در خصوص تشییع شهید در شهر ساوه فرماندار با مشارکت سپاه ساوه و سایر دستگاه های دیگر مراسمات را برنامه ریزی خواهند کرد، در مورد ۲ شهید گمنام در اراک هم مراسم شبی با شهدا در مصلی اراک برنامه ریزی شده و شهید گمنام شهر داود آباد هم با برنامه ریزی های انجام شده شبی با شهید در مصلی این شهر برگزار خواهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در مورد سایر برنامه ها و مراسمات که برای شهدای گمنام گرفته خواهد شد بعد از جلسات تخصصی با دستگاه های متولی و نهایی شدن زمان آنها به محضر مردم شریف استان اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات