سردار زهرایی در این دیدار به همدلی و همکاری خوب بین سپاه و مجموعه استانداری اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی ماحصل جهاد کشاورزی است، و‌نگرانی هایی در خصوص حذف این موضوع وجود داشت، اما امروز تفکر جهادی و خدمت رسانی شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۳۲۲۲۱۶
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، صبح امروز رئیس بسیج سازندگی به همراه سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح، و رئیس بسیج سازندگی سپاه فتح با استاندار دیدار کردند.

سردار زهرایی در این دیدار به همدلی و همکاری خوب بین  سپاه و مجموعه استانداری اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی ماحصل جهاد کشاورزی   است، و‌نگرانی هایی در خصوص حذف این موضوع وجود داشت، اما امروز  تفکر جهادی و خدمت رسانی شکل گرفته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به ۴۲ هزار گروه برای نقش آفرینی در‌حوزه کرونا و خدمت رسانی در دیگر بخش ها  اشاره داشت، و عنوان کرد:  در پیام رهبر انقلاب به بسیجیان در حوزه سازندگی  مهمترین بند معنویت و خودسازی و شکل گیری  انسان های انقلابی است.

وی به مأموریت بسیج سازندگی مبنی بر خدمت رسانی و امتداد مردمی با دستگاه های اجرایی اشاره داشت و گفت: در بسیج و سپاه طرح جامع محرومیت زدایی وجود دارد این طرح به خدمت هدفمند و انسجام در حوزه روستایی در ۱۰ هزار روستا که در حال حاضر در ۶۲۵ روستا فعالیت می توان اشاره داشت، از طرفی طرحی برای حاشیه شهرها و  حدود ۱۰۸۷ محله آسیب پذیر وجود دارد.

وی به خدمات عمده روستایی توسط بسیج سازندگی‌ در ۵۰ درصد روستاها  شامل قنات، مجتمع آب رسانی و آب کشاورزی اشاره کرد و گفت : مسکن محرومین با اولویت کمیته امداد و بهزیستی دنبال می شود، کارگاه های زیرساخت های اشتغال برای جلوگیری از مهاجرت معکوس در حوزه روستایی دنبال می شود.
وی به خدمت رسانی به مدارس محروم اشاره داشت و گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای بسیج سازندگی اختصاص یافت اما تا امروز اعتباری اختصاص داده نشده است،  در استان کهگیلویه و بویراحمد  انسجام و همدلی برای خدمت رسانی وجود دارد.
سردار زهرایی به رشد موافقت نامه ها بسیج های استانی نسبت به سال گذشته و افزایش  ۱۲ برابری اشاره کرد و بیان کرد: موافقت نامه با سازمان برنامه بودجه بهترین نتیجه را دارد، در این راستا ۲۹۹ موافقت نامه با ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه منعقد شد.

وی به حوزه بازآفرینی شهری و طرح اسکان درجا و اسکان مجدد اشاره کرد، و گفت: در حاشیه نشینی برای کاهش آسیب ها به حداث فاضلاب، پارک و مرمت سازی و بهسازی پرداخته می شود، در این راستا در حاشیه های شهر برای این موضوع آمادگی داریم.

وی به کارگروه بسیج سازندگی با ریاست وزیر کشور و اجرایی بسیج سازندگی و در استان ها با ریاست استانداری اشاره داشت و گفت: درخواست داریم هر اتفاقی قرار است در قالب بسیج سازندگی صورت گیرد در قالب این کارگروه صورت گیرد.
سردار خرم دل با بیان اینکه در استان در حوزه شورای تامین و شورای اداری خوبی وجود دارد، که این  همدلی در سطح کشور بی نظیر است، گفت: در حوزه ادارات استان از جمله استانداری با سپاه پاسداران همکاری خوبی وجود دارد در این رابطه در بحث سامان دهی  یادمان شهدا بیش از ۴ میلیارد هزینه شده است، در بحث کرونا ۱ میلیارد توسط برنامه بودجه کمک شد.

فرمانده سپاه فتح در ادامه گفت: در چندین مرحله با دستور مستقیم  استاندار اعتبارات در حوزه معیشتی اختصاص داده شد از طرفی  در حوزه استانداری و برنامه و بودجه حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان از سهم ۱ درصدی بودجه نفت به سپاه اختصاص یافت.

وی با اشاره به خدمات بسیج سازندگی اشاره داشت و گفت: سردار زهرایی در حوزه کشوری و در حوزه نرم افزاری یکی از سیاست های او استفاده از ظرفیت استان ها برای پیشبرد خدمت رسانی است. 

سردار خرم دل با اشاره به همدلی های صورت گرفته بین سپاه پاسداران و مجموعه استانداری گفت: باید تلاش کرد قبل از ۱۴۰۰ این همدلی ها برای افزایش خدمت رسانی ها  بیشتر شود.

ارسال نظرات