خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

اعتبارات قطره چکانی، درمان زیرساخت های بهداشتی استان نیست

دکتر محمدبیگی گفت: با توجه به فرسودگی ۸۰ درصدی بیمارستان های استان قروین، اعتبارات قطره چکانی دردی از استان دوا نمی کند.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۲۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان قزوین هم دو تن از کادر درمان در حسن انجام وظیفه و خدمت رسانی به بیماران کرونا جان باختند.

وی ضمن تقدیر ویژه از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: آیت اله عابدینی یکپارچه و یک تنه پشت قرارگاه مدافعان سلامت و ستاد کرونا ایستادند و با همبستگی که بین گروه های جهادی، مردمی، سپاه و بسیج، استانداری و همه خادمین در دانشگاه علوم پزشکی برقرار کردند خودشان همگام با ولایت نفر اولی هستند که این دستورالعمل ها را رعایت می کنند.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از همه دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: این طرح که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه استان ارائه و با همکاری سایر دستگاه ها اجرا شد، در کشور بی نظیر بوده است و کمیسیون بهداشت مجلس هم ضمن تقدیر خواستار ارایه طرح به پایتخت جهت استفاده در کل کشور شدند.

محمدبیگی عنوان کرد: از اصناف و مردم عزیز هم تشکر می کنم که علی رغم داشتن مشکلات معیشتی و اقتصادی و نیازمندی به فعال کردن مغازه ها و کارهای صنفی دردمندانه کرکره ها را پایین کشیدن اما حاضر نشدند یک نفر بیمار شود و همچنین از همه جهادگران تشکر ویژه دارم.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین در شرایطی در ۹ درصد پیشرفت خود مانده است که از مصوبات سفر رییس جمهور می باشد و بارها با برگزاری جلسه که حدود ۱۵ جلسه در سطح ملی با وزارت بهداشت، رییس کمیسیون مجلس، سازمان بودجه وبرنامه ریزی کشور، قرارگاه خاتم الانبیا، تمام مسولین محترم استانی از استاندار، مجمع نمایندگان استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی برگزار کردیم اما نتایج حاصله از این جلسات متاسفانه به اندازه چند قدم بیشتر نبوده است.

وی افزود: با توجه به فرسودگی ۸۰ درصدی بیمارستان های استان در صورت بروز کوچکترین زلزله یا هر حادثه ای در استان قزوین رخ بدهد، فاجعه ای بزرگ اتفاق می افتد و این هشدار را می دهم که استان قزوین هر ۱۰ سال سابقه یک اتفاق طبیعی بزرگ را داشته و تقاضا داریم این موضوع حل شود، زیرا اعتبارات قطره چکانی دردی از دردهای استان دوا نمی کند.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قزوین گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قزوین و بازدید هایی که داشتند مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در خصوص طرح الحاقی بیمارستان شهید رجایی اختصاص یافت و دستور مستقیم در این مورد ایجاد شد با پیگیری های که توسط دانشگاه به عمل آمد، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال آن هم به صورت اوراق ارایه شد و این اعتبار کارگشای ما نمی باشد.

وی در خصوص استقرار پایگاه های اورژانس در سطح استان خاطرنشان کرد: در بخش های دور افتاده نظیر الموت، آوج، طارم، کوهین نیازمند مساعدت وزارت بهداشت برای استقرار و افزایش پایگاه های اورژانس هستیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه تامین نیروهای انسانی متخصص سال گذشته ۳۰ نفر ظرفیت داشتیم امسال این ظرفیت را با پیگیری های شدید به ۴۶ نفر رساندیم اما از این تعداد فقط ۳۱ نفر وارد استان شده اند و همچنان ما نیازمند متخصصین در حوزه های مختلف اعم از جراحی و داخلی هستیم و با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان از قشر کارگر هستند و توان پرداخت هزینه های بیمارستان های خصوصی را ندارند به دلیل کمبود پزشک متخصص مجبورند به استان های همجوار مراجعه کنند.

محمدبیگی افزود: بخش رادیوتراپی امروز افتتاح شد که جای تقدیر دارد و امیدواریم که دردی از بیماران سرطانی دوا نماید. اما همچنان در حوزه امکانات ما دچار کمبود هستیم و نیازمند افزایش تخت بیمارستانی می باشیم. هنوز از میانگین کشوری پایین تر بوده و به نظر می رسد که ما باید در این زمینه امروز یک دستور طلایی از وزیر بهداشت بگیریم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: این افتخار را دارم که اعلام کنم دو دانشمند قزوینی در عرصه کشوری فعال هستند. دکتر نیایی که موفق به ساخت دارو آیورمکتین ایرانی شده و در چرخه تولید قرار بدهند. علی رغم اینکه مرتب در راه تولید این دارو سنگ اندازی می شد با حمایت های وزیر بهداشت و کمیسیون بهداشت موفق شدیم با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در شرکت البرز دارو این دارو را به تولید برسانیم اما متاسفانه بعداز تولید در یک ماه گذشته تولیدها دپو شده است و اجازه پخش داده نمی شود، به دلیل مافیایی که دارو را وارد کشور می کند و این مطالبه بنده از شما می باشد که جلوی ورود داروهای خارجی را که مشابه داخلی را دارند بگیرید و از جوانان دانشمند حمایت کنید.

وی ادامه داد: این افتخار قزوین می باشد که در تولید دارو ضدکرونا هم رتبه دارد این افتخار قزوین هست که جناب دکتر جلوخانی دانشمند قزوینی ما در انستیتو رازی از مدیران تولید واکسن ضد کووید-۱۹ می باشد و این افتخار را اضافه می کنم به افتخارات سال گذشته که در عرصه تجهیزات ضد کرونا استان قزوین اولین استانی بود که بیشترین تجهیزات، الکل و مواد ضدعفونی را به کشور رساند و همواره ما قزوین را فقط قزوین فرض نمی کنیم اگر تهران را قلب ایران فرض کنیم قطعا شاه راه اصلی آن قزوین است.

۱۰۱۰/گزارش ویژه

ارسال نظرات
پر بیننده ها