جلسه نقد و بررسی کتاب «بئی» برگزار شد

به میزبانی کنگره ملی شهدای استان زنجان جلسه نقد و بررسی کتاب «بئی» زندگینامه شهید سید حسین صادقی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۹۵۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ جلسه نقد و بررسی کتاب «بئی»؛ به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری و همکاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان با حضور نویسنده کتاب، منتقدان ادبی، نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه داستان و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شد.
جلسه نقد و بررسی کتاب «بئی» برگزار شد

این کتاب بر اساس زندگینامه شهید سید حسین صادقی و به قلم فاطمه شکوری نگارش و توسط نشر غواص چاپ و منتشر شده است.

کتاب «بئی» عصر دیروز، دوشنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۶ با حضور فرزاد بیات‌موحد؛ منتقد و نویسنده پیشکسوت استان و دیگر داستان‌نویسان و منتقدان استان در محل دبیرخانه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان به بوته نقد گذاشته شد.
در این جلسه فرزاد بیات موحد منتقد و از نویسندگان پیشکسوت استان با اشاره به اینکه کتاب «بئی»، شروع خوبی داشته است، گفت: وقتی ما کتابی را میخوانیم درک نکنیم که بر راوی کتاب چه گذشته پس این وظیفه نویسنده است که آنچه که بر او روایت شده با مهارت‌های نویسندگی برای مخاطب قابل فهم کند. شروع خوب این داستان باعث جذب مخاطب می‌شود، اما اصل ماجرا در میانه و انتهای کتاب رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از محاسن دیگر این کتاب می‌توان به روایت خوب و احساسی نویسنده اشاره کرد که سبب شده تا مخاطب به درک درستی از وقایع برسد، بیات‌موحد افزود: این حسن کتاب نشان‌دهنده این است که نویسنده از تکنیک‌های داستان‌نویسی آگاهی دارد و میداند کتاب را از کجا و به چه شکل شروع کند.

در ادامه این جلسه، فاطمه شکوری نگارنده کتاب «بئی» برخی ایرادات نگارشی به کتاب را وارد دانست و در این رابطه یادآور شد: آشنایی بنده با شهید سید حسین صادقی در سال ۹۶ اتفاق افتاد و گفت: سال ۹۷ نگارش خاطرات این شهید را شروع کردم و در این دو سال حضور شهید صادقی را در زندگی‌ام احساس می‌کردم.
د. ر. ادامه این نشست اصغر جاهدی از نویسندگان و علاقمندان به عرصه داستان با ابراز تاسف در خصوص اینکه تبلیغات کتاب‌های عرصه دفاع مقدس در استان ضعیف است، گفت: استان زنجان با وجود نویسندگان حرفه‌ای و فعال در زمینه خاطره‌نگاری و داستان‌نویسی از زندگی شهدا و عرصه دفاع مقدس آن طور که باید و شاید در خصوص این کتاب‌ها تبلیغات صورت نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است فاطمه شکوری نگارش کتاب‌های «طرلان»، «عاشقانه‌ای دور»، «روز‌های خاردار»، «خط هشتم» و «امانت خاک» را نیز در کارنامه خود دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار