سرانه ورزشی یزد نصف میانگین کشوری است

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: به رغم تمامی اقداماتی که در ساخت و ساز مکان‌های ورزشی انجام شده هنوز سرانه موجود استان ۵۰ درصد از کشور کمتر است.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۶۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
به گزارش خبرگزاری  بسیج از یزد، مسعود شریعتی گفت: به رغم تمامی اقداماتی که در ساخت و ساز مکان‌های ورزشی به خصوص در سال‌های اخیر انجام شده هنوز سرانه موجود استان ۵۰ درصد از کشور کمتر است.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد افزود: میانگین سرانه ورزشی کشور بر اساس قانون یک مترمربع به ازای هر نفر است که باید برای ارتقای آن در استان همکاری بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه به رغم تحریم‌ها و مشکل نقدینگی با همت و همیاری مسوولان و بخش خصوصی و حمایت استاندار و علاقه‌مندان در تمامی مناطق شاهد اجرای طرح‌های مختلف ورزشی روباز و مسقف هستیم ادامه داد: باید بخش خصوصی و همچنین مجموعه دولتی بیش از گذشته برای ایجاد زیرساخت لازم فعالیت داشته باشند.

این مسوول خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی اختصاصی زیرپوشش اداره‌کل ورزش و جوانان در شهرستان یزد حدود ۲۷ سانتی مترمربع است که این سرانه با مجموعه ورزشی سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها به حدود ۵۰ سانتی مترمربع می‌رسد و برای مرکز استان مناسب نیست و باید بیشتر اقدام صورت گیرد.

شریعی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حامی مالی ۱۰۰ تیم ورزشی یزد در لیگ‌های کشور بخش خصوصی و برخی شرکت‌ها هستند به وجود افزون برسه هزار واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود این واحد‌ها مسولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر برای جلب بخش‌خصوصی و مشارکت صنایع در ورزش اقدامات خوبی صورت گرفته از شهرداری‌ها تقاضا کرد همانند برخی استان‌ها که علاوه بر ورزش همگانی به ورزش قهرمانی و همکاری در تقویت تیم‌ها و باشگاه‌ها می‌پردازد در یزد نیز اقدام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان یزد اظهار کرد: طبق قانون، تمامی واحد‌های تولیدی می‌توانند درصدی از سود خود را به ورزش کارگران، کارمندان و خانواده‌های زیرپوشش خود اختصاص دهند که این موضوع مهم در استان به رغم اهمیت موضوع هنور فرهنگ‌سازی نشده است.

شریعتی تاکید کرد: اگر واحد‌های تولیدی و صنعتی در این موضوع مهم وظایف قانونی خود را عمل کنند شاهد یک تحول فراگیر در ورزش خواهیم بود و بسیاری از اتفاقات خوشایند برای گسترش رشته‌ها و فرهنگ‌سازی و سالم‌سازی جامعه صورت می‌گیرد.

وی به عملکرد این اداره‌کل و هیات‌های ورزشی استان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به مناسبت دهه فجر امسال ۱۵۰ مسابقه ورزشی و فرهنگی به صورت حضوری و مجازی، ۳۵ جشنواره درسطح ورزش قهرمانی و ۱۲۳ مورد تجلیل از خانواده‌های شهدا و تجلیل از ورزشکاران برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: به مناسبت برگزاری دومین کنگره چهارهزار شهید استان با همکاری انجام شده چهل هزار مترمربع سرانه ورزشی به مجموعه سرانه قبلی اضافه شده و ۴۰ خانه ورزشی در روستا‌های محروم مناطق مختلف استان افتتاح می‌شود.

شریعتی به تشکیل و فعالیت ۷۳ تشکل مخصوص جوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و مهارتی در استان اشاره کرد و گفت: این اداره‌کل با همکار مسوولان و تشکل‌ها در سال ۹۸ در حوزه جوانان رتبه برتر ایران را کسب کرد که مایه افتخار است.
ارسال نظرات