خبرهای داغ:

کانون‌های فرهنگی هنری پتانسیل قوی برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد

شاهرود_مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه کانون‌های فرهنگی هنری جامعه هدف و مخاطب خود را به خوبی بشناسند گفت: با این شناسایی جاذبه ارائه برنامه‌ها و خدماتشان به مخاطبان افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۲۱۷۲۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کانون‌های فرهنگی هنری پتانسیل قوی برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجدبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباس عبداللهی، در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ضمن تقدیر از فعالیت خوب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بویژه در حوزه کودک و نوجوان گفت: با توجه به نقش محوری امام جماعت در مسجد باید زمینه‌ای برای نظارت بیشتر و بهتر ائمه جماعات بر فعالیت کانون‌ها فراهم شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حوزه کودک و نوجوان بیشتر می‌توانند تلاش کنند افزود: سازمان تبلیغات اسلامی همگام با سایر ارکان فرهنگی مسجد اگر بخواهد در زمینه کودک و نوجوان برنامه‌ای داشته باشد باید با کانون‌های مساجد همکاری لازم را داشته باشد.
وی کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را حلقه وصلی دانست که بسیاری از ظرفیت ها، پتانسیل‌ها و جوانان را دور هم جمع می‌کنند.
عبداللهی مسجد را یک محل مدیریت اجتماعی خواند وافزود: در دین مبین اسلام همه مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در مسجد مطرح و بررسی لازم انجام می‌شد و این نشان از جایگاه ویژه مسجد در دیدن اسلام است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در مسائل فرهنگ جدید سنت‌های فرهنگی گذشته فراموش می‌شوند اضافه کرد: ما باید به فرهنگی دینی و سنتی خود توجه داشته باشیم و برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی با محوریت مساجد اهتمام ویژه اس داشته باشیم.
وی اشاره به اینکه مقوله امامت مسجد را سعی داریم ارتقا دهیم تا سطح مدیریت اجتماعی اطراف مسجد بهبود پیدا کند اظهار کرد: اجرای طرح امام محله، امام روستا و امام پایگاه‌های اجتماعی در دستور کار است که ائمه جماعات در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشند که این طرح در مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها خوب پیش رفته است و شبکه‌ای از روحانیون مستقر در روستا‌ها و شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها تشکیل شده است.
عبداللهی افزود: این طرح در حوزه‌های مختلف اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق و... ورود پیدا کرده تا بتوانیم در کنار سایر ارگان‌ها در حل آسیب‌های اجتماعی موفق باشیم.
مدیرکل سازمان تبیلغات اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی کارگروه‌های تخصصی راه اندازی شده است، گفت: یکی از این کارگروه‌ها با محوریت هیئت و مسجد است که پیشنهاد می‌گردد که نماینده‌ای از کانون‌های مساجد در این جلسات حضور پیدا کنند تا در این کارگروه در حوزه‌های مختلف فرهنگی در مساجد و هیئات بحث و تبادل نظر باشد.
وی با تاکید بر هم افزایی و همدلی سازمان تبلیغات اسلامی با کانون فرهنگی هنری مساجد در تحقق اهداف عالیه نظام به‌ویژه در موضوعات فرهنگی و دینی افزود: کانون‌های مساجدوسازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند در راستای تحقق منویات رهبر انقلاب در ابعاد فرهنگی و دینی مانند دو بال عمل کرده و منویات رهبر انقلاب را تحقق بخشند و باید این دو نهاد با تعامل و همکاری در این راستا مستحکم قدم بردارند.
عبداللهی با بیان اینکه امروز منطقه عملیاتی پیچیده و مبهم در مبارزه با دشمنان، فرهنگ است، گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که در سطح استان می‌توان برای تقویت جبهه انقلاب فرهنگی در زمینه جنگ فرهنگی از آن استفاده کرد، ائمه جمعه و علما هستند که نقطه نظر‌های آنان می‌تواند با توجه به شناختی که از شرایط دارند، کارگشا باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار