حذف شهرستان دالاهو از لیست شهرستانهای غیر برخوردار از اشتغال به معنای کند شدن حرکت توسعه صنعت و اشتغال این شهرستان و یک گام به عقب می باشد.
کد خبر: ۹۳۲۱۹۰۹
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، حذف شهرستان دالاهو از لیست شهرستانهای غیر برخوردار از اشتغال به معنای کند شدن حرکت توسعه صنعت و اشتغال این شهرستان و یک گام به عقب می باشد.

سوال اصلی این است بر اساس کدام معیار و شاخص؟ شهرستان دالاهو در کنار ده شهرستان استان  (اسلام آباد غرب_پاوه_سرپل ذهاب _ قصرشیرین_کنگاور_ جوانرود _ سنقر _ گیلانغرب_  هرسین  وثلاث باباجانی)  که در لیست شهرستانهای غیر برخوردار قرار گرفته اند،  قرار ندارد.

مسئول بسیج مهندسین صنعت شهرستان دالاهو گفت: شهرستانهایی که نرخ بیکاری آنها از میانگین نرخ بیکاری کشور بالاتر باشد در لیست شهرستانهای غیربرخوردار قرار خواهند گرفت و دولت می بایست مشوقهای لازم جهت ایجاداشتغال  و کاهش نرخ بیکاری برای این شهرستانها در لایحه بودجه سالیانه منظور نماید.معافیتهای مالیاتی واحدهای صنعتی ،معدنی وخدماتی از جمله این مشوقها می باشد که با حذف نام شهرستان دالاهو از لیست شهرستانهای غیر برخوردار این شهرستان از این امتیاز محروم گردیده است.

این در حالی است که شهرستان دالاهو با دارابودن جوانان فهیم، متخصص، متعهد و توانمند در شمول شهرستانهای بیکار استان قرار داشته و جوانان این شهرستان جهت اشتغال به شهرستانها و استانهای دیگر مهاجرت می نمایند و حذف شهرستان دالاهو از لیست شهرستانهای غیر برخوردار توسعه صنعت و اشتغال این شهرستان را با چالش روبرو نموده چرا که این شهرستان یکی از مزیتهای سرمایه گذاری که برای سرمایه گذاران حائز اهمیت است یعنی معافیتهای مالیاتی را ازدست داده است.

مسئول بسیج مهندسین صنعت شهرستان دالاهو با اشاره به رشد بیش از 50 درصدی سرمایه گذاری و احداث واحدهای صنعتی در سطح شهرستان دالاهو این امر را نتیجه تلاش و پیگیری تیم اقتصادی شهرستان در راس آن فرماندار محترم و معاون عمرانی ایشان و ادارات صنعت ،معدن وتجارت _جهادکشاورزی_ تعاون،کار ورفاه اجتماعی و سایر دستگاههای مرتبط دانست و تلاش جهت برگرداندن نام شهرستان دالاهو به لیست شهرستانهای غیر برخوردار و بهرمندی شهرستان از مزایای آن(معافیتهای مالیاتی صنعت  معدن  و  خدمات) گامی مهم در جهت تثبیت  اقدامات ارزشمند  تیم اقتصادی شهرستان برشمردو خواستار پیگیری فرماندار محترم شهرستان و انعکاس این موضوع به استاندار محترم و هیات دولت گردید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات