زندگی نامه اولین شهید انقلاب سید هاشمی در شهرستان کنگان

شهید حسن هاشمی در سال 1308 در خانواده مذهبی و سادات جلیل القدر متولد شد. شهید هاشمی در سن طفولیت کنار پدر بزرگوارش و آموزش اخلاق اسلامی و مفاهیم آن پرداخت.
کد خبر: ۹۳۲۱۸۸۸
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان
شهید حسن هاشمی در سال ۱۳۰۸ در خانواده مذهبی و سادات جلیل القدر متولد شد. شهید هاشمی در سن طفولیت کنار پدر بزرگوارش و آموزش اخلاق اسلامی و مفاهیم آن پرداخت. شهید هاشمی در سن هفت سالگی به مکتب میرود و در کلاس‌های قرآن و عقائد شرکت میکند و مراحل تکامل را به خوبی طی می‌کند.
وی در مدرسه هم تا کلاس ششم درس میخواند. ایشان در کنار پدر بزرگوارانش از همان کودکی یاد میگیرند که نوکری ابا عبدالله الحسین را سر لوحه زندگی خود قرار دهد. شهید هاشمی بعد از، وفات پدر، مسئولیت و تولیت حسینیه سادات آن زمان را بر عهده گرفت در همان زمان در حسینیه بر جوانان و نوجوانان، کلاس‌های احکام و اخلاق برگزار می‌کرد و نسبت به دین و اعتقادات جوان‌ها بسیار حساس بود، خود شهید هاشمی نیز فردی پر کار و خدمتکار مردم فقیر و بی سرپرست بود.
شغل شهید هاشمی رانندگی و دارای دستگاه ارد سازی و کشاورزی و تعمیر تلمبه‌های آب زمین‌های کشاورزی بود. شهید هاشمی در امر خیر سر رشته خوبی داشت در خانه شهید اسکان می کردند. برای شهید هاشمی فقیر و غنی فرقی نمیکرد. برای این شهید همه یکسان بودند. در حسینیه واقعا احساس نوکری میکرد و همه مردم را مهمان و ارباب خود میدانست و در سالی که شهید ایت الله مدنی در کنگان تبعید شد، در کنار ایشان بودند و همواره به فرمان ایشان بودند. با شروع تظاهرات خیابانی علیه حکومت ستم شاهی، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با جان و دل در انقلاب شرکت نمود و حسینیه خودش را مقر انقلاب اسلامی قرار داد و با جوانان کنگانی به مبارزه با رژیم شاهنشاهی پرداختند. در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۳۵۷ در یک ماموریت که یه ایشان محول کرده بودند، در جاده تنبک (قدیم) به کنگان در حین ماموریت توسط اشرار، به ضرب گلوله شهید شد. پیکر این شهید ولا مقام به وصیت خودش در حسینی هاشمی دفن می‌شود. از آن پس نام حسینیه به «شهید سید حسن هاشمی» نامگذاری می‌شود شهید سید حسن هاشمی اولین شهید انقلاب در شهرستان کنگان است
پایان خبر/
ارسال نظرات