برگزاری همایش توانمند سازی ارکان مساجد شهرستان بافق

همایش توانمند سازی ارکان مساجد شهرستان بافق در بیت الرضا برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۲۱۱۹
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ همایش توانمند سازی ارکان مساجد با حضور امام جمعه شهرستان بافق، روحانیون محلات، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت شهرستان، با هدف بالا بردن سطح آمادگی و پیشبرد برنامه‌ها توسط ارکان و همچنین رفع مسائل و مشکلات داخل مساجد و تقویت برنامه‌های اجرایی مسجد، در بیت الرضا برگزار شد.
امام جمعه محلات در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از هادیان جلسه و هیئت امنای بیت الرضا و ناحیه سپاه بافق، بیان کرد ند: ایجاد تعامل و انسجام بین عوامل مساجد با مقدمه ایی شروع کرده که سوره توبه آیه شریفه ۱۸ می‌فرماید: مسجد آباد را وظیفه کسانی میداند که سه ویژگی داشته باشد؛ اعتقادی بین خود و خدای خودش باشد، در کنار اعتقادات اهل اجرای احکام باشد و به فروع دین مقید باشد، یعنی اهل اقامه نماز و احکام باشد، دومین ویژگی بعد اجتماعی که شجاعت در تصمیم گیری است، کار‌های مهم و بزرگ مدیون تصمیم شجاعانه است که اگر تصمیم شجاعانه نباشد یک کار بزرگ اتفاق نمی‌افتد.
حجت الاسلام سعادت فرد افزود: برای رسیدن مسجد آباد در هر زمان ضرورت داشته که ضرورت امروزه بسیار از گذشته می‌باشد، مسجد باید حالت سنگر بودن را حفظ کند برای اینکه بتواند جامعه حفظ شود و همچنین امام جماعت محور جذب مسجد است، جذاب‌ترین مسجد، محراب مسجد و نمازی که در مسجد خوانده می‌شود.
وی با بیان اینکه چند کمیته باید در مسجد داشته باشیم که دارای تشکیلات باشد وگرنه نمیتوان جوان‌ها را جذب کرد؛ کمیته زینت که شامل زیبایی و نظافت و مرتب بودن مسجد است و مهمترین زینت در مسجد نمازگزار با خانواده باشد، کمیته جذب کمیته ایی است که در مسجد نیاز می‌باشد، و همچنین از دیگر کمیته‌ها، کمیته اقتصاد مسجد می‌باشد.
در پایان این مراسم جناب سرهنگ نصیری سخنانی در مورد توانمند سازی فرماندهان پایگاه‌های مقاومت ناحیه بافق و طرح احیا پرداختند.
ارسال نظرات