خبرهای داغ:
مسئول مطالعات راهبردی گروه‌های جهادی کشور:

42 هزار گروه جهادی در کشور فعال است

مسئول مطالعات راهبردی گروه‌های جهادی کشور گفت: ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور سازماندهی شده و در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۳۲۲۰۲۴
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوی، علی ایل بیگی امروز در مجمع جهادگران خوی با اشاره به فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در قالب شوراهای جهادی، اظهار کرد: گروه‌های جهادی با هدف خدمات‌رسانی به مردم با اولویت طرح شهید سلیمانی نقش آفرینی می کنند و همان طور که شاهد آن هستیم در میدان مبارزه با کرونا و کمرنگ کردن آسیب‌های وارده به مردم شریف ایران نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

ایل بیگی افق برنامه گروه‌های جهادی را حضور فعال در بحران‌ها عنوان کرد و گفت: از ابتدای آغاز فعالیت گروه‌های جهادی با تحقق شعار «کار جهادی؛ عامل پیروزی ها» در کنار مردم ایران اسلامی به ایفای نقش پرداخته اند و در هر برهه ای از زمان که دچار بحرانی شده ایم، نقش این گروه‌های جهادی نمایان شده و اینها قطعا اثرگذار خواهند بود.

وی در ادامه گفت: سازماندهی، ارتقا آموزش و فراهم کردن بستر ارتباط گروه‌های جهادی با یکدیگر و ایجاد گفتمان شعار «خدمت رسانی در جهت تحقق عدالت فراگیر» از اهدافی است که به دنبال آن هستیم.

ایل بیگی با اشاره به تقسیم بندی و فعالیت گروه‌های جهادی گفت: گروه‌های جهادی در سطح کشور به ۸ گروه تقسیم بندی شده اند که استان های آذربایجان غربی و شرقی، کرمانشاه ، کردستان و همدان در یک گروه قرار دارند و به زودی همایشی با برگزیدگان گروه‌های جهادی برگزار خواهد شد که در آن نقشه راه فعالیت این گروه‌ها در سطح استان ترسیم خواهد شد.

فرمانده سپاه خوی نیز در ابتدا ضمن خیر مقدم گویی و ارائه عملکرد گروه های جهادی این شهرستان، خاطرنشان کرد: گروه های جهادی خوی همزمان با شروع کرونا کارنامه درخشانی از خود نشان داد.

سرتیپ دوم پاسدار محمد باقر علایی افزود: راه اندازی 5 کارگاه تولید ماسک، اهدای بسته های معیشتی، غذای گرم، البسه،تامین و اهدای جهزیه، توزیع ماسک و لوازم التحریر، توزیع مرغ و گوشت قربانی و ... از فعالیت های گروه های جهادی در طول یک سال می باشد.

وی گفت: امروز همه خواهران و برادران جهادگر برای لبیک به امام و مقتدای خود برای حضور در عرصه های سازندگی و محرومیت زدایی جمع شده اند تا با کمک هم دست نیازمندان را بگیرند.

علایی خاطر نشان کرد:  این جوانان الگوی خود را حضرت علی (ع) قرار داده که دارایی خود را شبانه میان فقرا توزیع می کند یا حضرت زهرا(س) که گردنبند عروسی خود را می بخشد.

لازم بذکر است مجمع جهادگران شهرستان خوی با حضور نمایندگان بیش از ۳۰۰ گروه جهادی با هدف انتخاب شورای جهادگران شهرستان در سالن ایثار این شهرستان برگزار شد و در انتهای این برنامه از گروه های جهادی فعال در عرصه های سازندگی نیز تجلیل شد.

در حاشیه این همایش با حضور مسئول مرکز مطالعات و حرکت های جهادی سازمان بسیج سازندگی کشور و سردار علایی فرمانده سپاه خوی و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خوی یک باب منزل مسکونی به مددجویان این نهاد که با حمایت گروه های جهادی سلام خدمت و شهید اکبر زوار تهیه شده بود افتتاح شد.

 همچنین یک سری جهازیه و 250بسته معیشتی نیز به همت گروه های جهادی گل نرگس و شهید فتاحی برای نیازمندان  اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار