خبرهای داغ:
دانشجویان اصفهانی در بیانیه ای خواستار توضیح وزیر بهداشت در مورد چرایی مجوز ورود واکسن کرونای آسترازنکا – آکسفورد_که توسط دانشگاه آکسفورد در انگلستان توسعه‌یافته است_به کشور شدند.
کد خبر: ۹۳۲۲۰۸۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در بیانیه ای نسبت به ورود واکسن کووید 19 آسترازنکا – آکسفورد، محصول مشترک شرکت دارویی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد انگلستان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار دادند.

در این بیانیه آمده است:

«هوالشافی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

جناب آقای دکتر نمکی

با سلام‌وصلوات بر محمد (ص) و آل محمد و با سلام و احترام

رهبر معظم انقلاب اسلامی: ” ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفتم و الان هم به طور عمومی می‌گویم. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف 24 ساعت 4 هزار نفر تلفات داشته‌اند … ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است. البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خون‌های آلوده دارند، به آنها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشورهای دیگر هیچ مشکلی ندارد.”

واکسن کووید 19 آسترازنکا – آکسفورد (Oxford_AstraZenca Covid_19 vaccine)، محصول مشترک شرکت دارویی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد انگلستان است! AstraZenca از ادغام Astra AB از کشور سوئد و گروه Zenca از بریتانیا تشکیل شده است. امروز دفتر مرکزی آن در انگلستان حضور دارد. واکسن کرونای آسترازنکا – آکسفورد توسط دانشگاه آکسفورد در انگلستان توسعه‌یافته است. هرچند ممکن است این واکسن در نقاط دیگر جهان از جمله هندوستان ساخته شود اما دانش ساخت این واکسن از این شرکت سوئدی – بریتانیایی منشأ می‌گیرد. جنابعالی اعلام کردید که قرار است در ماه فوریه (اواخر ماه جاری)، 4.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا – آکسفورد از طریق کوواکس خریداری و به کشور وارد شود درحالی‌که باتوجه‌به دستور مقام معظم رهبری مبنی‌بر ممنوعیت ورود واکسن‌های آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی به کشور، خواستار توضیح علت این اقدام از سوی وزارت بهداشت و درمان هستیم.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها